Swatch only

mmm,

volgens mij heb ik afgelopen zondag krek hetzelfde model [quartz] uit een bak met ‘klokkies’ gevist.

Wat lopen zoeken op het wereld wijde web maar kon bitter weinig over dit model vinden.
@domega kan jij deze Swatch ‘noob’ van wat meer achtergrond informatie voorzien. Want ik zie door de vele Swatch bomen het bos niet meer.
Zoals bijv. jaar/jaren van productie; model naam; type quartz uurwerk.
Zal het zeer waarderen.

7 likes

Een geinig horloge. Leuk!

1 like

Dat vind ik zo leuk aan Swatch, ipv een prul als souvenir
kun je beter een leuk betaalbaar horloge als aandenken
kopen. Helemaal als horloge liefhebber.

3 likes

Helaas, geen achtergrond uitgezocht van deze - tot eind tachtiger jaren heb ik Swatches gekocht als verzameling en ook brochures boekjes docu etc. Daarna (net als deze leuke) nog maar een enkele als die echt in de smaak viel, zonder echt naar designer of productiejaar te kijken.
Gewoon een super degelijk werkpaard, geniet er van :four_leaf_clover:

1 like

Terug naar tweede helft jaren tachtig. Na enkele decennia in een doos te hebben gelegen was een batterij voldoende om ze weer nieuw leven in te blazen. Eigenlijk een maatje te klein, maar ze blijven leuk.
:watch: Swatch, SOTO Watch (GB109, 1986), quartz, 34 mm || sn: 6254-P (‘cirkels’) :point_down:

:watch: Swatch, Sir Swatch19 (GB111, 1986), quartz, 34 mm || sn: 7041-P (‘heraldisch’ coat of arms), (1986) :point_down:

6 likes

Tip: Picture door Google Lens scannen en de info kom naar je toe.
Swatch AG1999.

Case Material: Stainless Steel
Water-resistance: 3 bar
Functions: Day/Date, Glowing in the dark
Case Diameter: 38 mm
Product Line: Irony
Product Family: Big
Year: 1999-2000
Reference: YGS714G

2 likes

Effe stop :muscle:

8 likes

Dank je @Jesus
we zijn inmiddels een week verder.
Gedurende deze periode haar 24/7 gedragen.
Afwijking 01 seconde in de plus.
Niet slecht dus.
Erg blij met haar nauwkeurigheid en meer dan gelukkig met haar ‘ look & feel ‘ :heart_eyes:
Kortom, een blijvertje dus :sunglasses:

2 likes

8 likes

Moest een keer van komen.
Eerste Swatch in de collectie.
Swatch Sistem51 MOCHA DREAM YIS434.

11 likes

Nice :muscle:

1 like

Geen idee hoelang die zal blijven.
Het is meer een kennismaking met
Sistem51 van Swatch. :sweat_smile:

1 like

Ik heb een Swatch incoming :smiley: Een tijdje geleden was ik aan het kijken op de site van Swatch naar de stalen horloges en daar stonden er wel een paar interessante tussen. Degenen die me het meeste aanspraken waren de Boxengasse en de Night Flight, mooie grote chrono’s. Njah, ik had er nog niet direct 1 nodig maar ik wist nu wat ze daar hadden. En zoals wel vaker het geval is, je bent niet op zoek en hebt ook niet echt een horloge nodig en dan komt er ineens dat horloge wat je aanspreekt voorbij hier op HF. In dit geval de Night Flight :slight_smile: Helemaal leuk ! Gisteren de deal gemaakt met de verkoper en alst meezit komt ie morgen binnen :tada: Lekker weer wat staal om de pols !

4 likes

Ben benieuwd naar de pictures Hans. :+1:
Mijn MOCHA DREAM YIS434 ook vandaag bezorgd. ( Zie boven ).
Klopt het dat je Sistem51 kan opwinden door de kroon tegen de wijzers in te draaien ?
Misschien toch wel een stalen bandje erbij zoeken. V8 kast

1 like

Pictures komen morgen, ik ben zelf ook benieuwd :slight_smile: Horloge is vanmorgen afgegeven thuis maar ik kom niet thuis na het werk helaas. Lekker uit eten vanavond met collega’s dus ik moet wachten tot een uur of 11 vanavond om het horloge te aanschouwen :weary:

‘Om een Swatch Sistem51 op te winden draai je de kroon met de klok mee; een automatische beweging kan niet tegen de klok in worden opgewonden, maar de kroon kan wel blijven draaien zonder het mechanisme te beschadigen’ alsdus Google dus proberen maar !

1 like

Daar zijn ze :arrow_down: Echt een (punt)gaaf horloge en ben er heel blij mee :muscle:t2:

3 likes

Inderdaad een schitterend mooi chrono van Swatch in all rvs.
Vaste of draaibare bezel ?

1 like

Bedankt ! Zeker schitterend, zit ook lekker om de pols. Tis een vaste bezel, zijn er horloges met een draaibare bezel met tachymeter ?

1 like

Môguh…

3 likes

Ook Goedemiddag.

4 likes