't Is een Seagull maar geen chinees

Je hebt dat wel eens: je ziet wat, je biedt wat mee, vergeet vervolgens de biedrobot en dan “hang” je.
Enfin: ik ben nu de vrituele bezitter van een Seagull.
Maar het is geen chinees: deze is Swiss-made. Da’s toch wel weer leuk.
Automaat 17 steens, twee draaibare bezels, 45 mm inclusief de kroon.

(fotoos van de verkoper)

Ben benieuwd, mocht 'ie ook daadwerkelijk arriveren vanuit het verre vreemde oostblok, dan komen er “eigen” fotoos.

Ziet er leuk uit! De achterdeksel lijkt mij van een Sicura en dat lijkt dan weer sterk op een Cordura. Dus dat zal wel kloppen :smiley:

Leuk ding(tu) vooral de kleur van de wijzerplaat is apart.
Gefeliciteerd!

Hij is mooi!!

Ik zag hem ook maar hen niet geboden omdat hij teveel op mijn Topaz 200 lijkt (heeft overigens ook dezelfde achterkant)

Mocht je overigens uitvinden hoe je de binnenbezel moet draaien laat het me dan svp weten want ik weet het niet.

Hier staat er overigens nog een Cordura Sea Gull: http://cgi.ebay.co.uk/VINTAGE-CORDURA-SEA-GULL-MENS-DIVER-WATCH-AUTOMATIC_W0QQitemZ350131033716QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item350131033716&_trksid=p3286.m63.l1177 kun je meteen ook het uurwerk zien.

En dit is mijn Topaz 200:

Mooi model en vooral gave kleur! Ben benieuwd hoe de eigen foto’s er uit zien.

Groeten,

Martin

Heb je al iets over dit horloge vernomen?

Ik ben namelijk erg benieuwd of en hoe het binnen-bezel te verdraaien is.

Groet!!

XXoF Schreef:

Heb je al iets over dit horloge vernomen?

Ik ben namelijk erg benieuwd of en hoe het binnen-bezel te verdraaien is.


Nope, hij is er nog niet, is blijkbaar heeeeeel lastig vanuit oosteuropa.
Sterker nog en niet getreurd: ik heb inmiddels ook al een tweede gevonden, dus in het gunstigste geval heb ik er straks twee en kan ik wellicht wel leuk gaan knutselen.
En ik heb, als ik zo rondkijk, zo het sterke vermoeden dat de binnenbezel niet draaibaar hoort te zijn, ook niet als je er aan schudt. :slight_smile:
Het is, schat ik zo in, gewoon een vaste binnenring met daarop dan de uren in 13 t/m 24. Net als op jouw Topaz. Zie ook het nut er niet van om dan zoiets draaibaar te maken.
En ben dus reuze benieuwd hoe het ding er uit ziet / in welke staat 'ie is, want op de fotoos van de verkoper staat 'ie met de binnenbezel in diverse posities.
Afwachten dus.

Zojuist neergestreken, een niet-chinese zeemeeuw:

Snelle foto, dus ongekuist en stoffig. Behoeft een ander bandje (waarom zijn die nou zo vaak te kort!).
De buitenste bezel is draaibaar.
Maar de binnenste ook, omdat het glas draaibaar blijkt te zijn .
Neem aan dat dat niet de bedoeling van de ontwerper zal zijn geweest.
Deze Seagull zal dus voorlopig even geen water ontmoeten.

Mooi, lekker vóór de feestdagen:)