Vanmorgen de knoop doorgehakt. Een tijdje geleden stond hij al te koop. Toen viste ik achter het net. Vandaag zette de nieuwe eigenaar 'm weer te koop vanwege de financiering van een dure aankoop. Een 70’er jaren Aquastar Seatime in heel goede conditie. A. Schild uurwerk (zat ook in Blancpain FFs en Glycines), 40mm zonder kroon. Interne bezel. Geserviced in Engeland.
Aquastar is in de jaren '70 in de markt gezet als tegenhanger van de Swatch horloges die toen ook net op de markt waren. Het merk is ook een behoorlijk aantal jaren op de markt geweest. Ik was toen werkzaam bij de groothandel (die ik veel later heb overgenomen) die voor de Nederlandse markt de importeur voor Aquastar was. Ik heb nog een aantal nieuwe modellen liggen in de origineel verpakking.
Aquastar is in de jaren '70 in de markt gezet als
tegenhanger van de Swatch horloges die toen ook
net op de markt waren. Het merk is ook een
behoorlijk aantal jaren op de markt geweest. Ik
was toen werkzaam bij de groothandel (die ik veel
later heb overgenomen) die voor de Nederlandse
markt de importeur voor Aquastar was. Ik heb nog
een aantal nieuwe modellen liggen in de origineel
verpakking.
Als ze van dit kaliber zijn: automaat of handopwinder en niet van die plastic Swatch-achtige modellen met een quartzuurwerk, dan moeten we maar eens praten (pb’en)!
Aquastar is in de jaren '70 in de markt gezet als
tegenhanger van de Swatch horloges die toen ook
net op de markt waren. Het merk is ook een
behoorlijk aantal jaren op de markt geweest. Ik
was toen werkzaam bij de groothandel (die ik veel
later heb overgenomen) die voor de Nederlandse
markt de importeur voor Aquastar was. Ik heb nog
een aantal nieuwe modellen liggen in de origineel
verpakking.
Zijn deze voor de verkoop of privé verzameling? welke uitvoeringen zijn dit?
Heren, de Aquastars die ik bezit zijn niet te koop, het zijn trouwens ook eenvoudige basic modellen. Het leek mij gewoon leuk om enige extra informatie te geven.
In het verleden heb ik met mijn bedrijf diverse vertegenwoordigingen gehad voor diverse merken zoals Cyma, Pronto, Delvina, Aero en Eppo. Ook lieten we horloges samenstellen bij Stowa (Walter Storz) in Duitland. Para (Paul Raff) in Duitsland en Parent Frêres (het merk Mora) in Frankrijk. Momenteel heb ik het erg druk, maar ik zal in de toekomst ook over deze merken wat meer achtergrond informatie proberen te geven.
Ik heb 'm gevonden op TZ-UK. Ik kijk daar het meest als ik bijzondere dingen wil hebben. Eerder dit voorjaar stond hij ook al te koop, maar -zoals gezegd in de eerste posting- toen was ik net te laat.
Na wat zoekwerk blijkt dat dit horloge eigenlijk een soort ‘lumpy’ stalen band had, alleen wat subtieler. Ik denk dat ik bij Jonathan Koch (Swedefreak) een band ga zoeken met zg. 'h’schakels en een rechte aanhechting. Hij kan die op 19mm maken. Wordt vervolgd.