De Swatch voor vandaag - een van de favorieten hier, en helaas weer eens een bandloopje uit elkaar gevallen
Een oud Swatch Irony dameshorloge gevonden bij het opruimen van mijn ouderlijk huis.
Type AG2006 met ETA uurwerkje, Swiss-made wat blijkt uit V8 inscriptie op achterzijde.
Kan me niet herinneren dat ik gezien heb dat mijn moeder dit gedragen heeft…
Na wat poetsen, wegwerken van de krassen, het plaatsen van een nieuwe batterij en het vervangen van het bandje is het weer klaar om gedragen te worden.
Er was een website waarop je alle geproduceerde swatch horloges kon opzoeken. Weet iemand toevallig welke website dit is?
Vandaag mijn Swatch Pay om de pols. Jammer dat er inmiddels geen enkele bank meer is in NL die deze ondersteunt. Gelukkig heb ik een koppeling gemaakt met mijn Curve card. Alleen kan je dan alleen met je Swatch betalen op plekken waar ze een creditcard accepteren. Vooral handig in het buitenland en het is natuurlijk ook gewoon een mooi en simpel horloge.
Eigenlijk gek: Swatch is toch een van de meest verkochte (en verzamelde) horlogemerken - hoewel daar op HF niets van is te merken. Alleen de toevoeging van een topmerk naam trekt hier nog wat flipperaars en kloon collectors, beetje het Sicura effect
In de grote Swatch wereld zijn ‘Steden’ modellen zeer gezocht - in Nederland kun je soms zelfs jaren oude varianten nog nieuw tegenkomen …
Deze Rotterdam tribute vond ik vooral door die band leuk om te hebben, dragen zet ik dan wel weer een vraagtekentje bij …
haha wat leuk, ik heb dit exacte model recent gekregen van iemand! Swatch Red Marine😂
Ik heb een Swatch chronograaf met stalen kast.
Op de wijzerplaat staat 1996, waarschijnlijk is dat het bouwjaar.
Vandaag met mijn vrouw een beetje in Rotterdam rondgelopen, dinsdagmarkt bij de markthal, lunchen bij een biefstukrestarant en de Swatchshop in de koopgoot bezocht, toen mijn vrouw een grote kledingketen binnenliep.
Grappige plastic horloges in allerlei kekke kleuren. Niet aan mij besteed, maar toch een horloge gekocht.
Ik had het (zeer) oude Seiko quartz horloge van mijn moeder meegekregen, omdat het batterijtje leeg was. Smerig ding, bijna niet af te lezen, dus voor een dame van 84 jaar, die de laatste maanden heel veel vergeet, dingen door elkaar gooit en niet meer zo vast ter been is, leek me een nieuw horloge wel een leuk cadeautje.
Waterdicht, goed afleesbaar, 2 jaar garantie en levenslang verzekerd van een nieuw batterijtje. Leuke service, al denk ik dat het nog een hele toer voor mijn moedertje wordt om dit batterijtje te overleven
Lekker duidelijk tijdmachientje - prima keus!
Copyright Manners.nl
Echt goedkoop vind ik ze niet
https://www.swatch.com/nl-nl/swatch-neon-jelly-sb02k100/SB02K100.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIx8eFgPjuhgMVz7CDBx02JwFyEAQYAyABEgIKSfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Niets gekocht maar deze twee kon ik wel waarderen als vader van twee kinderen
Father: “Go ask your mom”
Mother: “I told you so!”
Zelfde uurwerkje als in de Swatch Omega? Dan is deze een stuk beter geprijsd (en vind ik persoonlijk ook leuker)