Swatch verzamelaars - Swatch Club

Zijn hier ook mensen die Swatch horloges verzamelen? Het hoeft (logischerwijs) niet altijd zijn om ze ook daadwerkelijk te dragen :slight_smile:

Wat verzamelen jullie? De limited editions vooral of bestellen jullie ook gewoon de gangbare modellen, net wat leuk vind zeg maar?

Ik heb er niet zo veel mee. Die plastieken en kleurtjes zijn niet zo mijn ding. Wel heb ik de dr no, moonraker en tomorrow never dies. Fus in dat ipzichte n 007 verzameling.

Ik kom heel vaak Swatch horloges tegen op de rommelmarkt, van bijna gratis tot 15 euro (automaten en quartz chrono’s) maar ik word er gewoon niet blij van. Als je ze echt leuk vindt dan kun je voor weinig een leuke collectie opbouwen, dat dan weer wel.

Wel ooit het idee gehad om er een aantal aan te schaffen maar is nooit wat geworden.
Swatch blue hero gekocht maar draag deze eigenlijk nooit, is toch niet mijn ding te veel plastic.
En als je er vanaf wil dan helemaal veel plezier, zie er heel veel op MP staan die niet verkopen.

Ik vind het erg leuke horloges, maar meer als verzamelobjecten dan horloges om ook echt te gaan dragen. Natuurlijk heb je die kids dingen er tussen, maar je hebt ook echt mooie/kunstzinnige met ook mooie verpakkingen etc.

Ik draag ze niet en laat ze mint in de box zodat het ook verzamelaarsobjecten blijven.

Op deze manier zijn ze ook nog wel goed te verkopen denk ik

Ik heb wel wat Swatches, niet dat ik mezelf een echte Swatch verzamelaar zou noemen maar ik vind ze wel leuk. En soms hebben ze heel interessant spul voor weinig geld.
Ik heb een paar irony chrono automatics, nog een skeleton auto, een swatch touch en recent 3 Swatch system51.

1 like

sirksael Schreef:
------------------------------------------------- en recent 3 Swatch

system51.

Oh ja… Hoe kon ik die vergeten :o

swatch: Ik heb er in de afgelopen jaren meerdere gekocht én gedragen:
Magnifiek stukje eenvoud, wat een keus!
Heeft wel de héle horloge-industrie in de Schweiz erbovenop geholpen.
Meneer Hayek heeft grote invloed gehad op alles wat er nu nog te koop is.
De sistem 51 is een parel van de huidige swatch generatie: Ik had deze in zwitserland bij een particulier via internet gekocht ruim vóór deze te koop was in Nederland (zelfs in New York was hij nog niet te koop, februari 2014)
Geweldig toch, een gangreserve van 90 uur!

Explore mokermike5

deze werkt ook nog prima:
chrono-alarm:

Explore mokermike5

NA! Ben erg blij met dit stukje jeugdsentiment!


2 likes

Ik heb er diverse gehad.
Nou ben ik zeker geen milieu activist, maar dat wegwerpconcept is toch een zwart randje hoor.

Horloges als investering aanschaffen is op HF nogal ‘frowned upon’. Daarnaast is er op HF sowieso weinig liefde voor Swatch. Dus ik denk niet dat je hier je antwoord gaat vinden.
Maar, veel succes en wijsheid, in ieder geval!
Hieronder nog wat leuk leesvoer, in het kader van jouw vraag:

Leuk merk hoor Swatch.
Men onderschat wat het merk gedaan heeft voor de horlogerie.
Hele volksstammen zijn gestart met een Swatch als eerste horloge.
En nu weer dankzij de MoonSwatch!

2 likes