Swiss made Fiffer

Deze week volgt een update en stuur ik hem door. Ik hoop vandaag nog het nieuwe bandje te ontvangen dat ik heb besteld. Qua kleur was dat lastig door de kleur van de wijzerplaat, want is die nu grijs of zit er een bruintint in? Daarnaast de rode secondewijzer… maar een rode band leek me ‘too much’… of ben ik gewoon too chicken? :flushed:.

Nou ja, bij de forum sponsor uiteindelijk een bandje besteld (en een tool)… ik ben benieuwd!

2 likes

Die lijst wil nog niet echt vlotten, zonde :roll_eyes:

  1. Ineedawatch
  2. Pedersen
  3. fat_elvis
2 likes

Zeker zonde bij een mooi initiatief.
Deze fiffer wil ik ook nog eens proberen maar nu is de Seiko naar mij onderweg en een paar weken daarna volgt de Brunmontagne.
Op dit moment kan ik deze dus te weinig draagtijd geven en dat is ook zonde.

Over een paar weken zal ik mijzelf graag op de lijst zetten.

2 likes

Haha, herkenbaar :rofl: ik zit net de lijst voor de sea-gull aan te passen omdat ik die anders tegelijk met de Hanowa in huis heb

3 likes
  1. Ineedawatch
    
  2. Pedersen
    
  3. fat_elvis 
    
  4. Hoefnix
4 likes

Ik heb nu even geen tijd om op de lijst te komen en bovendien heb ik een andere fiffer in huis die nog verder moet, Ik hoop van harte dat dit horloge na de zomer nog rond fiffert want ik vind hem wel prachtig,

2 likes

Op een nieuw bandje! Ik heb nog nooit zo’n stoffen band gehad, dus dat ook even uitgeprobeerd.

Ik vind de donkerbruine band die er standaard op zit wat saai, deze doet ‘m goed :+1:. Maar oordeel zelf.

2 likes

3 likes

Naast 50% van mijn eigen collectie :joy:

3 likes

Morgen stuur ik hem naar @Pedersen (stuur je me je adres per Pb s.v.p.?), vandaag nog even genieten van de combinatie met nato!

1 like

Ja inderdaad een lastige wijzerplaat wat dat betreft, gaat echt van grijs naar champagne naar bijna brons afhankelijk van het licht.

Wel een beetje lullig dat deze pas zo laat binnenkomt, als de PM nou uitblijft kan je hem nog wat langer testen :wink:

Ik denk dat je qua NATO wel een hele coole en passende combo hebt uitgekozen qua kleuren, ik vind het wel geslaagd moet ik zeggen.
Die bruine lederen band die er bij zit is natuurlijk allesbehalve spannend en verfijnd en het wordt er echt een ander horloge van :+1:t2:

1 like

Precies, wel heel mooi, maar niet de makkelijkste kleur.

Dat denk ik ook, al zeg ik het zelf :joy:. Ik heb heel wat bandjes bekeken, maar toen ik deze zag, hoopte ik wel op een goede match. En inderdaad…

Met die bruine band was het leuk om eens iets anders om de pols te hebben, maar met deze band draag ik hem met veel plezier! Perfecte match zo, duidelijk een verjongingskuur.

Daarnaast snapte ik die nato banden nooit zo. Beetje ‘kijk mij nou de militair uithangen’. En dat op een sieraad :face_with_raised_eyebrow:. Dus dit is de uitgelezen kans om dat beeld (enigszins) bij te stellen.
Ik denk dat wanneer ze hem zo in de winkel leggen, ze de winkel uitvliegen.

@Rik, dat je dit initiatief neemt, en ook nog eens met een nieuw horloge, verdient lof. Bijzonder sympathiek, hartelijk dank! Ik hoop voor de volgende dragers een heel klein duit in het zakje te doen met de extra band en ben benieuwd naar hun bevindingen.

1 like

Die heb ik inmiddels ontvangen van @Pedersen :joy::+1:

1 like

Ze wilden even een trio-foto… drie keer Zwitsers

Dat krijg je wel met automaten… m’n Longines staat sinds gisteren stil.

3 likes

Dit horloge inspireert duidelijk tot experimenten met bandjes. Voor de toekomstige ontvangers misschien handig om alvast te vermelden welke maat het horloge heeft?

2 likes

Een makkelijke 20 mm :+1:

2 likes

@ineedawatch als je hem nog een paar dagen op nato wil dragen, dan verstuur je hem toch iets later? Is een beetje zonde als je vlak na ontvangst alweer afscheid moet nemen.
De foto’s maken me best nieuwsgierig naar hoe ik het horloge ga ervaren. Ik heb nog nooit een Zwitser gehad en ook geen saffier. Ik ben nooit verder gekomen of gegaan dan Seiko.

2 likes

Top! Ik heb bijna niets aan horlogemateriaal in huis, maar een 20mm bandje ligt zelfs hier in de kast. Mooi mooi mooi :ok_hand:t2:

2 likes

Dat is prima, ik kijk even, morgen of overmorgen. Ik snap dat het niet op een dag aan komt, maar de opzet is een week of twee, ik wil dat niet teveel oprekken.

1 like

Het oprekken van de twee weken is wat mij betreft geen punt, dan houd ik hem toch wat korter?
Mezelf kennende ben ik na een week wel uitgespeeld en is de gewenning ingetreden.:wink:
Voor sommigen begint dan de flipperitus. En dat is toch het hele idee achter de fiffer.:grinning:

2 likes