Swatch Irony, batterij maakt soms geen contact

De Swatch Irony van mijn vrouw heeft het onhebbelijke probleem dat hij soms stilstaat en dan 10 minuten later weer gaat lopen. Batterij is recent vervangen bij de juwelier, dat is het probleem niet.
Als hij stilstaat en je drukt op het batterijdekseltje dan loopt het horloge weer. Maar voor hoe lang…

Wat is er te doen om dit op te lossen? Idealiter zou je iets tussen batterijdekseltje willen plaatsen om de druk te verhogen. Ik denk dan aan wat stof/vilt oid. Is dat handig of zijn er slimmere ideeën? Of moet ook de deksel contact maken met de batterij zelf?

Het gaat om een dergelijk dekseltje…

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/8/c/6/8c6a0aabf549b8524e10ac225cb6979868992139_1_375x500.jpeg

Meestal zit er ook ergens een verend contractje. Dat drukt dan iets te weinig vermoed ik. Heel klein beetje verbuigen met schroevendraaier of pincet of tangetje. Zou ik doen. Maar met beleid en goed kijken hoe het zit.

Verkeerde batterij, misschien?

Volgens mij zijn er 2 soorten dik en dun die er in kunnen. Dikke heeft wat meer capaciteit.
Wellicht dat @Tom146 hier wat meer duidelijkheid over kan geven :+1:

Er hoort een rubbertje in de binnenkant van dat dekseltje te zitten, dus de deksel maakt niet direct contact met de batterij.

Dank voor jullie reacties!

Heb vanmiddag even een loep met ledjes gekocht en goed gekoekeloerd. Er zit inderdaad een rubbertje in het deksel. Ook is de batterij de juiste afmetingen. Moet volgens het horloge zelf 6,8 x 2,6 @ 1,55v zijn en er zit nu een LR626 in en dat klopt volgens de specs.

Ik heb inderdaad een veertje aan de zijkant en onderkant gevonden. De onderkant kon ik een beetje verbuigen, de zijkant was lastiger zonder dat ik het risico liep dat het horloge nooit meer op tijd zou lopen.

Wat me wel opvalt is dat het batterijtje er wat losjes inzit zonder dekseltje. Ik hoop dat met het kleine beetje verbuigen het probleem is opgelost. Nogmaals dank!

Ben benieuwd of het de oplossing is.

Ik ook! Kan het pas zeggen na een dag dragen, want dan merk je het pas…

Denk het wel. Als een Swatch eenmaal loopt dan blijft ie dat meestal wel doen… Was ook in de veronderstelling dat het rubbertje ontbrak.

9khtL0a

Nou, in ons geval stopte hij er toch wel een paar keer per dag mee. Maar…na de verbuigactie: so far, so good…

1 like