Swiss made Fiffer

Al een tijdje krijg ik warme gevoelens van de onderlinge connectie en het vertrouwen op dit forum als ik de verschillende fiffer topics doorlees. En speelde met het idee hier ook een horloge voor beschikbaar te stellen.

Even een shout-out naar @marnixmoed tussendoor voor ik verder ga: :vulcan_salute:t2:

Nou zijn er allemaal verschillende Fiffers die rondgaan duikers, fliegers, hommages, Japanners, Chinezen etcetera maar ze hebben allemaal één ding gemeen: het zijn geen Zwitserse mechanische horloges.

Ik heb er tijdje op moeten epibreren of ik deze stap durfde te nemen maar ik ben er van overtuigd dat dit horloge in goede handen is bij de mensen die geïnteresseerd zijn.

Dus zonder verdere omwegen wil ik jullie voorstellen aan deze Fiffer:

Nee gekkigheid, dat is hem helaas niet. Het moet wel een beetje leuk blijven:

De Swiss Military Hanowa Helvetus.

39,5 mm in doorsnede, automatisch uurwerk, saffierglas en champagne sunburst wijzerplaat. Achterzijde voorzien van zichtbodem.

Heb dit horloge gekocht ooit als kennismaking met Zwitserse automatische uurwerken maar draag het vrijwel nooit omdat mijn smaak een andere kant op is ontwikkeld. Maar het is echt een geinig ding en daar wil ik graag andere mensen mee laten kennismaken.

Dus als je interesse hebt weet je waarschijnlijk al wat je moet doen maar nog even in het kort:

  • heb je interesse plak dan je naam in de genummerde lijst;
  • je ontvangt het horloge kosteloos van je voorganger die de verzendkosten betaalt of je spreekt ergens af voor een mini-meet;
  • je houdt het horloge ongeveer twee weken bij je voordat het naar de volgende gaat;
  • je neemt zelf contact op met het volgende logeeradres via PM;
  • het posten van een verslag(je) van je ervaringen (het liefst met foto’s, heel veel foto’s) is niet verplicht maar wel érg leuk;
  • het horloge kan naar hartelust worden voorzien van andere bandjes, experimenteren is top! maar doe het met beleid;
  • Denk een beetje om de waterdichtheid, is maar 50m dus niet mee zwemmen/douchen, sowieso niet aan te raden met de lederen band uiteraard;
  • Droogt de interesse op dan komt het horloge weer bij mij terecht.

Ik voeg bewust zo min mogelijk foto’s toe dat er nog wat te ontdekken valt. Ik denk dat er zat positieve verrassingen aan zitten.

22 likes

:rofl: Ik wacht even tot er een lijstje is, ik heb eerst een andere fiffer te logeren en ben daarna op vakantie. Heel gaaf Rik!

3 likes

Snel even een postbus aanmaken en dan mag je hem daar naar opsturen :joy:

Nee, leuk initiatief!

3 likes

En t Fifferen continues :raised_hands:

Misschien wel handig om erbij te hebben dat bij ontvangst even n overzicht foto wordt gemaakt en vergeleken met de 2 voorgaande overzichtsfoto’s om te voorkomen dat er iets pet abuus zoek raakt?

2 likes

Of wordt toegevoegd. Zoals een baksteen. Willekeurig voorbeeld hoor

2 likes

Ik snap de suggestie maar ik denk dat de basis gewoon vertrouwen moet zijn.

Oh serieus? Je zal hem maar nodig hebben, dan ben je wel hele grote blij als hij er bij zit…

3 likes

Vooralsnog blijft hij blijkbaar nog even bij mij :thinking:

Niemand?

Ik heb zelf geen interesse want het is niet mijn stijl horloge.

Ondanks dat wel even heel veel credits @Rik voor dit initiatief!! Super mooi dat je op deze manier toegang geeft aan forumleden tot het proberen van horloges en stijlen.

1 like

Oké, inderdaad smaak dingetje, maar als daily beater lijkt me dit een leuk horloge. Ik neig zelf naar dress of sportief, maar om iets anders uit te kunnen proberen, super sympathiek initiatief! :clap::clap::clap:

En nog geen wachtlijst, dus ik zet mezelf graag als eerste op de lijst :sunglasses:

Misschien heeft het even tijd nodig… ik zie het bericht nu pas. Maar wat mij betreft, laat maar komen :grin::+1:

Wel een hoop knip-/plak werk, maar zoals het heurt, hier de actuele lijst :joy: :

  1. @iNeedaWatch
5 likes

Dat heb ik ook. Toch kan et iets (per ongeluk) zoek raken.

Is al bij 2 Fiffers gebeurd. Toegegeven, daar zaten zoveel bandjes bij, dat je misschien niet meer weet wat bij t pakket hoorde en wat uit je eigen lading bandjes kwan tijdens t banden swappen.

2 likes

Hij is al onderweg :+1:t2:

2 likes

Top! Thnx @Rik.

1 like

Na een beetje twijfelen, want geen idee wat Zwitsers toevoegt aan gebruikservaring, wil ik graag op de lijst.
Ik heb nog nooit een horloge met saffier gehad en dat lijkt me ook leuk om te ervaren.

@Rik alvast bedankt voor de mogelijkheid om dit horloge te kunnen ervaren.

Nieuwe lijst:

  1. Ineedawatch
  2. Pedersen
2 likes

Hij is binnen!

Het eerste dat opvalt, is dat @Rik verdomd netjes met z’n horloges omspringt of dat Rik gewoon een nieuw horloge heeft gestuurd. De band lijkt ongedragen, het kaartje zit er (nog) aan.

Verder, eerste indruk, hij is voor mij iets aan de kleine kant. Maar wat een fraai horloge, mooie sunburst met een warme kleur.

5 likes

Oh ja, kennelijk vindt @Rik dat ik toe ben aan een nieuwe garderobe… sympathiek gebaar of steek onder water?? :thinking:

Dank Rik! Ik stuur hem door naar de volgende!

3 likes

Ik zat hier met enige verbazing naar te kijken, je hebt hem net een paar minuten… maar je bedoelde die bon :rofl:

2 likes

Haha, Jaa die bon! Het horloge draag ik nog even :sunglasses:.

Straks een nieuw bandje zoeken, even iets toevoegen aan de experience.

2 likes

Beetje van beide :wink:

Top dat hij er is en je enthousiasme voor deze Fiffer is precies waarom ik hem ter beschikking stel.

Veel plezier er mee en ben benieuwd wat je bevindingen gaan zijn.

Waardebon kwam ik tegen met inpakken, vond het een strakker plan om dit kaartje mee te sturen dan de eerste kilo aan tijdschriften…

2 likes

Ik las in de vluchtigheid even kliko aan tijdschriften :sweat_smile:

1 like