Kijk, de enige reden daarvoor is: het gevoel. Ik voel mij gewoon beter bij een helemaal nieuwe snap je. Verder kan ik echt genieten van de tweedehands horloges, de helft van de tijd op het forum zit ik in dit gedeelte en de andere helft zit ik op het verkoop en verkocht/geruild gedeelte te checken. (tu)
Verder is het zo dat ik met een nieuw horloge van €350.- minder rustig kan omgaan dan met een tweedehandshorloge met een huidige waarde van €350.- (ookal zijn gebruikerskrassen zéér zeldzaam bij mij, mijn 1 jaar oude GC heeft na non stop dragen nog geen één gebruikerskras -> waarschijnlijk is die voorzichtigheid gewoon automatisme geworden en dat ik best handig kan ik je vertellen :P)
Je kan die CW laten graveren voor 20 pond extra… Als hij hem wordt zal ik dat zeker laten doen.
Verder vind ik die Zeno Airplaine meer bij mij passen, enkel jammer dat hij een rubberen band heeft… Verder is het een beetje vreemd dat hij zo weinig kost: een automatische Zeno op Rubber, geheel nieuw met doos en papieren voor rond de 330…
Kijk, de enige reden daarvoor is: het gevoel. Ik
voel mij gewoon beter bij een helemaal nieuwe snap
je. Verder kan ik echt genieten van de tweedehands
horloges, de helft van de tijd op het forum zit ik
in dit gedeelte en de andere helft zit ik op het
verkoop en verkocht/geruild gedeelte te checken.
(tu)
Verder is het zo dat ik met een nieuw horloge van
€350.- minder rustig kan omgaan dan met een
tweedehandshorloge met een huidige waarde van
€350.- (ookal zijn gebruikerskrassen zéér zeldzaam
bij mij, mijn 1 jaar oude GC heeft na non stop
dragen nog geen één gebruikerskras ->
waarschijnlijk is die voorzichtigheid gewoon
automatisme geworden en dat ik best handig kan ik
je vertellen :P)
Ik snap het wel, en ik wilde eerst ook liever nieuw kopen. Dit vond ik ook een beter gevoel geven omdat je het dan écht zelf hebt gekocht. Als ik nu een mooi koopje zie 2e hands (in goede staat natuurlijk) heb ik daar echt geen probleem meer mee. Nu heb ik juist meer dat ik dan een goed gevoel heb dat ik een (relatief) koopje heb weten te scoren
En dat je helemaal geen krasjes hebt is bijzonder, ik zelf heb na enige tijd altijd wel iets, ookal ben ik nog zo voorzichtig.
Verder vind ik een kroon op 4/5 uur ook heel erg
mooi… Kennen jullie nog een paar?
Ik weet niet of je de link bedoelt naar de C60 Trident, maar je had het over dat je hommage-achtig niet zou willen. De wijzerplaat doet me nogal aan een SMP denken. Tuurlijk, er zijn meer die de golfjes ook gebruiken (Seiko en Oris bijv), maar CW gebruikt zelfs dezelfde manier van indexen.
En ergens doet de urenwijzer me een heel klein beetje aan een ander duikhorloge denken. Als ik er een Mercedes-sterretje bij zou voorstellen…
Nogmaals niks mis mee, als je er geen problemen mee hebt. Maar aangezien je het er over had, dacht ik je maar even te waarschuwen voordat je het na aanschaf pas zou opvallen.
Betreft de accounts en in het buitenland kopen… ik zou proberen zoveel mogelijk met credit card (met goeie aankoopdekking) te kopen. En een account aanmaken is niet erg moeilijk. Misschien is het wel een psychishe grens waar je overheen moet. Mij heeft het op een paar pechgevallen, veel plezier opgeleverd.
Ik wil een nieuw horloge kopen. Momenteel heb ik
de Seiko SRP043 op het vizier. Hij kost €325.- bij
Rob. Ik wil eens verder kijken dan Seiko.
Echter, ik ben beniewd welke merken er nog meer
zijn voor dat geld… Jullie ideeën?
I.v.m. nog andere wensen die ik nog open heb staan
heb ik rond €380.- om uit te geven.
-Belangrijkste: geen tweedehands horloges.
-Automatic.
-Eventueel Swiss Made (liever wel).
-Minimaal 200m water resistant.
-Schroefkroon.
-Geen: Alpha, Citizen, Seiko, Orient, Invicta.
In mijn zoektocht heb ik alléén de Zeno Airplane
gevonden, maar zonder stalen band. Een afknapper,
want ik vind het echt eentje die ik zou willen
kopen.
+1 voor de Christopher Ward.
Prijs kwaliteit verhouding is erg goed, en ben nog steeds ontzettend tevreden over mijn C8 mk2.
Heb er ook veel goede dingen over gehoord op het CW forum (tu)
Sorry, ik vind Steinhart een look-a-like van een
beroemder model. Ookal zitten er mooie modellen
tussen. Misschien ziet de leek het niet, maar bij
een kenner kan je vast wel 'die ene reacties’
verwachten en dat wil ik niet.
Sorry, ik vind Steinhart een look-a-like van een
tussen. Misschien ziet de leek het niet, maar bij
Sorry, ik vind Steinhart een look-a-like van
een
tussen. Misschien ziet de leek het niet, maar
bij
Een kenner weet wat Steinhart is…
Het is inderdaad eerder andersom.
Een kenner zal niet gauw zeggen dat het een replica is oid, en een leek wel.
Maar aangezien je horloges voor jezelf draagt, en niet voor anderen begrijp ik het probleem niet helemaal. Er is inmiddels al een stuk of vijf keer aan mij gevraagd of mijn SKX007 een Rolex of Omega was, vind het altijd wel geinig, maar ik stoor me er niet aan hoor
t37273
Die is echt vet. Staat ook op mijn lijstje.
Erg stoer inderdaad.
Heb alleen de plaatjes gekeken, dus weet niet hoeveel hij kost. Echter als ik een duiker onder de €400 zou willen, zouden deze, en de CW bovenaan staan