Synchronisatie Multiband 6, Casio Pro Trek 6600

Zo’n 2 weken geleden mijn nieuwe Casio Pro Trek 6600 gekregen en nog geen moment spijt van. De kunststof band zit comfortabel, de verlichting is helemaal top. En de barometer lijkt erg nauwkeurig; deze loopt zo goed als gelijk met de barometer van mijn digitale weerstation in de huiskamer.

De synchronisatie met de zender in Duitsland/Engeland is tot nu toe elke nacht gelukt, das prettig. Wat me echter opvalt is dat dit de afgelopen 2 weken op steeds exact op het zelfde tijdstip is geweest: 02:02 uur. Dus niet de ene keer om 01:30 of 12:54 of 02:28 maar altijd 02:02 uur, geen minuut eerder of later.

Hebben jullie dezelfde ervaring, of is het gewoon toeval dat mijn 6600 twee weken lang op precies dezelfde tijd synchroniseert.
Ik maak er absoluut geen probleem van, maar het viel me gewoon op.

Voor de rest valt er nog niets tegen en ben ik er blij mee.

1 like

Het is standaard procedure bij alle zendergestuurde klokken en horloges. Signalen op de lange golf dragen het verst gedurende de avond en nacht.

Het synchroniseren begint exact om 02:00 en eindigt gewoonlijk enkele minuten later. Als de signalen slecht zijn (storing, afscherming), dan kan het synchroniseren langer duren of zelfs worden afgeblazen.

1 like

Dank je wel voor je heldere antwoord, nu begrijp ik het; ik wist niet dat het altijd exact om 02:00 begon. In enkele review op Youtube hoorde ik dat het in een tijdsperiode van enkele uren gebeurde.

Maar mooi om te weten dat mijn Pro Trek dus binnen 2 minuten al het signaal goed heeft ontvangen.

1 like

Leuk om te lezen:

1 like