Swatch vraag, help!

Allen,

Mijn vrouw heeft een vrij grote Swatch verzameling. Nu koop ik geregeld nieuwe bandjes (er gaat wel eens wat stuk…) en vervangen daarvan is geen probleem. Maar weet hier iemand hoe ik in hemelsnaam het ehhh… (hoe heet dat nou?) andere uiteinde van het bandje los kan halen? Ik bedoel dat deel waar het bandje doorheen gaat en waar je het mee om je pols vastdoet. Dit onderdeel zit ook met een pen aan het bandje vast en is (bij deze specifieke watch) van plastic en is gescheurd. Dus ik wil een andere op het originele bandje zetten, heb ik gekannibaliseerd van een ander, kapot bandje. Maar als ik geweld gebruik is het zo weer stuk vrees ik.

Weet iemand hoe dit moet? Hard duwen (doorlopende pen)? Schroeven? Het lijkt of het een soort van veerconstructie is?

Dank alvast!

Dat heet een gesp…en volgens mij is het een vrij solide constructie… het enige dat je zou kunnen proberen is de gesp er af te trekken… dus de zijkant een beetje proberen te veren en over het pinnetje heen te duwen… Maar ik denk dat een nieuw bandje de beste oplossing is. Succes er mee !

Een gesp ja, natuurlijk, dom, dom…

Ik zal het eens proberen, het is dus niet iets waar een trucje voor nodig is?

http://www.squiggly.com/swatch/p/special/specialtype/howto/specialsubtype/change_buckle

deze link zal helpen :slight_smile:

jeroen