Swatch x Audemars Piguet Only

Ik vermoed dat een medewerker van AP deze knop heeft gevonden op de Swatch website…

Ben wel benieuwd hoeveel klachten er gaan komen dat het horloge niet loopt, gezien het een handopwinder is😂

Ik denk trouwens dat je hier wel een mooie desk clock van kunt maken.

1 like

Ik hou de mijne nog maar even

20 likes

In de praktijk al helemaal!

Die je waarschijnlijk los voor nog eens €100,- kan kopen. :joy:

1 like

IMG_5011

7 likes

Dat denk ik ook. Maar bij de IKEA staan die ook voor 1/50ste van de prijs :slight_smile:

1 like

Blijkbaar echt bedoeld als pocket watch en niet als dikke chain om de nek.
Moet toegeven dit is wel chique de friemel.

5 likes

Niet in theorie. Dat gaat gebeuren. Pop Swatch uit de jaren ‘80.

.

4 likes

Zou een leuke zet zijn tegen de scalpers. Nu als ‘flop’ in de markt zetten (plus negatieve aandacht is ook aandacht).

En dan later tada! Je kan hem ook ompoppen met een strap naar horloge.

Snelle AI idee:

Het zou mij niks verbazen dat ze geleerd hebben van de MoonSwatch gekte.

Niche-markt: Een zakhorloge of pendant heeft een veel minder brede doelgroep dan een polshorloge. Scalpers zoeken meestal naar producten met een gegarandeerde, massale vraag voor een snelle doorverkoop.

Hogere drempel voor snelle winst: Omdat de dagelijkse draagbaarheid lager is, is het risico voor een reseller groter dat ze met hun voorraad blijven zitten.

Focus op de liefhebber: Dit ontwerp trekt eerder de echte verzamelaar aan die de esthetiek van de samenwerking en het unieke karakter van de “Royal Pop” waardeert, in plaats van iemand die alleen op zoek is naar een statussymbool voor om de pols.

Het temperen van de “Hype”: Als Swatch later alsnog een polshorloge-versie uitbrengt, is de eerste vlaag van totale gekte wellicht al voorbij omdat de eerste “AP Swatch”-titel al vergeven is aan dit model.

Het dwingt mensen om echt na te denken of ze het object zelf mooi vinden, in plaats van alleen te kijken naar de potentiële winst op de tweedehands markt.

4 likes

Huh? Wat? Savonette…

1 like

Hoe weet iedereen hier eigenlijk al zo goed dat het een flop wordt? Het is natuurlijk niets voor de meer traditionele horlogefanaat, maar dat is zo’n Swatch collab toch eigenlijk nooit geweest? Wie weet lopen de hippe jongeren en trendy vogels binnen een jaartje wel allemaal met een soort pocketwatch rond.

En uiteraard zullen ze ze nog wel straps gaan verkopen ook, dus ik zie dit persoonlijk toch niet volledig flopppen.

1 like

7 likes

Joh, die zijn na twee dagen alweer vergeten hoe dat ‘opwind gedoe’ werkt of waarom dat zou moeten. “Is daar geen app voor?” Nee! :joy:

1 like

Die zwart/witte is duidelijk de mooiste.
Blijkbaar meet het ding zonder houder 40mm… dus om de pols met nog een dedicated houder eromheen wordt het wel heel groot, en lomp met die kroon op 12.

Dit zou wel leuk zijn…

Eigenlijk zijn alleen de zwart met witte en de blauw met oranje (voor het WK) te pruimen.

En misschien nog de donkerblauw met lichtblauwe

De rest is echt clownesk :clown_face:

1 like

Ik ben echt zwaar teleurgesteld :weary::rofl:

2 likes

Wel saffierglas boven en onder :smiley:

Waarom zouden ze dat willen? Hoe meer hype, hoe meer geld in het laadje.