Wat schets mijn verbazing? Een al zeker 10 jaar oude Rodania met een seiko quartz erin. staat toch Swiss made! Vandaag nieuwe batterij laten zetten en de horlogemaker zei dat er een Epson VD53 in zit. of is mijn opzoeking verkeerd
Er staat toch echt nergens Swiss Made?
is ook weer waar, wel op achterzijde Swiss founded, Maar ik vond het zo grappig dat er in een Rodania dat toch bekend stond als zwitsers een seiko binnenwerk heeft.
Ja, je zegt 't zelf al: “founded in Switserland” is niet hetzelfde als “Swiss made”.
Of: found it in Switserland?
ja kan ook, in ieder geval na 24 uur loopt deze rodania nog zuiver gelijk met pc klok.
Misschien zie ik het verkeerd maar bedoelen ze dat Rodania van oorsprong in Zwitserland is opgericht, maar ja sommige merken veranderen nog wel eens van eigenaar. Misschien gaat Invicta dat in de toekomst ook wel op de case back zetten.
Invicta founded in Zwitserland, zou wel een stunt zijn toch 
Kennen jullie toevallig de Lasalle chronografen uit de jaren 80?
Seiko 7a38 uurwerk uit Japan dat in Zwitserland verguld werd en daarna voldeed aan de “Swiss made” vereisten en dus als zodanig werd gemarkeerd.
Meen je dat nou? Dan moet er minimaal voor 60% Zwitserse onderdelen inzitten toch. Weet wel dat Invicta van oorsprong Zwitsers is en daarna door een Amerikaan over genomen is en dat ze heeeeel veeeeeel hommage modellen maken 
Veel merken gebruiken Swiss als verkoop praat, terwijl het gewoon Chinese zooi is.
Leuk horloge, ongeacht of het nou Swiss made is 
Rodania is een Zwitserse fabrikant van polshorloges . Het bedrijf werd opgericht in Grenchen , Zwitserland, een stad die bekend staat om zijn horloge-industrie. Het heeft ook vestigingen in Frankrijk en zijn internationale verkoop- en distributiekantoren bevinden zich in Wemmel , België.
Interesseren mensen zich hier nog steeds voor? Elk land kan prima horloges bouwen, de tijd dat alles handgemaakt was is al generaties voorbij.
Het ligt iets genuanceerder maar Invicta voldoet daar met sommige modellen aan dus
zo raar is het niet.