Swatch X AP only

Voor ons horlogeliefhebbers, blijft het een stukje plastic van het merk Swatch (misschien wel een leuk hebbedingetje), voor de doelgroep is het een AP, staat er toch officieel op?

2 likes

Nee

Dan ben je te laat…

Maar eigenlijk snap ik dit vanuit Swatch niet zo heel goed. Enerzijds voeden die stoepzitters natuurlijk de hype en het bereik van de actie, maar ik vind het best een beetje verpauperd ogen, van die verlepte figuren op straat, al dan niet voor de eigen winkel. Waarom niet gewoon een soort nummertjes trekken? Of een digitale rij? Waarin je kan zien wanneer je er moet staan om aan de beurt te zijn?
Anderzijds snap ik ook best de romantiek van het wachten op een product wat je zó graag hebt :man_shrugging:

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten hè :slightly_smiling_face:

4 likes

Hoe werkt het in Leidschendam iemand ervaring?

Wellicht iemand als ik, 20 jaar ouder dan jij, gewoon voor de lol omdat ik ze grappig vind, niet meer, niet minder.

Vroeg in de rij gaan staan voor een parkeerplaats, beter nog ga je met het OV. Parkeren bij de Westfield Mall is gratis maar een file drama, ook als er geen nieuwe Swatch te koop is.
En dan in de rij gaan staan tot je aan de beurt bent en hopen dat er nog één over is.

https://www.at5.nl/artikelen/238233/dagenlang-in-de-rij-voor-hip-horloge-maar-vooral-voor-de-handel-kan-heel-veel-verdienen

Hoge verwachtingen in de rij…:joy:

6 likes

10k verwacht hij ervoor te krijgen haha

1 like

Serieus hè… mensen die zich druk maken om een wachtrij aan een Swatch boutique :joy:

Morgen is het simpel: een paar gelukzakken lopen buiten met hun horloge alsof ze de lotto gewonnen hebben, en de rest… die zet ‘m vijf minuten later op Vinted voor +€500 tot +€1000. Business as usual.

Maar wat is daar nu eigenlijk anders aan dan die eindeloze “onzichtbare” wachtlijsten voor een Rolex Daytona of een Patek Aquanaut/Nautilus? Alleen het decor verandert. Bij Swatch sta je fysiek buiten in de kou, bij de AD sta je figuurlijk buiten… al maanden (of jaren :clown_face:).

En laten we eerlijk zijn: het doel is exact hetzelfde.
Ofwel krijg je het stuk en ben je gelukkig, ofwel flip je het en ben je nóg gelukkiger. Alleen bij die luxe horloges praat je ineens niet over een paar honderd euro, maar over bedragen waar je spontaan een kleine auto van kan kopen.

En eerlijk? Die gasten die élke week de AD binnenwandelen met hun “is er al nieuws voor mijn Daytona?”-blik… die zijn waarschijnlijk véél vermoeiender dan een rijtje mensen dat gewoon 1-2-3 nachtjes buiten staat met een thermos koffie.

Kortom: wachtrij is wachtrij. Alleen de ene is zichtbaar… en de andere heeft betere verwarming :smile:

23 likes

Voor 'n volledige set is dat al veel, laat staan voor 1.

2 likes

Op naar de Mall of the NL morgen

1 like

Laat maar… mn vrouw wilt geen crap aan dr Hermes…

Succes man.
Een voor Nederlandse begrippen super-de-luxe winkelcentrum.

Linksom rechtsom.
Van je centjes kan je daar goed afkomen.

1 like

De animo is groter dan ik had ingeschat. Deze zuurstok kleurtjes zijn niet mijn ding dus ik ga niet in de rij staan. Ook voor de MoonSwatch niet gedaan. Die heb ik later via de verkoophoek gescoord voor een normaal bedrag.
Inmiddels is de real deal ook in bezit, tevreden met beide.

Vind het wel leuk dat er een Sistem51 uurwerk in zit. Heb eerder eens een van de eerste modellen gehad.
Een MoonSwatch met Sistem51 chrono versie zou leuk zijn :grin: Kan ik mijn idee ergens bij Swatch/Omega pluggen?

Succes aan iedereen die het waagt om in de rij te gaan staan.

1 like

de grootste reden. is gewoon dat deze mensen denken door te verkopen. Echter vraag ik me altijd af welke mensen in godsamme voor zo’n plastic dingetje dan nog is 1k of meer boven de retail price te betalen.

1 like

Wow! Iedereen is wel gewoon eerlijk waarom ze daar zitten, dus dat is in ieder geval mooi. Maar die gast helemaal uit Rusland…. WTF :hear_no_evil: En dan ook in de stromende regen allemaal.

Ik heb ook wel een beetje medelijden met sommige van hun, want ze doen het omdat ze misschien niet anders kunnen. Ik denk dat de scalpers die hun betalen nog wel eens een pijnlijke conclusie kunnen krijgen dat ze niet voor veel weg gaan op Marktplaats, eBay, etc.

1 like

Als ik naar het ontwerp kijk denk dat de doelgroep nog niet eens kan klokkijken.
Dat een stel volwassen mannen daar zo warm voor loopt.

1 like

image

3 likes
1 like