ik moet toegeven dat dit best een tegenvaller isā¦
Kun je deze niet meer met n muntje open draaien en zelf n knoopcel instoppen?
Wat een top topic weer dit!
Heerlijk.
We kunnen na 700 posts alvast vast stellen dat geen van de roeptoeters van de eerste helft van dit topic daadwerkelijk gelijk had wat altijd vermakelijk is. En ik heb zoān voorgevoel dat de boomers, brommers en criticasters uit de tweede helft ook heel erg ongelijk gaan krijgen, maar dat zullen we de komende weken gaan zien. Zelf vind ik dit concept wederom een bevestiging dat men bij Swatch nog steeds disruptive is en donders goed weten wat ze doen. En ik vermoed dan ook dat de paar mensen die teleurgesteld hun plekje in de rij opgeven gewoon vervangen gaan worden door een hoop niet-horloge-fetishisten die hier enthousiast van worden dan wel geld in zien.
Persoonlijk vind ik een saphire sandwich, 8,4mm/40mm, vernieuwende handopwinder, click concept, herkenbaar ontwerp en premium naam op de plaat voor ā¬400 echt een topproduct. Dat hij niet geserviced kan worden is net als met alle Swatches een non-discussie. Wie laat er nou een horloge van ā¬400 na 5 jaar of meer servicen voor een paar honderd euro? Precies; niemand.
Kleuren zijn best gevarieerd voor de eerste lichting, zullen nog wel wat varianten bij gaan komen denk ik. De blauw met lichtblauw gaat het hardste / duurste zijn, want die past als gewoon horloge in een band met die kroon op 3. Daarna de zwart/wit als strakste combinatie.
Kortom; ik denk dat dit een dikke vette hype wordt, maar we gaan het zien ![]()
de MoonSwatch moet je open wippen, maar ik kom er soms praktisch langs en Swatch doet het voor nop
dus why not
Het zou gaaf zijn als swatch over een week met de horloge case uitkomt waar je het uurwerk in kan klikken!!
Uit eindelijk wil je toch een echte APā¦
![]()
Nou nou, wat een toontje. Dat hoeft toch niet.
Ik ben benieuwd. De Moonswatch zag je letterlijk overal. Jong, oud en ook op kantoor, schoolplein, sportvereniging, etc etc. Dat zal bij deze zeker niet gaan gebeuren. Het marksegement voor dit is veel en veel kleiner. En niet de hele doelgroep wie dit aanspreekt kan 400 Eur droppen op een horloge exc accesoires.
Specs zijn idd niet slecht hoor. Wat is er alleen vernieuwend aan een handwinder? Power reserve is leuk gedaan, dat geef ik 'm. Premium naam op de plaat? Tja, dat zou geen onderscheidende factor moeten zijn. Uiteindelijk koop je een Swatch waar een licentie van AP voor gekocht is.
Anyway, het is iig een lekker polariserend product, leuk om mee te maken.
De 40mm case moet ergens in poppen, dus er moet een omhulsel komen waar de bandjes aan vast gemaakt kunnen worden en waar de case dus in klikt.

Even een Photoshop. Het kan dus zoiets worden:
Het wordt dan dus wel minimaal 42mm, maar realistisch 44mm.
Had ik met de 3d terra van een kennis vorige maand in Singapore.
You either love it of niet ![]()
Ik moet dagelijks vaststellen dat vele mensen denken dat ze dat wel kunnen hebben.
Daās niet te groot.
Dat is ook een fake AI plaatje weer
Check de tekst op de dial en de mega lange vingers.
Dat was het punt wat ik probeerde te maken over sommige opmerkingen in de eerste helft van het topic. Misschien deed ik dat iets te subtiel.
Dat weet ik dus zo net nog niet. Als ketting ja, maar zodra er een paar goed werkende en ogende banden komen⦠Dan is het een strakker en completer horloge dan de MoonSwatch. En volgens mij is onder jongeren / op tictok etc AP een grotere naam dan Omega. Zeker een stuk groter dan BP. Laat ik het anders zeggen; als ik zoān scalper was zou ik hier wel geld in durven stoppen.
Wat specs betreft; een handopwinder is niet de innovatie. Eentje die volgens Swatch recept ontwikkeld is, mooi dun ook nog, voor een doelgroep die smartwatches draagt; dat is best vernieuwend en disruptief toch? Het doet me een beetje denken aan het herpositioneren van mechanische horloges in/na de quartz revolutie. Want de industrie moet echt wel aan de bak willen ze over 20 jaar niet alleen nog wat horloges kunnen slijten aan pensioenadoās en forumleden⦠Dan is dit wel een goede move. Vandaar ook mijn opmerking dat ze volgens mij bij Swatch heel goed weten wat ze doen.
En wat misschien een verschil maakt; ik vind APROās niet mooi en heb niet zo veel met AP, ik vond de vorige twee van Swatch niet iets voor mij, maar zoān blauwe op een leuke band zoals al flink ge-aiād (hoe spel je dat eigenlijk
) zie ik mezelf nog wel dragen op vakantie of zo. Misschien hebben meer mensen dat.
Edit: voor de vorm wil ik nog wel even gezegd hebben dat ik mijn avatar vorige week al heb veranderd. ![]()
Ik heb veel langere vingers.
Maar fuk dat AI mag gaan stoppen.
Leuk om te horen!
Dan had ik je verkeerd begrepen, excuses!
Eentje die volgens Swatch recept ontwikkeld is, mooi dun ook nog, voor een doelgroep die smartwatches draagt; dat is best vernieuwend en disruptief toch?
Marktdisruptief vs technnisch disruptief, ok, point taken.
Want de industrie moet echt wel aan de bak willen ze over 20 jaar niet alleen nog wat horloges kunnen slijten aan pensioenadoās en forumledenā¦
Ik denk dat er wel wat overlap zit in dit venndiagram. Maar fair point; ze zullen iets moeten bedenken.
zie ik mezelf nog wel dragen op vakantie of zo.
Maar die complete proliferatie in alle sectoren zoals met de Moonswatch, kan ik me niet voorstellen. Letterlijk iedereen en zān moeder liepen op een gegeven moment met zoān ding; ik zie dit niet snel een hit zijn in de kantoortuin. En dat is dan ook nog niet de markt die op zoek gaat naar een aftermarket bracelet.
Anyway, we gaan het zien.
Laat ik het anders zeggen; als ik zoān scalper was zou ik hier wel geld in durven stoppen.
Er staat AP op dus dat gaat zeker verkopen. Daar is geen twijfel over. Gaat de hype alleen zo lang duren als bij de Moonswatch? Dat denk ik niet.
Marktdisruptief vs technnisch disruptief
Dat bedoelde ik inderdaad, tnx
En dat is dan ook nog niet de markt die op zoek gaat naar een aftermarket bracelet.
Kan nog steeds dat die er gewoon op dag 1 in de boetiek liggen. Ik zie op monochrome dat de tafelklok houder is inbegrepen, en andere accessoires heb ik nog niet gezien. Volgens dezelfde bron is de verkoop gelimiteerd tot 1 horloge per persoon per dag + enkele accessoires (die ook nog eens online verkrijgbaar zullen zijn). Dus het kanā¦