Synchron (DOXA SUB 11891-4 Army homage) .... leuk!

18 likes

Die Doxa is super gaaf!
Ben het merk echt gaan waarderen.

1 like

Het merk heeft niks met Doxa te maken als ik dat zo lees. Dan is het meer een duurdere Maranez. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Die Doxa is erg gaaf.

1 like

https://en.wikipedia.org/wiki/Doxa_S.A.

Between 1968 and 1978 DOXA became part of Synchron S.A. In 1978 DOXA S.A. was acquired by Aubrey Frères S.A. and then was sold to the Jenny family in 1997.

Ooit onderdeel geweest van dus.

1 like

Wat een leuk ding!

1 like

Apart…

1 like

Ik vind hem enorm leuk maar kan me ook voorstellen dat mensen hem vreselijk vinden.

1 like

De real deal is er zojuist bijgekomen

Die laatste lijn is zo’n beetje te lezen als een reactie op de hommage :sweat_smile:

6 likes

Oeh een ware bitchfight. Leuk!

4 likes

Is Doxa van nu nog gerelateerd aan de oude Doxa?
Ik had 't idee dat 't inmiddels van een aziatische club was…

1 like

Nee, alle reissues van nu pompen ze er puur voor de doekoe uit maar mij hoor je daar niet over klagen.

Verder wat @Selie zegt, de Jenny familie is enigszins betrokken maar het oude Doxa is imo best wel dood.

Neent. Doxa duikhorloges zijn gewoon zwitsers.

1 like

Volgens mij wel hoor. Er is een verschil tussen de duikers en die troeplijn.

1 like

Welke troeplijn?

Enige wat ik online terug kan vinden is dat Doxa in 1997 door de Jenny familie is gekocht, en in 2018 naar Zwitserland is verplaatst.

Wat was het/waar zat het in de tussentijd?

Online lees je weer wat anders. In elk geval is het een stuk interessanter geworden voor mij. Ik dacht dat het gewoon chinees spul was allemaal :rofl:

Voor zover ik weet zijn al die reissues oorspronkelijk gemaakt voor horlogegekkies zoals wij en daarna kwamen adviseurs voor de rest.

Ik kom er nog op terug! Vanmiddag even het Doxa boek doorspitten voor een antwoord :+1:

Heel vreemd dit :rofl:

Waar het was weet ik niet uit mijn hoofd maar wat het was:

Een webshop die de horloges verkocht in gelimiteerde oplages zonder enige vorm van regelmaat.

1 like

Als Rick Marei echt betrokken is snap ik de beef wel. Hij is ook betrokken geweest bij Doxa en ze zijn slecht uit elkaar gegaan.

Dames en heren, dit is zojuist juicy geworden.

2 likes

:popcorn:

2 likes