Een prijs tot €400.- vind ik helemaal geen
probleem. Dat van €500.- moet je niet zo
serieus,
daarmee bedoel ik meer op horloges van zo rond
de
duizend euro.
Daarom snap ik niet waarom mensen horloges van
€5000.- kopen. Als je het erg breed hebt, dan
snap
ik het. Maar als je in de
arbeidesklasse/middenklasse zit… Dan snap ik
het
ook niet. Ik zou gek worden van een kras op
zo’n
duur horloge. Dat denk ik tenminste, want ik
heb
daargeen ervaring mee. Mijn duurste horloges
was
€400.-
Eigenlijk vind ik alle horloges boven de 100 duur.
Daarbij geldt overigens ook dat ik van elk krasje
zou balen… duur horloge of niet.
Koop gewoon iets van gehard staal, dan heb je daar geen last van. IJsgehard 60 hrc edelstahl bijvoorbeeld
probleem. Dat van €500.- moet je niet zo
serieus,
daarmee bedoel ik meer op horloges van zo
rond
de
duizend euro.
Daarom snap ik niet waarom mensen horloges
van
€5000.- kopen. Als je het erg breed hebt, dan
snap
arbeidesklasse/middenklasse zit… Dan snap ik
het
ook niet. Ik zou gek worden van een kras op
zo’n
duur horloge. Dat denk ik tenminste, want ik
heb
daargeen ervaring mee. Mijn duurste horloges
was
€400.-
Eigenlijk vind ik alle horloges boven de 100
duur.
Daarbij geldt overigens ook dat ik van elk
krasje
zou balen… duur horloge of niet.
Koop gewoon iets van gehard staal, dan heb je daar
geen last van. IJsgehard 60 hrc edelstahl
bijvoorbeeld
Niet nodig, want heb er geen last van… gewoon met een beetje beleid omgaan met je horloge. Dat is alles!
Oh enne keramiek is ook prima tegen krasjes wel weer goed voor breuken. >X
Prachtig! Precies mijn smaak. En wat ik zei over Steinhart en over andere hommages… 't Is gewoon bullshit, ben ik net achter gekomen. Zoveel modellen lijken op anderen…
Ff een paar vragen over het merk:
Is Steinhart 100% een Zwisters merk? Dus daarmee bedoel of, naast dat het uurwerk Zwitsers is, het hele horloge wordt gemaakt en geassembleerd in Zwitserland? Er staat Swiss Made in Jura, dat ligt in CH, maar de site is dan weer .de?
Hoe zit het met de geschiedenis van het merk?
Hoe zijn jullie ervaringen wat betreft het merk? Kwaliteit, welke horloges gebruiken hetzelfde uurwerk, etc.
Hoe krasbestendig is de zwarte coating op dat horlog dat ik mooi vind? Er staat dat hij van edelstaal is gemaakt, hoe krasbestendig is dat?
Waardoor komt de slechte reputatie van het merk (tenminste, als hij dat heeft)? Is dat alleen vanwege dat zij zo goed als dezelfde modellen hebben als Rolex?
Hoe geloofwaardig is die water resistance? Moet ik dat met een korreltje zout nemen?
Zo, ik hoop dat jullie het kunnen beantwoorden. Hoeft niet, hoor. Ik ben ook research aan het doen…
Eens kijken. Dit wordt dan erg veel twijfelen tussen de Seiko en de Steinhart. Ik denk dat ik dan voor de Zwitser ga.
probleem. Dat van €500.- moet je niet zo serieus,
daarmee bedoel ik meer op horloges van zo rond de
duizend euro.
Daarom snap ik niet waarom mensen horloges van
€5000.- kopen. Als je het erg breed hebt, dan snap
arbeidesklasse/middenklasse zit… Dan snap ik het
ook niet. Ik zou gek worden van een kras op zo’n
duur horloge. Dat denk ik tenminste, want ik heb
daargeen ervaring mee. Mijn duurste horloges was
€400.-
Ja ik snap het wel, ten eerste omdat je voor 5000 gewoon hele mooie horloges koopt, maar daar naast verlies je prakties niks op somige modellen in die prijs klasse, een horloge van 300 euro heeft gewoon weinig restwaarde mocht je hem willen verkopen, daarnaast waarom zou jan met de pet(ik dus ook) geen duur horloge mogen bezitten? Het is niet zo als je in de arbeidsklasse zit dat je dan altijd elk dubbeltje moet omdraaien ofzo hoor, dus als je af en toe wat weg kan leggen en binnen een paar jaar kan je een Rolex kopen, waarom niet?
En ja als er dan een Kras op zit is dat wel rot natuurlijk, maar ik heb liever een kras in mijn horloge dan een kras in mijn kop! Met andere worden het is maar een levenloos stuk staal hoor!
Bidle elk horloge duurder dan 10 euro is al een duur horloge, het is geld wat niet uit gegeven hoeft te worden, maar ja die horloges zijn zo leuk he!
Prachtig! Precies mijn smaak. En wat ik zei over
Steinhart en over andere hommages… 't Is gewoon
bullshit, ben ik net achter gekomen. Zoveel
modellen lijken op anderen…
Ff een paar vragen over het merk:
Is Steinhart 100% een Zwisters merk? Dus daarmee
bedoel of, naast dat het uurwerk Zwitsers is, het
hele horloge wordt gemaakt en geassembleerd in
Zwitserland? Er staat Swiss Made in Jura, dat ligt
in CH, maar de site is dan weer .de?
Hoe zit het met de geschiedenis van het merk?
Hoe zijn jullie ervaringen wat betreft het merk?
Kwaliteit, welke horloges gebruiken hetzelfde
uurwerk, etc.
Hoe krasbestendig is de zwarte coating op dat
horlog dat ik mooi vind? Er staat dat hij van
edelstaal is gemaakt, hoe krasbestendig is dat?
Waardoor komt de slechte reputatie van het merk
(tenminste, als hij dat heeft)? Is dat alleen
vanwege dat zij zo goed als dezelfde modellen
hebben als Rolex?
Hoe geloofwaardig is die water resistance? Moet
ik dat met een korreltje zout nemen?
Zo, ik hoop dat jullie het kunnen beantwoorden.
Hoeft niet, hoor. Ik ben ook research aan het
doen…
Eens kijken. Dit wordt dan erg veel twijfelen
tussen de Seiko en de Steinhart. Ik denk dat ik
dan voor de Zwitser ga.
Stijnhart is Duits het klinkt toch ook heel erg Duits, maar goed ik lees goede dingen over Stijnhart, dus de kwaliteit zit wel goed, over de coating kan ik niks zeggen geen idee! Waterdichtheid klopt gewoon, geschiedenis geen idee het is een jong merk volgens mij dus niks bijzonders wat dat betreft, en die vraag met rolex ze hebben geen slechte reputatie, ze lijken alleen erg op Rolex modellen dat is alles.
“Het is niet zo als je in de arbeidsklasse zit dat je dan altijd elk dubbeltje moet omdraaien ofzo hoor, dus als je af en toe wat weg kan leggen en binnen een paar jaar kan je een Rolex kopen, waarom niet?”
Je begrijpt mij verkeerd. Ik vind het juist prachtig als bijvoorbeeld iemand met een uitkering of met een heel laag salaris een Rolex kopen. Dat laat de liefde voor het merk zien. Dat kan je alleen maar waarderen. Hetzelfde verhaal: de buurman van een vriend van mij woont in een gewoon rijteshuis van €200.000,- Hij heeft een Bentley Arnage (weliswaar uit 1999, maar dat mag de pret niet drukken:)). Dat vind ik echt prachtig om te zien. Zoveel liefde voor dat merk.
Wat ik daarmee bedoel is dat als je, als middenklasser, meer zult balen van beschadegingen op je Rolex dan iemand die het erg breed heeft.
“Het is niet zo als je in de arbeidsklasse zit dat
je dan altijd elk dubbeltje moet omdraaien ofzo
hoor, dus als je af en toe wat weg kan leggen en
binnen een paar jaar kan je een Rolex kopen,
waarom niet?”
Je begrijpt mij verkeerd. Ik vind het juist
prachtig als bijvoorbeeld iemand met een uitkering
of met een heel laag salaris een Rolex kopen. Dat
laat de liefde voor het merk zien. Dat kan je
alleen maar waarderen. Hetzelfde verhaal: de
buurman van een vriend van mij woont in een gewoon
rijteshuis van €200.000,- Hij heeft een Bentley
Arnage (weliswaar uit 1999, maar dat mag de pret
niet drukken:)). Dat vind ik echt prachtig om te
zien. Zoveel liefde voor dat merk.
Wat ik daarmee bedoel is dat als je, als
middenklasser, meer zult balen van beschadegingen
op je Rolex dan iemand die het erg breed heeft.
Als iemand met een uitkering een Rolex koop dan klopt er iets niet(bel misdaad anoniem:P), ik denk dat het uitmaakt of je nou veel of weinig geld hebt die kras doet net zo veel pijn hoor! Ja of je moet een olie baron zijn, dan koop je er meteen 10 ofzo, maar normaal rijk zeg maar…
En dan nog rijk zijn, je bent rijk als je gelukkig en gezond bent, ik ken genoeg rijke mensen die zo stresvol bestaan hebben en nooit thuis zijn, en maar meer meer meer willen (volgens mij weten ze zelf niet eens waar ze mee bezig zijn) dat ik echt niet met ze wil ruilen!
Wat ik daarmee bedoel is dat als je, als
middenklasser, meer zult balen van beschadegingen
op je Rolex dan iemand die het erg breed heeft.
Ook hier ben ik het niet met je eens! Dit heeft niks met geld te maken. Iemand met een rolex en misschien nog andere horloges (dus die het breed heeft) kan een kras net zo erg vinden en soms zelfs erger!!
Ik wilde op het einde van het bericht nog “denk ik” plaatsen, maar ik vond dat toen niet nodig. Nu wel.
Ik ken er twee van die ‘soort’. Dragen GC-horloges. Nog steeds wacht ik op het moment wanneer je zullen zeggen: “Zeg Aldin, wil jij onze oude horloges hebben?”
Die ‘rijke mensen’ waarover Floris het heeft. Dat hij niet met ze willen ruilen. Dan moet/mag 'ie ze doorverwijzen naar mij, ik zou best willen ruilen.