Swatch limited editions als beleggingsobject?

Afgelopen week scrollde ik zoals gewoonlijk weer door de Hodinkee feed heen. Hey, een leuke Swatch. Bovendien is er gebruik gemaakt van een erg originele manier designen door Swatch, het is namelijk gebaseerd op kunst van de zogenaamde Pigcasso!

Voor een kleine $125 had ik hem erg graag gehad. Het mocht echter niet zo zijn, sold out! Tot mijn verbazing zag ik dat het zelfs voor een erg royale premium werd aangeboden op Ebay.

Na een kleine research ben ik erachter gekomen dat dit niet de enige Swatch limited edition is die voor hogere bedragen wordt aangeboden. Ook bij de recente Mickey Mouse en Hodinkee limited editions was dit het geval.

Blijkbaar ziet men dit als een object om in te investeren. Ik vond het een grappig fenomeen dat het waard was om met het HF te delen.

3 likes

Moet niet gekker worden. Swatch, een soort Rolex.

2 likes

Swatchex…Swex…Swalex…Swatlex?

4 likes

S(w)atchnext? :thinking:

2 likes

Tsja, je kan het altijd vragen…

Knappe horloges

Sommigen hier zijn geen fan van een horloge kopen als investering. Maar het blijft een feit dat alles dat maar gewild is in prijs stijgt.

Ik vind de prijs voor de System51 wel weer mee vallen, daar heb ik inclusief invoer 180 euro voor betaald bij Hodinkee. Daar ben ik ook echt blij mee en draag ik ook.

Toevallig heb ik ook de Hirst Mirror Spot gekocht destijds, maar daar doe ik niks mee. Mocht iemand interesse hebben, dan stuur je maar een PB.

Dit zijn verkochte horloges, het is dus meer dan enkel een vraagprijs.

1 like

Swatches zijn super collectible, dus verbaast me niks! Leuke dingen, met name als ze gekoppels zijn aan een thema/gebeurtenis.

Wel de box bewaren

Het rendement is natuurlijk top als je m weet te verkopen voor die prijs, echter de absolute winst is nou ook niet je van het… Sowieso zou ik er niet aan moeten denken zo’n ding om mijn pols te hebben :joy:

Ik heb interesse, vind Hirst cool. Het is wel een automaatje hoop ik? :grimacing:

Edit: Nevermind, ik ga geen quartz dragen.

1 like

Te laat mien jong… iemand anders was je sowieso al voor. :+1:

1 like

Ik wil wel een Swatch Helmut Newton

Oeps, die zijn best duur :sweat_smile:

1 like

€3.750,00:

$3.250,00 uiteindelijk betaald voor:

(maar dit is een Swatch voor aan de muur)

Wat de gek er voor geeft. Net als met een ehm, red sub? :nerd_face:

edit:

Oeps, die is nog duurder!

Deze wint denk ik:

Ik zou het er niet voor neerleggen…