T I P: weekend naar Genève

afgelopen weekend ben ik naar Genève geweest. Het was de moeite waard…Hierbij een verslag van onze de door ons gemaakte keuzes tijdens deze trip. Wij gaan in ieder geval weer terug, er is voor de horlogeliefhebber zoveel te zien.

Het begint al op het vliegveld, de klokken zijn van Rolex en in de lange gangen naar de uitgang is het meteen duidelijk waar je bent: in het mekka van de horloge business…


reclame voor Bovet.

We begonnen met een bezoek aan het Patek Philippe museum. Hier stond voordat het open ging al een trosje japanners die na een bezoek aan de SIHH (chique tegenhanger van Baselworld, de shuttle naar de expo bestond o.a. uit Maserati Quattroporte) nog snel even wat Pateks wilden zien. Normaal was er op vrijdag geen rondleiding, speciaal voor de beurs zou er toch een kleine rondleiding zijn. Dit werd een rondleiding van ruim 2 uur…

De dame die ons rondleidde was zo enthousiast dat het moeilijk was om de duur te bekorten.
Helaas mag je geen foto’s maken daarom maar een plaatje van “buiten”. In het museum kun je meer dan 2000!!!
horloges zien. Eén verdieping met alleen PP en dan nog een verdieping die je als overzicht van de geschiedenis van het horloge zou kunnen zien. Hier liggen o.a. zeer oude Brequets, Perrelets en Arnolds met de meest mooi bewerkte kasten. Kortom te veel om in één middag te bekijken, hier moet je gewoon nog een keer terug.
In het museum heb ik ook mijn eerste PP gekocht…een echte PP dvd. Hier staan mooie animatie’s op van o.a. het “caliber '89” en wordt de werking van een mechanisch klokje uitgelegd.

Ook hebben we het Cité du Temps bezocht. Dit is een voormalig pomphuis midden in de Rhone in het bezit van de Swatchgroep. Hier is een trendy café met op een verdieping een permanente tentoonstelling met een overzicht van het Swatchhorloge. Op een andere verdieping was nu een show van het nieuwe Omega horloge met eigen uurwerk.


Tijdens de SIHH zijn er op diverse plaatsen in Genève kleinere shows van (meestal) kleine merken die niet op de SIHH staan of in Basel waren… Wij bezochten de show van Dubey&Schaldenbrand in het *****Hotel Beau-Rivage.
Dit was een mooie gelegenheid om de hele collectie te zien inclusief proto-types en kennis te maken met de mensen achter het merk.


D&S staat bekend om zijn guilloché wijzerplaten en mooi bewerkte uurwerken, hier een dameshorloge met “antiek” gegraveerd uurwerk.


nieuw model uit Aerodyn collectie.


proto uit nieuwe collectie opgedragen aan Georges Dubey.

maar ook op straat kom je de meest fraaie klokken tegen.

Op een gegeven moment hadden we het gehad…een overkill aan horloges…
Gelukkig kun je in Genève ook heerlijk eten of lui op een terras zitten. En als je vrouw het niet zo ziet zitten, een heel weekend alleen horloges…je kunt er ook geweldig shoppen.


Genève is een aanrader, wij gaan er zeker terug en met het vliegtuig ben je er in 1,5 uur!!

Groeten Arno.

Bedankt Arno.
leuke foto reportage (tu)
benieuwd naar je volgende verslag
groet André

ziet er idd niet verkeerd uit…leuke foto reportage (tu)

Mijn beste,

Wat een leuke reportage en wat een geruststelling voor mijn vrouw dat er naast de overdonderende hoeveelheid aan horlogegeweld nog iets anders is te beleven. Onze interesse is gewekt, zo in het najaar vertoeven wij graag in het stedelijk schoon van Europa.
Heb je nog een aanrader voor wat betreft de hotel accomodatie zodat ik door de vele bomen het bos weer uit kan?

Orologio Signaturis Temporis

Bedankt voor het verslag… Is een mooie reis geweest zo te zien.

gr,
Hans Mennink

Bedankt !

Mijn reis naar Genève is al geboekt de laatste week van julie.

Mooi verslag vanuit het hart van de horlogewereld! Overigens jammer dat zwitsers zo weinig humor hebben anders zou ik er wel willen werken (en verzamelen).

Groet,

Bojo

Tissot62,

je hebt een pb…

Groet Arno