Swatch automatisch horloge onderhoudbaar?

Hallo,

Misschien een rare vraag voor een horloge in die prijsklasse; ik heb een Swatch automaat (ETA 2842, “23 jewels”). Kan dit horloge door een horlogemaker schoongemaakt en geolied worden, of kan het niet meer gesloten worden zodra het geopend is?

Ik weet wel dat het misschien goedkoper is om uiteindelijk een nieuw horloge te kopen, maar ik vind het geen prettig idee om het mechaniek maar te laten doorlopen totdat het versleten is door gebrekkig onderhoud.

Alvast bedankt voor de reacties!

Hoi Johan.

Hij kan gewoon geserviced worden. Hij moet wel naar Swatch door de speciale kast.
Heb de mijne net terug van een beurt.

Zoek eens contact met Squiggly.nl .

Bedankt, dat is goed nieuws!

Hoe lang duurde het voordat je hem terug had, en wat waren de kosten?

Johan

Bij mij viel het nog in de garantie dus geen kosten
Ik geloof dat de kosten normaal rond de 40 euro voor een normale beurt.

Hoe lang het duurt durf ik ook niet helemaal te zeggen, ik was de mijne 5 weken kwijt geloof ik

Timothy Schreef:

Zoek eens contact met Squiggly.nl .

Ik heb net op hun website gekeken… Toen ik een NOS '97 Irony Automatic met skeletwijzerplaat en transparante achterkant zag, moest ik 'm gewoon bestellen…

GKokkes Schreef:

Ik heb net op hun website gekeken… Toen ik een
NOS '97 Irony Automatic met skeletwijzerplaat en
transparante achterkant zag, moest ik 'm gewoon
bestellen…

Ik heb gewoon een plastic Swatch automaat, maar de Irony serie is inderdaad verleidelijk :slight_smile:
Toch denk ik dat ik voor een eventueel tweede automaat een ander merk zou kiezen.

Overigens, iemand ooit van Chromachron gehoord? Ik heb zo’n horloge (quartz) maar ik heb in Nederland nog nooit iemand anders met hetzelfde horloge gezien.

Uitleg over de Chromachron: http://www.prismo.ch/chromachron/