Royal Flop to Royal Watch
De HF’ers die niet meer naar een Swatch store durven te gaan na al het commentaar hier.
Goedkoper dan RRP, op zeker een scam.
Kan me alleen niet voorstellen wie er daadwerkelijk het 2 of 3 dubbele ervoor neerzal leggen dan kom je al snel richting prx, underdog of instap breitling niveau wat ik dan een stuk aantrekkelijker zou vinden. ![]()
Precies dit, wel grappig om te zien dat mensen wel bereid zijn een product te kopen dat hoogstwaarschijnlijk niet gelimiteerd is relatief snel te verkrijgen zal zijn omdat ze denken dat ze het kunnen flippen. Maar te beroerd zijn om voor de lange termijn gespreid te beleggen.
ze zijn boetiek only volgens mij
1 per klant per dag volgens Swatch
Eens. Beter handelen in dit dan in drugs bijvoorbeeld. Maar ik krijg wel altijd de indruk dat deze mensen geen belasting betalen, en wellicht ook het één en ander aan onterechte staatssponsoring ontvangen. Maar ik heb geen enquête afgenomen, dus wellicht zit ik er naast.
En dat inderdaad…
Hoe werkt het in Leidschendam iemand ervaring?
Daar heb je de meeste kans denk ik. Winkelcentrum is gewoon dicht 's nachts. Dus mensen kunnen pas richting de Swatch winkel wanneer de deuren open gaan. Las ergens dat ze hadden gevraagd of die voor dit keer om 6 uur los mochten. Er is natuurlijk wel kans dat Swatch iets heeft geregeld met nummertjes uitdelen aan mensen die buiten in een rij staan ![]()
Vroeg in de rij gaan staan voor een parkeerplaats
De rest van het winkelend volk komt pas vanaf 10 uur binnen druppelen, dus die file zal wel meevallen in dit geval.
We kunnen dit ook een keer vanuit een andere kant bekijken en beoordelen. Deze mensen nemen de moeite op een legale manier hun geld te verdienen
Wereld op zijn kop ![]()
Lees nog eens na wat je schrijft. ‘Mensen die de moeite nemen om op een legale manier geld te verdienen”.
ik weet niet waar jij vandaan komt maar voor de meeste mensen is dat gewoon de norm.
Maar ik krijg wel altijd de indruk dat deze mensen geen belasting betalen, en wellicht ook het één en ander aan onterechte staatssponsoring ontvangen.
Ben benieuwd wie daar allemaal wat van vindt, maar ondertussen zelf de schoonmaakster of klusjesman zwart betaalt… ![]()
maar ondertussen zelf de schoonmaakster of klusjesman zwart betaalt…
Dat mag gewoon hè. Dat is niet zwart.
Klussen doe ik lekker zelf. Maar oké, dat is omdat ik er plezier in heb.
Maar dat belastingverhaal is secundair wat mij betreft. Wat me meer irriteert aan dit gedoe is dat deze mensen hun geld verdienen met iets wat niets aan waarde toevoegt maar ondertussen het voor de eindklant steeds onmogelijk maakt om iets te kopen wat ze graag willen. Hier, bij allerlei andere horlogemerken. Maar ook bij gympen, festivalkaartjes, etc. etc.
mensen hun geld verdienen met iets wat niets aan waarde toevoegt
Dat kun je vermoedelijk over een kwart van de beroepen in Nederland zeggen.
Ik ben het met je eens hoor, maar de verontwaardiging over dit soort dingen vind ik altijd erg selectief en opvallend heftig.
Het is ook Swatch’s wens om het zo te laten verlopen hè. Ik had vorig jaar tickies gescoord voor Radiohead in Berlijn, dat proces met voorinteresse registreren, loterij, actief screen voor bots, dat was een schoolvoorbeeld van hoe het óók kan. Maar Swatch lijkt geen interesse te hebben in systemen waarbij de echte fans/liefhebbers meer kans maken. Het lijkt ze meer om hype en publiciteit te doen. Dat zijn keuzes, maar ik had een slimmere strategie daarin wel sympathieker gevonden. En meer van deze tijd.
verontwaardiging
is ook wel wat sterk gesteld. Het is meer een lichte irritatie in mijn geval. Maar in dit geval denk ik dat het ook van korte duur gaat zijn, voor ze weer normaal beschikbaar gaan zijn.
Dat kun je vermoedelijk over een kwart van de beroepen in Nederland zeggen.
Hebben we alweer zoveel influencers hier?
Maar dit is gewoon hoe een markt werkt, als je hem helemaal plat slaat.
Heel plat is het namelijk een tussenpersoon, die iets voor een bepaalde prijs bij een winkel haalt, waar een gewone consument het niet kan halen (B2B) en het dan met een marge verkoopt aan een consument die het wil (B2C).
Het enige verschil zijn dan de specifieke drempels (in dit geval schaarste) die voorkomen dat de reguliere consument het niet bij de initiële winkel kan krijgen. In andere sectoren is dat deurbeleid. Of dat de leverancier in China zit ipv de lokale winkelstraat.
Edit: betekent niet dat ik er niks van vind…
1 per klant per dag volgens Swatch
Ze zien er met de hele familie.
Ik ga nu gelijk een bericht sturen…
Ik weet nog dat er HF’ers bij de Moonswatch voor de gein hebben zitten overbieden met duizenden euro’s op dit soort advertenties.
Ik weet nog dat er HF’ers bij de Moonswatch voor de gein hebben zitten overbieden met duizenden euro’s op dit soort advertenties.
Dat is wel een beetje het niveau wat je verwacht van iemand die geïnteresseerd is in dit stuk kinderspeelgoed ![]()