Swatch Beat hoe instellen?

Beste medeforummers,

Kon het weer niet laten.
Zag bij de kringloop een Swatch Beat Irony liggen.
Display vertoonde geen enkel tekenen van leven, maar voor €1,50 kun je een gokje wagen, nietwaar?
Glaasje opgepoetst, batterij er in en … ja, dat ziet er niet echt standaard uit, om eerlijk te zeggen: heb geen flauw idee hoe dit moet werken en kan ook na lang googelen nergens een manual vinden :frowning:
Ik weet wel dat de klok iets met internet tijd ( uitvinding van Swatch zelf )
te maken heeft.
Mijn hoop is nu op jullie gevestigd.

Groet,

Willem

Ik zou even hier kijken: http://www.swatch.com/nl_nl/customerservices/manuals.html

Ik heb zelf een Beat Brazil uit 2006 WK voetbal Berlijn geloof ik.

ik heb 4 knoppen. bij het lang indrukken van de knop linksonder gaan de uren knipperen die stel je dan in met de knop rechtsboven of rechtsonder,
bij het opnieuw linksonder drukken ga je naar de minuten / secondes / datum etc ( instellen met de 2 knoppen rechts )
ben je klaar met instellen knop linksboven als bevestiging indrukken.

druk je onder alle andere omstandigheden linksboven in dan kom je in diverse modi zoals stopwatch of beattime etc.

beat-time is een internet tijd waarbij men de dag niet in 24 uren indeelt maar in 100 stukjes van 10 beats etc ( weet niet zeker ) als referentie gebruiken ze dan de tijd in het Zwitserse Biel i.p.v. Greenwich Engeland.

beetje in vergetelheid geraakt deze beattime, je hebt er alleen wat aan bij afspraken met andere Swatch nerds.

grt. Gerard

@ marco : bedankt voor de link, had hem al gevonden maar bij mij werkt de link niet.

Gerard bedankt,

Heb hem in kunnen stellen , maar die internet tijd dat vind ik een vaag verhaal.

@ willem

ik denk dat dit ook niet veel zal helpen, maar
blijkbaar zijn ze er bij Swatch zelf ook niet meer
zo van overtuigd.

grtz. Gerard

edit : heb je nog een plaatje van dat ding ?

willem! Schreef:

Gerard bedankt,

Heb hem in kunnen stellen , maar die internet
tijd dat vind ik een vaag verhaal.

Maar toch knaagt het he? Omdat het kan, wíl je deze juist instellen (althans, dat zou ik hebben).

Hier is ie:

Juist ja…!

persoonlijk durf ik hem buiten Carnaval of tijdens andere dagen dan 1 April niet te dragen,
anders loop je kans dat je in elkaar word geslagen
of men je op je werk bij promotie gesprekken overslaat.
De verlichting is overigens best goed en uberhaupt
de afleesbaarheid,
door de layout krijg je redelijk snel de juiste tijd door

Het design is inderdaad op zijn zachtst gezegd gewaagd :slight_smile:

1 like

Nou, ik zou hem dragen wanneer ik wil. Als een promotie afhangt van het horloge dat ik de dag van een promotiegesprek draag, dan zou ik per direkt opzeggen. :+

Mooi van lelijkheid, Spock zou hem gedragen kunnen hebben.

Internet time ook ingesteld.
Voor wie het interesseert, hier is de link: http://www.swatch.com/en/internet-time

Uitgangspunt is om de 24 uren van de dag in te delen in 1000 eenheden zgn Beats.
1 beat is 1.44 minuut.

Correctie: 1 beat is 1 minuut en 26 seconden

Proficiat! Handig vroeger omdat je moest inbellen om met elkaar te kunnen chatten over ICQ enzo. Tegenwoordig zijn de meesten 24/7 online met whatsapp, facebook, etc.

Voor internationaal online gamen kan het nog wel handig zijn.