Swatch system 51 automaat

Hallo iedereen. Een jaartje of 2 geleden stonden er in de vakbladen heel wat artikels over dit volledig nieuw ontwikkeld uurwerk. Ik heb vorig jaar rond deze tijd de zwarte gekocht. Hij is niet mijn daily beater maar draag hem ongeveer 1 weekje per maand, zo krijgen mijn andere uurwerkjes ook wat polstijd :slight_smile: . Nu vroeg ik me echter het volgende af, is dit uurwerk nu eigenlijk een succes qua verkoopcijfers ? Iemand enig idee ? Alvast bedankt.

1 like

Een succes weet ik niet, heb begin dit jaar via een Facebook actie ook zo’n klokje gewonnen.
Maar een leuk klokje is het wel, vooral de achterkant.
Het draagt ook nog eens lekker en het loopt gelijk weer zodra die om de pols hangt.

Ik heb ook de zwarte & draag hem ook regelmatig, met plezier. Swatch geeft geen uitgesplitste verkoopcijfers, maar in een artikel in de Financiel Times van juni dit jaar, stond het volgende:

Swatch has confirmed plans to double the manufacturing capacity behind its Sistem51 watch, in a move that is expected to increase annual production of the groundbreaking product to 2m units a year.
Construction is under way on a second plant that is due for completion in spring 2016, on the company’s Boncourt site in northwest Switzerland.

Daaruit concludeer ik, dat het een succes zal zijn.

Een plastic escape wheel en pallet fork!

http://watchguy.co.uk/review-a-trip-inside-the-swatch-sistem51-eta-c10111/

Mika

Ja en? Nog steeds indrukwekkend hoe deze gemaakt worden. Daarbij blijft een een leuk horloge

Nou en? De vraag van de TS is of het “eigenlijk een succes qua verkoopcijfer” is.

Helemaal gelijk.
Ik wilde nog een extra artikel aan info geven.
Sorry.

Vriendelijke groet,

Mika

Ik weet niet of het een succes is qua verkopen. Swatch heeft altijd een automatenlijn gehad en nu is er dit nieuwe (goedkoop te produceren) uurwerk. Ik heb ze op Schiphol een aantal keer in m’n hand gehad en ze hebben een paar nieuwe leuke modellen uitgebracht. Wat me tegen houdt om er één te kopen is dat de kast helemaal geseald is. Het is dus niet te servicen en daarmee een wegwerp artikel geworden wat ik jammer vind. Maar ja, gezien de aanschafprijs zou een service ook niet lonen.

Mooi toch? Manufacture wergwerp, geen gedoe met service, gewoon een nieuwe kopen als het bandje kapot is…

Plastic?.. Nee Kunststof… niet zomaar plastic… er zijn kunststoffen die op bepaalde gebieden goed scoren qua nauwkeurigheid… als techneut zeg ik: knap dat ze het voor elkaar hebben gekregen om een uurwerk zo te vereenvoudigen dat ie compleet automatisch geassembleerd kan worden… daar komt heel wat bij kijken…
Vooral technisch vind ik de Sistem 51 een bijzonder horloge… heb em dan ook op de verlanglijst staan. maar ben er nog niet aan toe gekomen er een aan te schaffen…

denk dat het met de verkopen wel goed zit… Swatch is een merk dat mikt op mensen die een trendy horloge willen… die dat vooral als accessoire zien, vandaar de grote variatie aan kleurtjes/schema’s/thema’s… de System 51 past prima in dit plaatje… en… lekker “Groen”… geen batterijtje…

Weer iets wijzer.
Bedankt.

Mika

Goede avond iedereen, alvast bedankt voor de reacties. groetjes Luce

Mooi klokje toch?
Na de Baseler beurs van 2013/14? was ik al verkocht bij de aanblik van dit 51 exemplaar.
Destijds in NL nog niet te koop, dus mijn Zwitserse connecties aangeboord:
Binnen een week en ruim voor de release in NL in mijn bezit.
Ik draag 'm te weinig, maar draag 'm vooral als ik de andere zwaardere polsbewoners zat ben.
Wat krijg je dan als je deze om je pols doet?

  • gangreserve van 90 uur! (daar betaal je 1k voor als je voor de reguliere conservatieve merken gaat.
  • comfort: je voelt dit klokje nauwelijks
  • waterdichtheid, dus gebruikersgemak
  • precisie: hij wijkt nauwelijks af van de betere COSC’s!

Zijn er dan geen negatieve klanken?:
Daar is wel iets te zeggen als het gaat om klank:
de rotor giert redelijk zijn rondjes, mogelijk omdat ik dit klokje bij sport (TENNIS)
om heb en dan redelijk wat mechanische belasting te verwerken krijgt.
Hij loopt nog steeds (eigenlijk test ik 'm vooral op out-door activiteiten) en daar kan ik echt positief over zijn.
bedankt voor het lezen!
pictures, otherwise it didn’t happen!

Goede avond, volledig eens met uw opmerkingen. denk wel dat het oppassen is met het kunststofglaasje, bij mij vertoond dit al kleine krasjes, maar als ik hier op het forum wat lees, zijn er wel producten die dit later kunnen verhelpen. Ben echt tevreden over dit klokje. groetjes

Ooit iemand horen klagen over z’n Lemania 5100? Nee? Omdat kunstof heel functioneel kan zijn & dat kennelijk tientallen jaren lang.

Met wat huiswerk had je betere info voor de TS kunnen vinden. Alles daarna is OT en al duizend maal verteld.

P.S. Het is ook niet mijn horloge, maar dat is ook OT.