Swiss Kubik Startbox advies

Hallo,

Ik heb een Longines Hydro Conquest en iedere maandagochtend moet ik de datum en tijd verzetten omdat ik het horloge te lang niet gedragen heb. Twee opties: vaker dragen of een watchwinder kopen. De tweede is het meest praktisch voor mij.

Ik ben voornemens om de Swiss Kubik Startbox aan te schaffen. Gezien de prijs van mijn horloge (1k) is de prijs van deze watchwinder (400e) relatief hoog. Dit is echter een instapmodel, als ik de forums lees schaffen de meeste mensen een duurdere versie (ca 650e) aan.

Mijn vragen zijn:

1. Heeft iemand ervaring met de startbox? Hoe bevalt deze?
  2. Wat is het verschil met de duurdere versie, behalve het uiterlijk en programmeerbaarheid via USB? Is het binnenwerk identiek?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr,
Niels

@DoubleRed heeft er onlangs één verkocht op het forum. Hij kan er vast wat over zeggen.

Sterker nog, ik heb het topic even opgezocht. Hij heeft hem verkocht om over te gaan op de Master.

2 likes

Interessant, ik ben benieuwd wat de reden was.

Beetje offtopic, excuses, maar ben je tevreden met je Hydro Conquest? Zit er aan te denken om er ook één te halen :slight_smile:

Zeker, ik heb deze nu bijna 2 jaar en ben er nog steeds blij mee. Sinds ik 15 jaar geleden een Seamaster om de pols van Bond zag wil ik er ook een. Ik heb dit 2 jaar geleden overwogen, maar kon het financieel niet verantwoorden. Ondanks een klasse verschil lijkt de HC op de Seamaster en nu heb ik nog een doel voor de toekomst.

Ik ben geen horlogekenner, maar wat ik begreep is dat de prijs/kwaliteit van Longines zeer goed is.

Hi Niels,

Ik stuur je een PM

Gr. Alex

Ik heb de Kubik masterbox met name gekozen voor de programeerbaarheid en de iets luxere uitstraling. Leer in mijn geval :slight_smile:
Naar mijn weten is het dezelfde swiss made motor als de startbox. Ik merk geen verschil maar kan het mis hebben.

Mijn advies is te starten met een startbox.

Succes met je keuze.

1 like