Daar is over nagedacht!

Is dat eigenlijk in combinatie met onderstaand systeem?

afbeelding

1 like

Yes. :+1:

HATSEFLATSE !!
mooi man.
Die dikte heb je me vergeven!
Gefeliciteerd
:+1:

1 like

:wink:

1 like

Aqua Seamaster Worldtimer heeft een speciale ‘lock’ bij de kroon zodat je voelt wanneer die goed dicht zit. In de meeste horloges zitten een rubberen tube, waardoor je niet weet hoe ver je nou moet doordraaien:

3 likes

Slim !! Met uitvergroten van deze foto kun je het nog beter zien.

1 like

Is het geen 120 kliks bezel?

Heeft de 8500 ook.

Jawel maar ik tel alleen de even klikjes, de oneven sla ik over :innocent:

2 likes

Verrek je hebt gelijk dat wist ik niet.
Draag al jaren mijn Pelagos en dit nog nooit geweten :face_with_hand_over_mouth:
Tevens is de sluiting ook een pareltje van de Pelagos :ok_hand:

2 likes

Cool he

1 like

In mijn Citizen BL5594-59A zit een E820 uurwerk in. De kroon werkt als een MMI/iDRIVE en wordt gebruikt om functies te selecteren en te ‘bladeren’. Alle wijzers werken via een stappenmotortje .

Voorbeeld, hoe stel je de tijd en datum in:
Je dient de kroon 1x uit te trekken en met de bovenste knop de optie TME te selecteren. Vervolgens trek je de kroon 2x eruit. Nu kun je met de bovenste knop door de opties ‘scrollen’.

Als je door de functies aan het scrollen bent dan ‘zwaaien’ de uur en secondenwijzer dat je ze kunt instellen. Zo ook bij de datum, maand en jaar; elke keer zwiept en zwaait er wel iets in het display.

2 likes

Dat zijn inderdaad de leukere eco-drives van Citizen.
Vooral bij de Promaster Sky/Skyhawks vind ik het fly-by-wire idee wel heel toepasselijk :+1: (plus dat het zo ontzettend veelzijdig is!)

3 likes

Yep, dat even instellen is inderdaad een dingetje.
Ik vind dat vliegtuigje in de secondenwijzer magnifiek.
Je bent piloot :wink: ?

@Hansi1959 Haha. Rekenen we ook goed :wink:

1 like

Extra lugholes, afhankelijk van de band(dikte) en/of hoe je hem prettig vindt dragen. Jawel, gewoon bereikbaar voor velen. Foto met dank aan @Rik. Het betreft dan ook de door hem beschikbaar gestelde Fiffer.

3 likes

Nope 60 :wink:

Dat is zelfs de doelgroep niet meer voor AXE… Zelfs mijn zoontje van 10 die begrijpt volkomen dat AXE echt niet (meer) kan.

1 like

Is het een gmt bezel? :upside_down_face:

Daar hebben ze een boompje over opgezet… mooi!

Nog een puntje wat ik best doordacht vind:
Ditmaal gaat de eer naar Bulova met de plaatsing van de “kroon” op de achterzijde van het horloge. Zo wordt het vooraanzicht prachtig symmetrisch en gestroomlijnd :+1: