Flipper it Forward: Vintage Butex Tank

Wat heeft ie gedronken? :crazy_face:
De afwijking valt mee inderdaad, maar wat regelmaat zou leuk geweest zijn.

1 like

Geen idee :stuck_out_tongue:

Gezien de leeftijd zal t wel jonge jenever zijn geweest :rofl:

3 likes

Het tankje is opweg naar @ari .

Ik vertrek morgen voor een korte vakantie, dus de butex is inmiddels aangetekend met de post mee. Ik heb het met veel plezier gedragen, zo’n oud horloge in deze (NOS) staat blijft gewoon erg leuk om te zien en dragen.

4 likes

Leuke reactie, @Ruud
Veel plezier op je korte vakantie!

1 like

Gaat goed komen Alex. Dank voor het initiatief.

1 like

Korte update: pakketje is hier goed ontvangen en de eerste fotosessie zit er op :grin:
Hij moet de tijd delen met de Swiss made Fiffer die deze dagen hier ook logeert.
To be continued!

4 likes

2 fiffers in huis! :crazy_face:

2 likes

619094DC-8AF1-466A-83A8-E9B216DCF5C6

3 likes

Ja ja, drukke tijden :upside_down_face:

2 likes

Zojuist berichtje aan @Engel verstuurd, morgen pakketje inpakken en maandag gaat ie door.
Vanavond of morgen even de foto’s uitzoeken en dan nog een leuk verhaal verzinnen over deze zeer charmante Fiffer.

2 likes

En gereageerd! Straks twee Fiffers in huis, momenteel ook de Turtle! Ben benieuwd!

4 likes

Bwah, toch weer tijd om naar bed te gaan in plaats van een review te schrijven…

Alvast de foto’s van het pakketje zoals ik het ontving en zoals het morgen verder gaat:

4 likes

Ach, f*ck it, het is toch al laat, ik maak het meteen maar af.
Allereerst @AB64, dank voor het mogelijk maken van deze Fiffer!

Wat een plaatje. Ja klein, mevrouw Ari vond het te klein voor mij, maar ik vind 'm prachtig.

Naast mijn andere oudjes:

Opwinden werkt subliem, zoals het hoort bij een oude handopwinder. Het tikken gaat vrij stil, zeker vergeleken met de Certina.
Ik heb 'm nauwelijks gedragen, net als mijn andere oudjes durf ik ze niet dagelijks te dragen. Te kwetsbaar voor de lompe boer die ik ben. Wel dagelijks even opgewonden, en hij hield te tijd keurig bij.

Zou ik 'm aanschaffen? Lastig. Ik vind 'm kei mooi maar ook kwetsbaar, en kwetsbaarheid en ik zijn geen beste vrienden. Bijna alle horloges die ik dagelijks draag, hebben een saffiertje. Geen hardlexglas houdt het lang krasloos vol bij mij. Maar het is een zeer charmant uurwerkje, en ik heb er van genoten.

11 likes

Poh van al die foto’s hier heb ik toch wel een beetje spijt dat ik m destijds niet uit het blauwe geplukt heb haha

2 likes

Wat een prachtige foto’s!
Ik vind hem prima staan om jouw pols, zeker niet te klein.

Wel grappig dat een zelfverklaarde

van die mooie oude vintage houdt en ze nauwelijks draagt. Moet dan wel speciaal voelen op die gelegenheden waarop je dat wel doet.

3 likes

Zekers! Ik heb één goedkope ebay Raketa als vintage afraggertje. Maar de Certina en Fortis zijn de oude horloges van mijn vader, die gaan alleen bij bijzondere gelegenheden om :innocent:

2 likes

The Butex has landed! @Ari hartelijk dank voor het kaartje en het bier, daar worden we nou extra blij van!

Dan, de Butex. Ik had mijn Super Seville om vandaag, wat al geen groot horloge is, maar oef! Eerste gevoel, tiny!

Opwinden, op tijd zetten. Appeltje eitje. En om de pols natuurlijk.

En dan? Klein? Valt best mee, als dresser! Morgen maar eens onder een overhemd mee naar kantoor, kijken hoe het bevalt.

Wordt vervolgd!

7 likes

Kijk, dat is nou fijn thuiskomen na een dag vol vergaderen :wink: Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring.

2 likes

Inmiddels is de Fiffer verzonden (inclusief een extra horloge :stuck_out_tongue_winking_eye: maar die is voor @ElderRuwy zelf ) naar @ElderRuwy! Bijna nog mis gegaan ook, hoewel ik aangetekend en verzekerd verstuurde was de PostNL mevrouw vergeten het verzend bewijs uit te draaien en als ik er niet achteraan gebeld had (ideaal de PostNL app, geen bevestiging = er is iets mis) dan was ie mogelijk verdwenen! Maar is goed gekomen, terug gereden naar het PostNL punt, code opnieuw laten scannen en alles in orde!

Dan, de Butex! Het oordeel, de ervaring!
Mijn eerste “tank” ervaring. T is allemaal wat, maar een tank bevalt me wel. Niet specifiek deze tank, ik zal uitleggen waarom: voor mij persoonlijk is de Butex wat te smal. Ik denk dat de “lengte” prima is, zo heb ik dat ervaren, want het is geen miniatuur horloge, maar ik miste persoonlijk breedte. Beetje meer body, dus een Cartier tank is mogelijk een groter succes. Verder is de Butex een bijzonder horloge. Eigenlijk qua staat ongelofelijk dat het horloge zo oud is, want hij ziet er nog fantastisch uit! Hij draagt heerlijk, onder een overhemd maar ook semi-casual. De vorm went snel, rechthoekig heeft zeker zijn charme! Het uurwerk loopt super, tikt wel erg luidruchtig, wat ook juist leuk is en valt zeker op!

Ik wil @AB64 hartelijk danken voor het mogelijk maken van deze ervaring en het beschikbaar stellen van het horloge. Je hebt iets bijzonders in handen en super dat je de ervaring wilt delen met ons!

5 likes

giddy

Giddyx2

Bring it on! :grin:

2 likes