Dat is wel een goede ja. Wat is een populaire kleur voor een AP? Ceramic blue?
Interessante aanname, maar marketing heeft me niet zozeer bij de b*llen. ik geniet gewoon oprecht van de breedte van de hobby.
In mijn kist ligt een Rolex Datejust gebroederlijk naast diverse Seiko’s en Citizens. Ik was al een Swatch liefhebber lang voordat de Moonswatch-hype begon, mijn Swatch Piet Mondriaan en de Moonswatch geven me simpelweg meer draagplezier als mijn duurdere stukken.
Een Swatch Blancpain heb ik overigens niet in de collectie, want ik koop alleen wat ik echt leuk vind en niet omdat er een bepaalde naam op staat. Het verbaast me een beetje dat je er zoveel energie in steekt om iets af te kraken waar een ander plezier aan beleeft, maar ieder zijn eigen beleving natuurlijk. ![]()
Ja maar dat deed je niet altijd toch?
Je wilde toch eerst een moonswatch om te flippen? Dat was je doel. Poen verdienen door in de rij te staan. Noprob.
daarna kun je inderdaad liefhebber worden daarvoor overigens ook
Maar ga mij niet vertellen dat je een horloge leuk vindt VOORDAT je het überhaupt gezien hebt.
Dat is marketing. Dan wordt je gewoon meegezogen in een hype. Niks meer, niks minder
Dus…. Veel plezier met het kopen van wat je ECHT leuk vindt ![]()
![]()
![]()
Met small second.
Ik wacht nog op de Grand Seiko x Swatch…met spring drive. ![]()
Zaratsu polished bioceramic. Wordt duur vrees ik.
…met Matterhorn en Rivella motief wijzerplaat.
Is dat dan ook met lijmresten onder het glas? ![]()

Je kan moeilijk liefhebber zijn van iets dat je niet gezien hebt. Verder - misschien wordt het een grappige gadget, misschien een platte commerciële ripoff. Misschien beiden. Mijn probleem gaat het sowieso niet zijn ![]()
Maar jullie weten toch nog helemaal niet wat er komt? Of is het wel al gepresenteerd?
Stof onder het glas van een GS kwarts - toch wel eens gezien. Vanwege de kastconstructie kon ik er niet bij zonder enorme schade toe te brengen. Heb de batterij-service gedaan en er maar het zwijgen toe gedaan.
Nu zijn er zo’n 10 GS-kwarts batterij-service klanten die nerveus de loupe er bij pakken, tot in België aan toe
Tis wel een leukere hype dan dat hele watches and wonders bij elkaar.
En hype is het enige bestaansrecht van de Zwitserse horloge industrie anyway.
Tuurlijk koop ik niet als die niet mooi is. Maar ik ga ervan uit dat het wel een tof horloge wordt aangezien het een samenwerking is met een groot merk
Dan zag je de PP Cubitus nog niet.
Wat heb je echt hier zeikerds tussen zitten die hier echt de pret proberen te bederven, echt ik sta er versteld van. Zoveel energie steken en reageren terwijl ze het “niks” vinden
Dat klopt, dus kan nog tegenvallen.
Het lijk me een tof ding omdat ik de MoonSwatch ook tof vind. Heb er een aantal gehad, uiteindelijk verkocht omdat het toch erg plastic blijft en ik ze niet zo vaak omhad. Maar des al niet te min blijf ik ze tof vinden als ik er iemand mee zie lopen.
Het zal voor mij er van af hangen (of ik het echt tof ga vinden) hoe plastic hij eruit ziet, de prijs en of hij als horloge gedragen kan worden.
Voor alsnog dus vooral interesse en nieuwsgierigheid. Ben het met je eens dat we even moeten afwachten voordat we weten of het de moeite waard is om te kopen.