Swiss military argonaut 1000 mtr

Hallo liefhebbers. Ik zoek Uw ( deskundige ) mening over het volgende horloge. Het gaat om de Swiss Military Argonaut 1000. Een duikersklok. Deze tikker heeft een 7750 Valjoux, 25 stenen. 28.800 p/h. 4.5 mm dik saffierglas en schijnt gebouwt te zijn voor duikdieptes tot 1000 mtr. Omdat ie ook nog gecertificeerd chronometer is, vraag ik Uw mening. Is dit goede waar voor het geld of heeft U andere suggesties. Alvast bedankt.

Wat kost hij dan? En een foto is ook altijd leuk. :wink:

Doe effe een zoektochtje over het forum, staat een en ander over “Swiss Military”

Voor wat ik ervan weet: Erg groot, erg zwaar, uurwerken zijn goed, nogal duur. ERg groot en erg zwaar is in het begin leuk, daarna is een normaal formaat beter. :smiley:
Ga jij tot 1000m diep ? 300m is ruim voldoende, 200m trouwens ook.

Waar voor je geld ? Hmmm, naar mijn mening meer een hype.

Voor 2000 euro (of meer ?) is ander leuk spul te koop wat ook nog beter draagbaar is.
Bijv. Sinn, Damasko, Omega, Seiko, Hamilton en vele anderen

Bedankt voor de reaktie. Ben een mazzelkont. Heb het uurwerk gewonnen. Heb het ook te koop gezet. Uurwerk is wel zwaar maar de grote valt me nog mee. Ik weet dat het eta uurwerk ooit in een Daytona zat ben daarom benieuwd naar jullie mening.

Ik heb hem vanmorgen gelijk met de vraag aan jullie tekoop gezet. Normaal kost ie 2000 euro. Ik doe hem weg voor 1850. In de advertentie staat ook een foto. Bedankt.

Zag hem net op Marktplaats staan ja. Die ga je nooit kwijtraken volgens mij. Welliswaar goedkoper dan de adviesprijs, maar nog wél duurder dan nieuw met garantie bij de gemiddelde dealer.
In ieder geval suc6…
Enne oh ja, waar win je tegenwoordig zulke klokjes?
Jur

En een ETA uurwerk heeft nooit in een Daytona gezeten

Hoi Jur. Woon sinds enige tijd in Frankrijk. Liep aan de kust bij Biarritz een duikwinkel in en won vervolgens… . Afijn soms loopt het mee en soms loopt het tegen. Ik ben allesbehalve een expert maar dacht een rolex op 24.com te hebben gezien met Valjoux 7750. Er staat echter ook het woordjeTudor bij en dat zal het zijn. Weer wat geleerd. En wat betrefd het verkopen van deze klok; Het is in ieder geval een echte, want dat heb ik middels de bijgeleverde magneetstrip gecontroleerd. En als je bedenkt dat er wereldwijd maar 50 van deze kleur zijn is het toch wel heeeeel exclusief. En anders staat ie mij ook nog mooi. Bedankt voor je respons.

Tom jij ook bedankt, maar dat had je wel begrepen.