Swatch ‘What If’

Ik zweef ook boven de bestelknop voor de groene, en ga naar schatting voor EoD nog zwichten :sweat_smile: :+1:

1 like

Ik hoop alleen maar dat de band lang genoeg is voor mijn 20cm :bear: pols :relaxed:

1 like

Dat is correct. Daarom drijft er een eiland ter grootte van Frankrijk in de Noord Atlantische ocean wat uit wegwerp-plastic bestaat, terwijl het in de Stille oceaan drie maal die grootte heeft.

Ik weet donders goed dat er zat mensen zijn die 105 Euro aan een horloge te besteden hebben, en voor die groep vind ik het mooi dat er alternatieven zijn, maar ik kan me niet aan het knagende gevoel onttrekken dat we geen wegwerp objecten van exotische plastic-varianten meer nodig hebben in de wereld.

De Swatch groep zegt publiekelijk dat ze aan deze VN development goals mee proberen te doen:

Volgens mij staan nummer 3, 6, 12, 13 14 en 15 in direct conflict met nog een plastic horloge van een materiaal wat niet als standaard plastic te recyclen gaat zijn.

Ik zie mij gesterkt in mijn verlangen naar een Nomos Tetra.

1 like

Ooooeh een ESG crusader die ons zegt hoe verkeerd we het allemaal doen. Exactly what the world needs right now.

1 like

Spot on. “Exactly what the world needs right now”. :+1:

1 like

Ik ben helemaal geen kruisvaarder, maar ik stem wel met m’n portemonnee. De Swatch “What if we didn’t do shit like that?” is een mooie pakkende naam voor een horloge.

Maar hee, als jij die mening niet toegedaan bent wens ik je veel plezier met je plastieken horloge. :+1:

Wel, dan kan je beter helemaal geen horloges kopen. Of energie verspillen door naar een horlogeforum te surfen.

Bedankt!
Even ter herinnering: je hóeft niet in elk Swatch topic over plastieken rommel beginnen zagen. Het kan wel hé, maar ik zie niet in wie daar beter van wordt.

De langspeelplaat staat alweer een tijdje te draaien.

1 like

Wat ik het ergste vind:

De Sistem51 is expliciet een wegwerp horloge, en biocermics lijken dubieus van kwaliteit te zijn. In mijn beleving maakte Swatch in de jaren 80 shit die dingen langer overleefde, en is het sindsdien misschien niet beter geworden. Als je dan plastic horloges maakt, zorg dan dat de pushers niet afbreken.

Vroeger waren sommige dingen beter. In mijn beleving. Ik laat me graag corrigeren.

2 likes

Die plastic shitters zijn tijdens het unboxen al teleurstellend.
Zonde van de doekoes.

Grappig design. Is dit quarts?

Leuk ding! En nee, we hebben inderdaad niet nog meer (overbodige) consumptie-artikelen nodig. Maar dit hele forum staat in het teken van nutteloze en (veel te) dure producten. We houden nou eenmaal van die dingen.:sweat_smile::grin:

1 like

Ik vind de blauwe wel leuk, krijg ik een beetje Nomos vibes van.

Hier heb ik het in mijn Moonswatch topic ook over gehad. In principe is het een prima materiaal wat betreft die doelen, alleen de uitvoering is ruk. Als iemand na een paar jaar onvermijdelijk het ding in de prullenbak dondert kunnen ze niet simpelweg het materiaal hergebruiken omdat het uurwerk er helemaal in verborgen zit. Kost veel te veel arbeid om die twee te scheiden. Dus in mijn mening is het meer greenwashing dan duurzaamheid.

2 likes

Er is maar heel weinig echte duurzaamheid in de wereld. Het is een lekker aanvoelende kwaliteit plastic (heb een Moonswatch) maar het blijft plastic en na een dag om de pols denk je al snel: en nu weer een echt horloge om doen.

Mogen we dat nog wel bekritiseren als we dat tegenkomen.

Heb ik het ook over gehad, niet helemaal waar. Ik vind het een tof materiaal, maar ik ben dan ook een ontzettende engineering nerd. Maar ik snap dat het voor een gemiddeld persoon aanvoelt als standaard ABS waar ze ook Lego blokjes van maken.

Ik weet wat bio caremic is en dat het geen plastic is maar het voelt wel zo als je b.v. een bandje wisselt zit je echt met het losse horloge in je handen zit. Desondanks draag ik de Moonswatch af en toe en hij voelt lekker op de huid.

Benieuwd :ok_hand:t2:

1 like

En… iemand hem al in zijn bezit?

Gisteren zijn ze opgestuurd want release was pas 1/8, dus vandaag zal nog wat vroeg zijn vermoed ik.

Leuk ding. Wijzerplaat van de groene bevalt mij het meest.

Een beter overzicht van de kleuren en de verschillende wijzerplaten …’

1 like