Sinds nog niet zo’n lange tijd ben ik geinteresseerd in horloges en probeer ik er wat meer over te weten te komen. Na een aantal horloges in de categorie <500euro (waarvan ik de Steinhart B-uhr LGE het meeste draag) heb ik nu eindelijk budget vrij kunnen maken voor een horloge in een iets hoger segment.
Iets specifieker ben ik nu op zoek naar een
chronograaf
symmetrisch ogend, bij voorkeur met 2 subdials. 3 mag evt ook wel, maar dan niet gepositioneerd zoals bij de Valjoux 7750 op de 6, 9 en 12.
in de buurt van 42-44mm
1000-2000 euro.
Hebben jullie mooie suggesties?
Om een voorbeeld te geven. Een horloge wat ik ontzettend mooi vind is een Eberhard Tazio Nuvolari (wel 7750 maar dan zonder secondewijzer begrijp ik?), maar die valt meteen ook weer buiten het budget.
Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld leuke suggesties
Van harte welkom op dit enerverende Horlogeforum.
Duidelijk een horlogeforum ván liefhebbers, vóór liefhebbers.
Wellicht dat deze Longines (referentienr. L2.629.4.78.5) uit de Master Collection je kan bekoren. Winkelverkoop circa € 1.699,-
In ieder geval, Succes met je uiteindelijke keuze!!
Ook een Longines. Twee subdials met een retro-sausje. 40.5 mm doorsnee maar draagt dankzij de cushion-case beduidend groter.
Stowa heeft sinds kort ook een erg mooie, symmetrische chrono in haar collectie, heb even geen plaatje bij de hand maar die vind je op stowa.de.
Succes!
Ik vind het alleen jammer van de Stowa dat de kast zo dik is. Dit past naar mijn idee niet bij het type horloge! De wijzerplaat vind ik echter perfect! Maar door de dikke kast valt hij voor mij af.
Wat vind je van deze? Ik heb deze Longines Chrono Olympic Master Collection nu een jaar…
Ik heb even wat foto’s geleend van de verkoper, omdat het horloge erg moeilijk op de foto is vast te leggen.
Dit komt door het gebolde saffierglas, zilveren wijzerplaat en de bolling van de wijzerplaat.
In het echt ziet hij er nog mooier uit. In de wijzerplaat zitten hele dunne fijne lijntjes met daarover een laklaag. De wijzers volgen de bolling in de wijzerplaat. Dit vind ik er erg strak uitzien.
De geblauwde wijzers passen perfect bij de zilveren wijzerplaat en de blauwe Croc.
Tot slot liggen de subdials iets lager, hebben een mooie zilveren/chromen rand en zijn er kleine rondjes aangebracht op de subdials zelf. Hierdoor lijkt het in het licht alsof ze draaien. Ik kan het niet echt goed uitleggen en hier is vast een aparte naam voor die ik niet ken. Ook lijken ze van kleur te veranderen soms in de kleur van de plaat (middelste foto) en de onderste foto laat witte subdials zien. Dit ligt natuurlijk aan de ringen in de subials en de lichtinval.
Ook is de Longines die Tissot62 aanraadt erg mooi. Mijn vader heeft deze en ik draag hem zelf ook graag. Ook deze wijzerplaat is erg mooi. Deze Longines draagt iets kleiner, omdat de plaat kleiner is dan bij de Longines van mij. die draagt toch een paar mm groter terwijl het dezelfde maat is.
even een plaatje van die Stowa Chrono opgezocht.
Die was ik nog nergens tegengekomen, supermooi!
(niet té klassiek voor een 25 jarige?)
Hangt beetje van de rest van je outfit/persoonlijkheid af. Romeinse cijfers, breguet wijzers enzo zou ik klassiek vinden. Wijzerplaat vind ik prima kunnen, alleen de wijzers voelen voor mij wat ‘volwassen’ aan. Zou persoonlijk met zilverkleurige wijzers nemen.
Deze zit dacht ik ook in de prijsklasse. Maar misschien iets te druk voor je?
Ja iets te drukke wijzerplaat. Daarvoor heb ik in een ebay-opwelling al eens een Poljot Blue Angels gekocht, oftewel een Breitling Navitimer look a like. Ik weet daardoor meteen waarom ik geen Breitling wil (mooi horloge hoor, maar toch niets voor mij)
tja eigenlijk heb je daarin gelijk, misschien moet ik dat ook doen.
Maar het is nog even een liefhebberij in opbouw zeg maar.
De Eberhard kopen betekent een horloge kopen die de helft van de waarde heeft van mn auto, om een voorbeeld te nemen. Nu zijn daar op zich ook wel oplossingen voor (duurdere auto kopen :D) maar het moet thuis nog wel enigszins uit te leggen zijn zeg maar.
Wel meteen weer een interessant punt op zich, niet onbelangrijk is de afschrijving op het horloge. Kan ik m nog eens inruilen voor de Eberhard evt