Nee maar daar kan een nieuw batterijtje in of de hele module kan er uit / vervangen of zelfs repareren.
Bij de Swatch collabs met system51 is tot nu toe alles dichtgemaakt om nooit meer open te maken.
Dus na een x aantal jaar is die eigenlijk klaar voor de bak. (Wat overigens verboden zou moeten worden)
Het is misschien 70 jaar geleden dat je er nog eens bent geweest maar in de IKEA kan je dezer dagen designcollecties kopen waarin kasten van 700 euro geen uitzondering zijn. Die dingen gaan generaties mee en zijn de verzamelwaardige designobjecten van morgen.
Het is allemaal niet zo rechtlijnig als sommigen het laten uitschijnen.
Heb inmiddels meerdere âbanden boerenâ gesproken die gestart zijn met de ontwikkeling. Zal een aantal weekjes duren maar sommige merken zijn bijzonder snel met de ontwikkeling van dit soort spul.
echt wel een leuk concept geworden. Zou ik het kopen, mwah denk het niet (?). Maar mooie wijzerplaten en zelf denk ik jammer geen pols horloge, maar tegelijkertijd denk ik wat tof en eigenwijs gedaan. Wat ik jammer vind is het AP logo en niet Audemars Piguet voluit geschreven.
Je hebt 42 mm aan platte oppervlakte van de klok zelf.
Dan zal je iets van een beugeltje moeten maken om dat ding in te klikken. Dat moet ook plat zijn en behoorlijk rigide, zodat het horloge er niet uitpopt als je je pols buigt of er druk van achteren op komt.
Zo makkelijk zal het, denk ik, dus niet zijn.
Dan heb je nog lugs nodig en een plastic geĂŻntegreerde aansluiting lijkt me weinig solide.
Al met al denk ik dat dit echt heel massief gaat worden met een diameter van 45/46 mm en een l2l van zeker 48/50 mm. Ik ben benieuwd.
Inhoudelijk trouwens: best een leuk ding. Saffier voor en achter, gangreserve zichtbaar d.m.v. de veer en conceptueel iets wat er nu niet echt is buiten vintage of haute horlogerie. Daarnaast wel een briljante mindfuck om hier geen horloge van te maken. Maar de specs zijn eigenlijk wel ok toch?
Ik ga er geen kopen, of heel misschien ooit de zwart-witte als tafelklokje/gebbetje. Maar overall te fleurig voor mijn karakter.
Jah joh. Zeker. Maar tactiele interactie is op zân tijd ook prettig. Een mooi vintage zakhorloge in een porte montre is wellicht nog veel leuk bedenk ik me net.