Surdiac

SURDIAC opwinder, ik vermoed jaren 60, voor enkele maanden gekocht via Marktplaats, misschien wel van een forumlid?

Heb er op het web echter weinig van teruggevonden, maar het horloge bevalt me ontzettend goed.

De kwaliteit van het uurwerk schat ik niet hoog in.

Zijn mooie wijzerplaat, de platte behuizing, zachte opwinder en het ontzettend soepele bandje maken hem leuk en aangenaam in het gebruik.

In de slaapkamer hoort hij echter niet thuis want hij maakt een onprettig resonerend geluid.

Ed

Mooi horloge. En mooie foto’s!

Groet, Jurgen

Nice (tu)

Waarom schat je het uurwerkje niet hoog in?
Ik zie dat het een magnetische bescherming heeft dus denk dat dat reuze zal meevallen…

mvg

Leuk klokje hoor (tu)

SiO2 Schreef:

Mooi horloge. En mooie foto’s!
Groet, Jurgen

bedankt Jurgen, de fiets is een Gazelle Nr8 kruisframe van 1957 en de auto een BMW 2002 racer van 1968. Het horloge valt daar ergens tussenin vermoed ik.

Frans53 Schreef:

Nice (tu)
Waarom schat je het uurwerkje niet hoog in?
Ik zie dat het een magnetische bescherming heeft
dus denk dat dat reuze zal meevallen…

Frans, dat was eerder gevoelsmatig, deels door het geluid en de niet zo stabiele montage. Ik heb nu de afscherming eraf gehaald, dit uurwerk zit eronder.

Zou die afscherming als klankkast / resonator werken misschien? Zal het vanavond eens testen zonder deze afscherming :wink:

Ziet er netjes uit toch, in ieder geval geen prul :wink:
Suriac op zich zegt me niets maar van wat je er over leest
betrok men de uurwerkjes van o.m. AS, Landeron, ETA, etc., toch niet de minste…

Heb op het moment een oude hond te logeren en die kraakt en piept ook
dat het een lieve lust is, ik kan me er niet echt druk om maken :wink:

mvg

Ik heb (wel, mijn vrouw draagt…) een Surdiac chronograaf met Landeron uurwerk. Afgelopen winter heel mooi opgeknapt door Jan Ubels. Ik heb die Surdiac in 1993 gekocht in een soort antiekwinkeltje/brocanterie in Laren N.H. 'k Zal eens een foto maken!

Menno