Swiss Legend Watches

Beste mensen,

Ik zag vandaag bij een dag aanbieding de Swiss Legend Watches. http://www.koopjenu.nl/. Ik heb deze merk nog nooit gehoord. Dus weten jullie iets over de merk? en wat vinden jullie van de prijs? Is het kopen waar voor deze prijs?

Alvast bedankt.

http://www.horlogesnl.nl/c-36735/swiss-legend

Het feit dat de “Zwitserse” horloges alleen online te koop zijn doet mij ernstig twijfelen aan de afkomst. Het is iig niet legendarisch Zwitsers. Nog nooit van gehoord verder en voor 500-600 koop je ook een echt merk.

De door mij geplaatste link werkt niet, maar via Google krijg je een hele lijst met hits naar horloges.nl

Hallo Ales,

ik zou het eigenlijk niet weten. Wel heb ik nog even op swisslegend.com gekeken, dat ziet er niet gek uit. Ik vind het alleen jammer, dat van het desbetreffende horloge geen precieze gegevens worden gegeven over het gebruikte uurwerk. Persoonlijk wens ik dit precies te weten, bij hun automatic modellen is het dan weer wel het vermelden waard? Daardoor is het ook moeilijk te zeggen of je veel waar koopt voor je geld.

Succes.

Als je veel waar kreeg voor je geld dan kenden we het merk. seiko kennen we wel tenslotte, dit merk niet.

hcptdg Schreef:

Als je veel waar kreeg voor je geld dan kenden we
het merk. seiko kennen we wel tenslotte, dit merk
niet.

Seiko is inderdaad goed, maar Ales is denk ik meer in het uiterlijk geïntresseerd, en Seiko maakt geen vergelijkbare horloges. En Hans je snapt toch dat ik benieuwd ben naar het uurwerkje, om een beeld te krijgen van de kwaliteit? Onbekend maakt onbemind :wink:

Wolly Schreef:

Ik ken het merk wel. Het is net zo Swiss made als
bijvoorbeeld Invicta. Dat wil dus zeggen dat de
uurwerken (automaat of quartz) wel Zwitsers zijn.
De horloges worden echter voor een groot deel in
andere landen geproduceerd. Deze horloges worden
vaak ook voor bodemprijzen aangeboden op ShopNBC.
De adviesprijs is nooit de prijs geweest waarvoor
ze aangeboden zijn. 185 voor een qwartz uitvoering
is redelijk maar ook niet echt een koopje. Zie
hier een voorbeeld
http://www.ebay.nl/itm/SWISS-LEGEND-Watch-20066-06
B-Mens-Commander-Chronograph-Orange-Dial-Black-/36
0430007617?pt=Wristwatches&hash=item53eb4d7541#ht_
669wt_1037 Maar dit is een goedkoper voorbeeld. Er
zijn natuurlijk ook modellen die op Ebay voor

1000 worden aangeboden.
Je moet het even voor jezelf vergelijken als je
een type omschrijving weet.
Dit alles wil niet zeggen dat ze slecht zijn. Voor
het geld krijg je een goed horloge. Ik heb zelf
een Ambassador (17jewel automaat) gehad en dat was
een mooie klok en niet slecht voor maar 250 euro.
Moet erbij zeggen dat ik het niet lang in mijn
bezit heb gehad maar hij is niet weggegaan omdat
het slecht was.
Je moet ze mooi vinden. Denk dat je voor dit
bedrag ook een goede Seiko of Casio kunt kopen.Die
zien er uiteraard wel weer anders uit.

+1.

Inderdaad vergelijkbaar met Invicta, merk is van Amerikaanse origine.
Als je er in slaagt er ééntje te vinden voor een goeie prijs heb je veel horloge voor weinig geld.
Ebay of 2e hands zou dan mijn keuze zijn.

Een Swiss made quarz horloge zegt mij niet zo veel. Wat kost een zwitsers ronda entry level kwarts werkje, een euro of twee inkoop? Wat zegt swiss made dan nog?

MartinB Schreef:

Een Swiss made quarz horloge zegt mij niet zo
veel.

Mij ook niet. Maar er staat op de getoonde foto’s geen “Swiss” of “Swiss Made” op de wijzerplaat, dus ze zullen dan wel niet Swiss Made zijn.