Swiss Aanwinsten

Ik heb hier twee aanwinsten die ik nog niet had laten zien hier op het forum.
In mijn ogen zijn het twee Zwitserse beauty`s.
Een Lisert van rond 1960 met mooie rose gouden indexen.
Forse klok 38 mm. zonder kroon,het vergulde uurwerkje mag er ook best wel wezen.

En deze mooie Helvetia met prachtige teardrops indexen.
En ik ben gek op subsecondenwijzertjes vooral deze grote.
Van deze vind ik het uurwerkje nog net even mooier.

twee mooie horloges met zeker mooie uurwerken. Die eerste doet me denken aan een venus kaliber, maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk. Freddy weet het denk ik wel.

werkelijk twee pareltjes.

veel plezier ervan gewenst.

Prachtige klokken, Peter! Echt ook mijn smaak. Hoewel ik de duiker en flieger steeds meer ga waarderen, is dit toch wel het mooist.

Wat ik me afvroeg, hoort bij die Helvietia die seconde wijzer in het zwart? Ik had hem, niet gehandicapt door enige kennis van dit merk, ook in het goud verwacht.

Groeten,

Martin

Ik vind het ook twee beauty’s (tu)

Mooi zeg Peter, jou collectie groeit ook gestaag door zie ik. Leuk. (tu)

Mooi hoor Peter.

Helvetia was toch een submerk van Louis Brandt (Omega)

Dat zijn fraaie exemplaren, gefeliciteerd!

Groeten, Tom Vreeken.

Mijn beste,

Van harte, met deze twee nieuwe aanwinsten.
Het zijn wederom twee oogstrelende horloges welke jou collectie mogen verfraaien.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit schitterende horloges. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Tom Koerts Schreef:

Mooi hoor Peter.

Helvetia was toch een submerk van Louis Brandt
(Omega)

Klopt:

Helvetia, General Watch Co, Bienne, Reconvilier, Tramelan, Vienna

1880: Foundation of La Generale Watch Co / General Watch Co by the company Louis Brandt & Fils (Omega) for manufacturing cylinder watches.
1885: Transfer of the trade mark Helvertia from Louis Brandt & Fils to the new La Generale Watch Co.
1968: Aquisition of the movement factory Helvetia SA in Reconvilier by the SGT (Societe des Garde-Temps SA). The watch factory Montres Helvetia SA in Bienne remained independent.
1970: Aquisition of the Montres Helvetia SA by the ASUAG (Allgemeine Schweizerische Uhrenindustrie AG).

Prachtig! Vooral die Lisert.