Suunto Elementum Terra all steel bracelet

Heb dit horloge net gekocht, maar de bracelet valt uit elkaar ?

Het is met het befaamde “pin & collar” systeem. 1 collar per link.

Maar als de je pin neemt, en de collars, schuiven ze gewoon vlot over elkaar heen ?

Hoe kan de pin dan komen vast te zitten ?

nu plet ik de collar een beetje met een tang, probeer hem zo in de link te zetten, en dan gaat de pin er pas met moeite in… en blijft hij zitten. Dit kan toch niet de bedoeling zijn…?

Als ik dit met ELKE link zo moet doen ? Dit zou een premium watch moeten zijn :frowning:

https://www.suunto.com/Products/sports-watches/Suunto-Elementum-Terra/Suunto-Elementum-Terra-Steel

Hier een soort van handleiding. Dat apparaatje heb je niet nodig, dat is meer een handigheidje om die pinnen eruit te drukken, maar let vooral even op de kant vanaf waar de collars erin gestoken worden. Als je dezelfde richting als die in het filmpje aanhoudt denk ik dat je een heel eind komt.

Bedankt voor het filmpje. Geeft wel een inzicht. Maar ik hield al rekening met de pijtljes op de bracelet. Wat ik vooral raar vind is, is dat als je kleine collars over de pin heen en weer schuift, er geen enkele frictie is. Dit maakt dat als je het monteert, de pin er gewoon weer uitvalt ?

Dat is het eigenlijke probleem. Het lijkt wel of die collars (bushings) uitrekken ? Of zijn ze maar voor éénmalig te gebruiken ? Dan snap ik het wel.