Swatch sistem 51

Ik heb een swatch sistem 51 blue. Best veel draagtijd gehad in het begin later iets minder. Laatst pakte ik de sistem weer uit de horlogedoos om hem weer een poosje te gaan dragen. Maar helaas is er een makement ontstaan in het horloge. Hij wind niet goed meer op waardoor hij zeer geregeld stil staat. Ook als ik met de hand bij wind dan stopt hij na een paar uur.
Nu zat ik even te speuren op het web en daar las ik dat de sistem 51 niet uit elkaar gehaald kan worden! Is dat echt zo? Is het dan gewoon een wegwerp horloge?

Wat weten jullie hiervan?

Nog even een foto van het slachtoffer:

Wel vreemd dat er een probleem ontstaan is terwijl het horloge stil lag.

Volgens mij heb ik dat niet gezegd. Er is een mankement ontstaan. Maar hoe zeg ik niks over, omdat ik niet weet wanneer dit gebeurt is. Zelf snap ik ook dat dit vast niet is gebeurd tijdens zijn verblijf in de horlogekist. Dank voor je opmerking.

Yep. Tenzij je nog garantie hebt, kun je alleen hopen op coulance vanuit Swatch. Anders een nieuwe kopen.

1 like

Jammer dat ze dat er niet bij verteld hebben toen ik hem kocht in 2014… Dan had ik hem denk ik links of rechts laten liggen. :pensive:

Ik heb er anders nog wel eentje voor je… :wink:

Op zo’n manier is de sistem 51 toch een ontzettend mislukt project.

Wellicht heb je het geprobeerd, of gewoon gedaan zoals het moet: maar weet je zeker dat je bij het opwinden naar de juiste kant hebt gedraaid?

Ik heb dezelfde gehad, en voor opwinden moet je linksom draaien (tegen de wijzers van de klok in). Ik heb dat toen genoteerd, omdat ik bij het draaien niet goed kon voelen wat de juiste draairichting was.

Het is niet goed horloge. Ik had met oranje case. Het ziet er goedkoop en het is zeer luidruchtig. Misschien is metaal beter.

Sorry voor mijn Nederlands.

Heb er eeb paar jaar geleden één gewonnen, lag jaren in de la, vorige week dacht ik; leuk doe ik weer eens om. En wat dacht je? Hetzelfde, winde ook niet meer goed op en viel zo weer stil.