Swatch wijzer reparatie

Goedenavond,

Ik kan hier in de omgeving niet terecht met deze vraag, dus dacht waarom ook niet op internet.

Ik heb een Swatch welke heel veel emotionele waarde heeft, echter is de seconden-wijzer van zijn plek gevallen. Is dit nog te maken? Het lijkt mij een gegoten geheel, maar misschien heb ik dat mis.

1 like

Glaasje is vaak wel met een vigor los te nemen. Of het na terugwerken nog waterdicht is, is de vraag.

Ik heb telefonisch contact gehad met meerdere juweliers die er niet aan wilde beginnen. Zodra ik het over een Swatch had werd er gelijk weerstand getoond. Als t ding niets betekende had ik hem wel weggeflikkerd.

Wat is een vigor? Ik ben niet zo thuis in deze materie. Zou ik dit zelf makkelijk kunnen doen? Ben nogal technisch aangelegd.

Al kost het mij een meier… als hij weer goed is kan mijn geluk niet meer op.

Je kunt hiervoor beter langs een horlogemaker gaan. Die hebben verstand van repareren van horloges. Bijv. de dichtstbijzijnde via:

Een Vigor is een glasafnemer

Maar wat @jenneke zegt, beter langs een horlogemaker gaan. Die ziet gauw genoeg of het glas en kast uit één geheel bestaat, of dat het wel is op te lossen. Zelf doen zonder ervaring gaat heel vaak mis. Zonde als het gebeurd bij een horloge met emotionele waarde.

2 likes

Je zou een mailtje kunnen sturen naar Hans van Buuren. Deze repareert Swatch horloges en heeft ook een eigen ultrasone Swatch glas pers.

Een van de weinige Swatch reparateurs van de wereld en verzamelaar.

2 likes

Of je koopt een nieuwe voor 60 euro bij Swatch…

Het model heet Once Again (GB743) Gent en is volgens mij nog gewoon verkrijgbaar…

https://www.swatch.com/nl-nl/ONCE-AGAIN-GB743/GB743.html

1 like

Hij is nog wel verkrijgbaar ja, ding is ook nog maar een jaar of vier oud nu.

Ik wil jullie bedanken voor de hulp. Ik ga eventjes wat voorgestelde dingen proberen en laat nog wel even weten hoe het is afgelopen.

Glaasje is ultrasoon vastgelast, die krijg je er dus niet zomaar af met een tooltje zoals hierboven wordt beschreven.
Het moet eruit worden gebroken en is daarna niet meer bruikbaar. Resten dienen weggehaald / weggevijld te worden en er moet een nieuw glaasje ultrasoon worden opgezet. Niemand heeft zo’n pers specifiek voor dit model Swatch, behalve die meneer van Buuren.

1 like

Dan waar wacht ik nog op, ik ga die man direct een schrijven sturen, bedankt!

1 like