Swatch x Omega Jupiter

Hi Toppers,

Iemand die ik ken bied mij zojuist een Omega moonwatch Jupiter aan. Hij heeft alles behalve de papieren/bon. Toevallig zag ik op verschillende handels platformen dat er veel 1op1 in de zijn vanuit onze Aziatische vrienden :slight_smile:

Ik heb hier wat foto’s, voor mij ziet het er legit uit. Kunnen jullie er een blik op werpen alsjeblieft. Alvast bedankt!

2 likes

Als je diegene kent, zou het raar zijn als hij een nepper zou aanbieden, toch? Dus gewoon vragen…

Daarnaast moet er een “s” in het midden van het glas staan gegraveerd (boven middelpunt wijzers) en zou de chrono wijzer alleen moeten werken als chrono en niet meebewegen als de wijzers lopen/of verdraaien.

Succes! Mooi horloge verder :+1:t2:

Ik ken die gene inderaad maar niet zo goed en gezien zijn verleden :wink: en de prijs waarvoor het word aangeboden zat ik even te twijfelen. Ik ga morgen die horloge even bekijken real life.

Bedankt voor je reactie word gewaardeerd.

Als hij een “verleden” heeft zou ik m al lekker laten passeren.

2 likes

100% origineel als je het mij vraagt! Aan de replica’s van de Moonswatch is nooit zo veel aandacht besteedt dat ze niet van echt te onderscheiden zijn.

Prima gozer hoor, weet alleen wel zeker dat hij niet naar de winkel gaat om deze horloge te kopen. En hij weet van mij dat ik horloges verzamel, vandaar dat hij mij heeft bericht. Moet zeggen 100 euro is niet veel ongedragen.

Dan is het nep of gestolen maar 100 euro is geen realistische prijs voor een echte eerlijke Moonswatch.

2 likes

Dit dus…

Iemand die ik ken
Heeft alles behalve de papieren/bon
inderaad maar niet zo goed en gezien zijn verleden :wink:
weet alleen wel zeker dat hij niet naar de winkel gaat om deze horloge te kopen
Moet zeggen 100 euro is niet veel ongedragen.

Vind je het zelf niet heel veel rode signalen? Mocht het geen neppert zijn (ik heb geen indicatie, ziet er prima uit) dan lijkt het toch op zijn minst op heling :face_with_raised_eyebrow:

Ga niemand betichten van diefstal, maar dit verhaal stinkt.

2 likes

Haha ja was even enthousiast ik laat het links liggen, bedankt voor jullie meningen!

Heel verstandig.

Wel dus… ze zien er heel echt uit. En je kunt het uurwerk bij deze swatches niet bekijken. Je ziet het aan kleine dingen, maar ik heb er wel eens een vastgehad en leek echt. Maar door ontbreken vd “s” in het glas en meedraaien chrono wijzer bleek het een nepper te zijn. Ze maken alles na en ook steeds beter…

2 likes

Het meedraaien van de chronowijzer, wat elke nepper doet, lijkt mij toch een overduidelijk herkenningspunt. Waar het om gaat is dat in een horloge van €275 niet zo veel moeite gestoken wordt om hem goed na te maken als bij bijvoorbeeld een Submariner van 10K.

Daarbij is een vraagprijs van €100 natuurlijk genoeg rede om hem te laten liggen!

1 like

Inderdaad, koop in Azië maar eens een citizen die in NL 120 - 150 Euro kost. Maken ze in Azië gewoon een replica van waarvan je het verschil niet ziet. Dus als dat bij een basic horloge al zo is, dan is dat ook zeler zo bij een Moonswatch.

1 like

Vooral het ‘aanbieding van’ vind ik al verdacht. Als ie helemaal zuiver was, had ik al op Markplaats gestaan

Voor die paar tientje verschil ga je toch gewoon naar de winkel voor een nieuwe? Je bent horlogeliefhebber of je bent het niet, hè :slightly_smiling_face:

Kijk of de Swatch S in het glas zit ongeveer boven de wijzer as.

1 like

Inderdaad na de comments ben ik even wakker geschud :slight_smile: was even te mooi om waar te zijn

4 likes