Swiss Military – Hoe zit het nu echt?

Binnen de Nederlandse krijgsmacht zijn 2 “issued” horloges. Ze staan iig opgenomen in de uitrustingslijst.

Citizen Aqualand voor duikers. Zien er echter precies hetzelfde uit als een normale. Geen extra markeringen.
En een Casio, niet eens een Gshock voor sportinstructeurs.

Ik snap dat ze krap bij kas zitten met al die operaties in den vreemde, maar krijgen ze bij de luchtmacht niet iets beters?

Als ze krap bij kas zitten moeten ze mischien eens een inkoopactie Alpha organiseren :smiley:

Groeten,

Stefan

Moeten ze alleen niet gaan duiken.

We dwalen wel een beetje af, geloof ik.

idd, sorry beetje off topic. Ik denk eerlijkgezegd niet dat deze vraag binnenkort beantwoord gaat worden. Wel erg jammer.

Groeten,

Stefan

Hallo,

Met belangstelling de centrale vraag gelezen (naast de andere discussie). Ik heb zelf een Hanowa Swiss Military horloge (zo`n 7 jaar geleden in Zwitserland gekocht). Ik ben heel erg tevreden, en volgens mij valt Hanowa niet onder de categorie B-merken gezien de kwaliteit. Ik heb zelf even op Hanowa.ch zitten snuffelen en wil heel graag de Masterpiece aanschaffen!! Geen enkele juwelier kent dit horloge in Nederland, heb ik gemerkt. Daarom ge-emaild met Zwitserland, waarop ik via via een reactie uit Antwerpen kreeg: het merk Swiss Military wordt alleen in zeer specifieke markten verdeeld, maar bij wijze van uitzondering kon ik het bestellen en per koerier ontvangen. Dus ik weer vragen naar de prijs etc, helaas heb ik daar nooit meer een reactie op gekregen. Ik denk er nu over naar Zwitserland te gaan en op zoek naar deze Masterpiece (het wordt een persoonlijke quest haha).

Groet Matthew

1 like

Ik zag toevallig jullie discussie en ondanks dat deze al in 2007 is opgestart heb ik het antwoord op één van de oorspronkelijke vragen:

  • Is er überhaupt een merk dat ook daadwerkelijk aan het Zwitserse leger levert of heeft geleverd?

Antwoord: Het Zwitserse leger heeft sinds het jaar 2000 slechts één vaste hofleverancier als het op horloges aankomt en dat is het Zwitserse merk H3Tactical. Zij hebben het exclusieve recht te leveren tot in ieder geval 2010 (10-jarige overeenkomst).

Zij leveren ook aan diverse onderdelen van het Amerikaanse leger (sinds 1986), waaronder de US Airforce, verschillende Navy divisies (waaronder de Navy Divers), de US Marines en de US Coastguard.

Pas sinds begin 2008 zijn deze horloges ook voor particulieren te koop, voor die tijd alleen voor overheden. Voor de BeNeLux zijn wij (finesthours) de importeur en distributeur.

Kijk voor meer info op:
www.h3tactical.com
www.finesthours.eu

Te gek zeg! Ik krijg zojuist via de mail een seintje dat deze discussie weer is opgestart… Da’s even geleden.

Bedankt voor het antwoord.

Het toeval wil trouwens dat ik gisteravond naar de Zwitserse militaire horloges heb zitten kijken van Victorinox en Hanowa. Voor het eerst weer na circa 1,5 jaar!

Het staat al enige tijd open en ik zie dat de vraag nog niet beantwoord Is, dus bij deze. Check de volgende website:

https://www.wereldhorloges.nl/blog/swiss-military-hanowa-horloges-waren-een-feit/

Groeten!

Edit: een topic 7 jaar later kicken!

Ik ga de link bekijken

Fijne zondag, bor

Dat er amper 10 mensen in Biel werken, en ze gewoon wat kasten en uurwerken assembleren die elders gemaakt worden, zeggen ze er uiteraard niet bij… Al die merken zijn al lang veredelde plakmerken geworden.

Dat wist ik niet. Moet wel zeggen dat er gelikte versies bij zitten, al heb ik er nog nooit een “life” gezien.

Dan het Nederlandse leger: krijgen een wapen en moeten pang roepen.
Dat scheelt een hoop mensenlevens!