Swatch schrapt 2.400 banen

Ik heb ooit een persol gekocht, 25 jaar geleden ofzo. Toen droeg ik lenzen, maar sinds een jaar of 20 weer een bril. Dus droeg ik hem niet meer, want hj had geen glazen op sterkte. Hij ligt nog altijd in zijn doosje in de kast. Vintage persol. Ik heb zo ook nog een ray ban uit 1990 (denk ik) ook zonder glazen op sterkte. Nog met BL of B&L in de glazen. Staat dat er tegenwoordig nog in?

1 like

Neen, sinds Bausch & Lomb Ray-Ban heeft verkocht aan Luxottica staat er geen B&L logo meer in de glazen .

Ik zie vintage skyrocketing prijzen!!!

Knockaround :smiley: :smile:

Sedert ik dat merk enkele jaren geleden ontdekt hebt, liggen mijn Ray Bans ongebruikt in de la.

Elke lente koop ik twee Knockarounds. Niet omdat de oudere kapot zijn, maar omdat ik iemand ben wiens zonnebril nooit is waar ik ben. Wanneer er eentje ligt in de auto’s, de kayak, de motorkoffer, mijn (schouder/hand/fiets/rug)-tassen en thuis, dan stop ik met kopen.

Noot: Ze zijn vooral geschikt voor op het water en de weg (polarized glazen).

1 like

Super, maar wat heeft dit nog te maken met de ontslagen bij de Swatchgroup ?

Ik antwoordde op een vraag.

Blijkbaar is dit dus niet het off-topic kleurtje :slight_smile:

1 like

Dat Swatch zich op zonnebrillen moet gaan richten.
:sunglasses:

1 like

De ontslagen bij de Swatch group kwamen oa doordat licentieovereenkomsten met plakmerken beëindigd werden. En via plakmerken kwamen we op brillen. Die ook vaak een plakmerk hebben. Behalve Persol blijkbaar. En een paar andere.

1 like

Mijn schuld, ik wilde ff aankoop advies.

1 like

En, gelukt ? :joy:

Ben lekker aan het loeren op internet. Maar eigenlijk moet je zonnebrillen gewoon fysiek passen. Is zo specifiek ivm de vorm van je hoofd. En heb ook geen zin om er 10 te bestellen en 9 terug te sturen. Echt een zwaar leven, ik weet het :laughing:

1 like

En bedankt. Nu wil ik van mij Rolex af.

:wink:

1 like