"Supreme" of "Superbe" horloge Swiss made

Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit oké is (een hulptopic), of het überhaupt mogelijk is mij te helpen en wat ik (ooit) terug kan doen voor diegene die het gaan proberen, but here goes:

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een horloge van mijn vader gekregen. Hij had dit horloge zelf van zíjn vader gekregen, voor zijn eindexamen (dat was in 1973).

Nu voelen jullie het aankomen…deze ben ik kwijt geraakt. Hij is van mijn pols afgesprongen in een club en ze hebben 'm daar niet gevonden. Iemand zal 'm opgepakt hebben en meegenomen. Dit is iets wat me veel pijn doet, ik mis mijn horloge enorm. Ik hoopte dat er hier misschien mensen zijn die mij gaan kunnen helpen aan het merk en de naam/het type van dit horloge te komen zodat ik kan gaan kjiken of ie ergens op de wereld toevallig verkocht wordt. Wat meer info:

Het horloge was mechanisch (opwinden geblazen) en als merk stond er “Supreme” of “Superbe” (gek is dat, een vol jaar om m’n pols gehad en dit nu vergeten) op. Verder stond er “automatic” op en (rondom de 6) “swiss made”.
Volgens mijn pa is dit horloge destjids bij de Bijenkorf aangeschaft. Ik heb twee foto’s toegevoegd, één van mij met dat horloge (waar waarschijnlijk niemand iets aan heeft) en één van een horloge dat -in mijn herinnering- ontzettend lijkt op het mijne.

Is er iemand, die toevallig meer weet? Zo graag zou ik hetzelfde horloge terugkopen of terugvinden op enerlei wijze. Ik mis het echt een beetje.

Ook hiervan weet ik niet of het gewenst/gebruikelijk is, maar ik ga dit topic toch één keertje proberen te bumpen.

Excuus als dit niet hoort, hier.

Misschien ff geduld uitoefenen?

Als ik Mikrolisk er op nasla krijg ik de volgende hits op Supreme:

Hydepark Supreme Emil Leichter Kleinuhren; New York, USA; registriert im Januar 1943
Kingmatic Supreme Zenith Movado Le Locle SA Le Locle, Schweiz
Kingmatic Supreme Fabriques Movado La Chaux-de-Fonds, Genf, Le Locle und Zug, Schweiz; registriert am 6.6.1961
La Supreme Petitpierre & Co. Uhrwerke, Gehäuse, Zifferblätter; La Chaux-de-Fonds, Schweiz; registriert am 28.3.1900
Rogers Supreme Zila Watch Co. Ltd. La Heutte, Schweiz; registriert am 5.9.1956
Star Supreme D. Gruen & Sons Columbus (OH), Cincinnati (OH), New York und Toronto, USA; Biel, Genf, St.-Imier und Madretsch, Schweiz
Supreme Illinois Watch Case Co. Gehäuse; Elgin (IL), USA
Vertex Supreme Aureole Watch Co. / M. Choffat & Cie. / Ph. Wolf / Aureole & Vertex SA / Vertex SA Kleinuhren, Uhrenteile; La Chaux-de-Fonds, Schweiz; auch London, England; registriert am 1.7.1955

En nog eentje op Superbe:

Superbe Isidor Heilbronner / Heinrich Heilbronner Handel von Uhren; München, Deutschland

De kans dat er dus “supreme” op gestaan heeft acht ik dus groter…:sunglasses:

Haha ja had ik ook kunnen doen. Sorry, ik wilde alleen niet het topic helemaal zou wegvallen uit de aandacht, vandaar.

@wbcoupe: thanks. Dit was exactly de soort hulp die ik zocht. Ik ga zelf even snel zoeken op die website en plaatjes kijken.

Van een oom hebben wij een “Superbe” horloge met bij de 6 “T Swiss Made T”. Binnenwerk is een Automatic incablok 25 (dus 25 jewels). Dus niet opwinden, het windt zichzelf op tijdens het dragen (en bewegen).

Ik heb overal gezocht op het merk “Superbe”, alleen het probleem is dat iedereen op het web “Superbe” horloges verkoopt (oftewel, “hele mooie”) dus de zoekresultaten zijn een ramp.

Het is dus niet hetzelfde model, wel hetzelfde merk blijkbaar.

Met tijdloze groet,
Emmanuel

Het is dus toch “Superbe”…
M. vr. Groet
Emmanuel

Of dat bij die van de topicstarter ook zo was is niet meer te achterhalen want dat horloge is kwijt, maar het is uiteraard mogelijk. :wink:

1 like

Goedenavond allemaal.

Ook ik en in het bezit van een Superbe.
Was laats bij een juwelier. De verkoopster kon
zich niet voorstellen dat het een gewoon opwind horloge betrof
want er zat een hele mooie gang in de seconden wijzer.
Ik draag het graag, en het loopt keurig op tijd, terwijl het toch op
midden jaren 50 werd geschat.
groet Jan

1 like