Zo kan je me een aardappelschilmesje van ieder horloge een collector’s item maken… Klinkt dat aannemelijk?
Ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wil lencoth, beweer je nu dat ik heb zitten hobbyen met een aardappelschilmesje en een horloge van 2500 euro om zo een uniek exemplaar te creëren?? nee toch hoop ik!
@Aviator: Nee, geen persoonlijke aanval of beschuldiging. Geloof ook niet dat een zinnig mens zijn horloge zoiets zou aandoen. Enkel een constatering, dat iedereen zo gemakkelijk een uniek horloge kan maken. Wat ik er daar mee wil zeggen, is dat dit soort blunders geen waarde zal opleveren, omdat ze te gemakkelijk reproduceerbaar zijn. C’est tout.
@lencoth:
Dat is ook wel weer waar wat je daar zegt, maar dat neemt niet weg dat het een uniek klokje is en dat het raar is dat het door de kwaliteitscontrole heeft kunnen komen bij Tudor.
En wat betreft de waarde vermeerdering,daar is het mij helemaal niet om te doen.
Vele jaren in de grafische industrie gezeten o.a. offset en flexo druk
Ik denk dat de letter ‘D’ er gewoon is afgevallen.
Wellicht was de wijzerplaat op deze plek niet schoon
en heeft de inkt ofwel de verf slecht gehecht.
- Dit had nooit door de QC van de typografie gekomen.
- Dit had nooit door de QC van de doka gekomen.
- Nooit door de QC van de drukplaat.
- Nooit door de QC van de drukker.
- nooit door de drukkerij eind QC.
Daar komt bij de in en out QC van Tudor.
Dat zijn wel erg veel gemiste kansen.
Waarschijnlijk ligt de ‘D’ heel of in stukjes in de kast
of is daar uit verwijderd.
Desondanks zou ik een nieuwe wijzerplaat laten komen.
Deze monteren kan altijd nog.
Wel een leuk item dat zeker.
Grt.
Ik zou de wijzerplaat laten vervangen. Het zou me gaan storen.
Ik snap dat je hem niet hebt gekocht om te verkopen.
Mocht je hem echter wel ooit willen verkopen, denk ik dat er veel potentiële kopers afhaken door dat missende lettertje. Dan kan je wel een leuk briefje van een juwelier erbij hebben maar dat zou mij in ieder geval niet over de streep trekken.
Een nieuwe wijzerplat laten monteren en deze houden als curiositeit
Die krijg je niet terug van Tudor. No way. Bad publicity.
lijkt me ook sterk dat hij hierdoor meer waard wordt. ik zou em zoals eerder gesuggereerd ook laten vervangen en bovendien een service eisen. Wie zegt idd dat de D niet vermaald is in het uurwerk en op termijn schade berokkend?
het zou zelfs raar zijn als dit onder garantie valt, toch ? er is niks stuk gegaan, het is gewoon verkeerd geleverd. Omruilen voor een andere zou ik zeggen.
Hoe kan je dit over het hoofd zien? Ik vind het niet mooi en denk ook niet dat het meer waarde gaat hebben, mede doordat dit waarschijnlijk uniek is en voor prijsstijgingen werkt" bijzonder" beter dan volledig “uniek” denk ik.
Bijzondere horloges kan je gaan “zoeken” en af en toe duikt er een op, dat is voor veel liefhebbers veel geld waard , een uniek horloge met een ontbrekende D daarin tegen denk ik niet.
De kwaliteitscontrole bij Tudor laat kennelijk soms wel eens wat steekjes vallen. Mijn bb is in het verleden terug geweest naar Zwitserland omdat er zwarte vezeltjes op de wijzerplaat lagen. Dit zijn fouten die je niet zou verwachten bij zo’n merk.
Ik geloof er niet zo in dat deze meer waard gaat worden, dus ik zou het laten herstellen.
Hier zijn twee kampen; de een zegt storend meteen laten vervangen, de ander zegt houden, deze foutjes zijn (worden) geld waard.
Ik zou het wel weten als je nog acht maanden garantie hebt. Je “misdruk” nu als uniek collectorsitem op een veilingsite zetten. Als je veel meer kunt vangen dan de nieuwprijs meteen verkopen en zelf weer een nieuwe kopen. Van de winst koop je dan nog een leuk klokje erbij
Wil echter niemand de misdruk hebben voor een goede prijs dan kun je hem onder garantie nog omruilen…
Lijkt mij een klassieke win-win-situatie dit…
Misschien zeg ik iets heel stompzinnigs, maar krijg je bij vervanging van de plaat niet gewoon de oude gewoon terug?
Net zoals bijvoorbeeld een lunette of datumring?
In dat geval kan je het horloge gewoon binnen de garantie weg brengen en heb je altijd de originele plaat met foutje.
Mocht deze ooit veel geld waard worden, nou, dan verwissel je de plaat.
Overigens vind ik het wel slecht van Oris dat deze door de kwaliteitscontrole is gekomen!
Had ik niet verwacht van Oris.
Groet,
Arvid
Oris ? Aviator heeft wel een Tudor .
Oh stom, foutje! Het ging natuurlijk om een Tudor. Dan vind ik het eigenlijk nog erger. Is toch weer een klein treetje hoger naar mijn bescheiden mening.
:D:D:D:D:D:D
Ach,… gelukkig las er niemand mee.
Elf.
Btw. Topicstater, Omruilen die handel.
Wordt je toch helemaal raar van.
Gewoon laten herstellen!
Ik zou mij er groen en geel aan ergeren. En de illusie dat die meer waard wordt door zo’n foutje … ik denk het niet…
Laten herstellen dus … nog voordat je van ergtenis een vochtig voorhoofd krijgt.