Ik wil een nieuw horloge kopen. Momenteel heb ik de Seiko SRP043 op het vizier. Hij kost €325.- bij Rob. Ik wil eens verder kijken dan Seiko.
Echter, ik ben beniewd welke merken er nog meer zijn voor dat geld… Jullie ideeën?
I.v.m. nog andere wensen die ik nog open heb staan heb ik rond €380.- om uit te geven.
-Belangrijkste: geen tweedehands horloges.
-Automatic.
-Eventueel Swiss Made (liever wel).
-Minimaal 200m water resistant.
-Schroefkroon.
-Geen: Alpha, Citizen, Seiko, Orient, Invicta.
In mijn zoektocht heb ik alléén de Zeno Airplane gevonden, maar zonder stalen band. Een afknapper, want ik vind het echt eentje die ik zou willen kopen.
Sorry, ik vind Steinhart een look-a-like van een beroemder model. Ookal zitten er mooie modellen tussen. Misschien ziet de leek het niet, maar bij een kenner kan je vast wel ‘die ene reacties’ verwachten en dat wil ik niet.
Wow, die wil ik wel graag hebben! Echter, het is een Engelse site, ik weet niet hoe dat bestellen via buitenland in zijn werk gaat. Helemaal geen ervaring mee. Misschien kan ik iemand vragen die er wel ervaring mee heeft om hem voor mij te bestellen en dan betaal ik die persoon wat extra.
Wow, die wil ik wel graag hebben! Echter, het is
een Engelse site, ik weet niet hoe dat bestellen
via buitenland in zijn werk gaat. Helemaal geen
ervaring mee. Misschien kan ik iemand vragen die
er wel ervaring mee heeft om hem voor mij te
bestellen en dan betaal ik die persoon wat extra.
Gewoon zelf kopen… kwestie van aanklikken, gegevens invullen en betalen. Echt niet veel anders als in Nederland een horloge kopen.
Betaal je met bank dan moet je enkel nog BIC hebben, maar dat wijst zichzelf wel…
Die EDOX C-1 Automatic? Mooi ding, enkel niet mijn stijl. Meer een dress-achtige vind ik… Verder weet ik ook niet hoe pay pal en die shit werkt. Dat account heb ik ook niet.
Die EDOX C-1 Automatic? Mooi ding, enkel niet mijn
stijl. Meer een dress-achtige vind ik… Verder
weet ik ook niet hoe pay pal en die shit werkt.
Dat account heb ik ook niet.
Ze hebben natuurlijk nog andere modellen, maar dat zal over het budget gaan.
Verder is Paypal een kwestie van een keer een account aanmaken… niet veel moeilijker dan een account op een forum.
Ik wil een nieuw horloge kopen. Momenteel heb ik
de Seiko SRP043 op het vizier. Hij kost €325.- bij
Rob. Ik wil eens verder kijken dan Seiko.
Niets ten nadele van Rob maar bij hem is de SRP043 wel een beetje aan de prijzige kant, ik heb deze laatst voor €250 inclusief verzendkosten in de UK gekocht.
Echter, alleen jammer dat ik hem niet eerst in het echt kan zien. Hij lijkt redelijk groot, maar ik moet hem ook eerst in mijn handen en op mijn poslen hebben voordat ik zoiest koop. Het is natuurlijk niet weinig geld.
Dat zeg ik, omdat ik de nogal slechte gewoonte heb om iets te kopen en daarna vaak snel weer spijt heb dat ik het heb gekocht.
Mag ik je vragen waarom 2e hands zo absoluut niet mag? Als je via een horlogeforum (deze, of een van de andere bekende) een horloge koopt kan je er van uit gaan dat de horloges echt in nette staat zijn als dit wordt vermeld. Zeker als je van een wat bekender forumlid iets koopt. Jonge 2e hands scheelt al een hoop in de prijs vaak, en hiermee vergroot je dus je mogelijkheden aanzienlijk.
Of zoiets http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=164421]Hier een voorbeeld
(zat ik zelf toevallig naar te kijken). [url=http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=164599[/url]. Beide misschien niet exacte wat je zoekt, maar het laat wel zien dat er leuke dingen te krijgen zijn in jouw prijsklasse 2e hands.
Ja, kijk dat is een van de laatste dingen waar ik mij druk om maak. Ik wil een horloge als ik hem bestel, zo snel mogelijk hebben. Als ik hem gelijk meekrijg door €50.- erbij te betalen, dan doe ik dat gewoon.
Bijvoorbeeld die BFK van mij: ik heb die stalen/zwarte gekocht, omdat ik nog twee weken moest wachten voor de bestelling als ik de PVD wilde. Twee weken hou ik niet vol.