't Is tijd voor een nieuwe duikershorloge. Maximaal €380.- -> Wie ideeën?

Bosnialove Schreef:

De laatste twijfel, welke zouden jullie kiezen?
Steinhart: €355.- €325.-

http://forums.watchuseek.com/attachments/f2/389888
d1297946916-wruw-thursday-2-17-11-steinhartwrista.
jpg

Of

http://i56.tinypic.com/23lej55.jpg

?

Ik een keuze tussen deze 2 zou moeten maken, dan die zwarte. Puur omdat ik al zoveel heb, en dit iets aparts zou zijn in mijn collectie.

Maar als mijn randvoorwaarden anders zouden zijn, dan zou mijn keuze weer anders zijn. Als het bijvoorbeeld mijn enigste horloge zou zijn, dan denk ik eerder die Seiko. Ben als de doods voor krassen. Maar als ik ook de keuze zou hebben met de Steinhart in staal, dan weer de Steinhart. Etc. etc.

Ik denk dat je beter kan kijken wat jij belangrijk vind in een horloge. Je hebt al laten blijken dat:
-dat het een duikertje wordt
-eentje die wel een beetje stoer is en niet elegant sportive (zo zou ook ik de SMP beschrijven met ze curves en rondingen)
-je hebt me verteld dat je niet zo bang bent voor krassen, omdat je lichaam instictief voorzichtig is met je klok :stuck_out_tongue:
-beetje ‘inspiratie’ bij de buren is ook geen dealbreaker meer
-en de rest van je oorspronkelijke lijst

Waar kom je zelf dan op uit? Als ik de optel som doe, dan bij de Steinhart. Wacht zie net dat je je blik hebt laten vallen op de Corsair.
Er is ook zoveel moois heh :slight_smile:
Neem rustig de tijd, bekijk de modellen waar mogelijk, en slaap er dan nog een nachtje over. Is de klik er nog steeds, tja…

Bosnialove Schreef:

Die Corsair ziet er gaaf uit! Model en prijs?

Sorry!

Zelf twijfel ik een tijdje over de Globemaster all black.

Zal ik je eens vertellen wat mij irriteert? Het feit dat die lume op de wijzerplaat is gelijmd en niet opgezet, zoals bij de 44. Die heeft dat wel, maar daar is geen DLC-versie van en hij is een stuk groter. Prijsverschil is maar een miezerige €40.- euro. Dan denk ik: waarom? Het is toch zó makkelijk om dat te doen. Doet het wel en maak het horloge €15.- duurder: geen probleem! … Echt frusterend. Ik weet nog niet welke het is. Mischien komt er nog iemand met een mooi model van een ander merk…

Voor dat budget zou ik voor een Citizen Titanium Ecozilla gaan. Met een setje lugadapters erbij.

Max Kool Schreef:

Voor dat budget zou ik voor een Citizen Titanium
Ecozilla gaan. Met een setje lugadapters erbij.

Hij heeft een kleine pols, dus ik denk dat dat niet zo’n goed idee is :stuck_out_tongue:

Bosnialove Schreef:

Ik denk er nog wel een paar dagen over na. Ik wil
niet, zoals gewoonlijk, een verkeerde keuze maken.
Het wordt wel een van deze twee.

-> Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp!

Als je vaak verkeerde keuzes maakt, hoe bevalt de BFK dan nog? Was dat ook een verkeerde keuze?
Ik zou trouwens voor de Seiko gaan, of een duiker van een klein merk met Miyota uurwerk. Niet teveel vasthouden aan een Swiss movement, want veel Japanners zijn net zo goed!
Succes!

als je bang bent voor krassen zou ik nooit voor die zwarte steinhart gaan :wink:
wel een mooi klok …

In het begin vond ik het jammer dat ik niet voor de SRP ben gegaan. Ik had toen niet genoeg geld bij me. En mij kennende had ik geen zin om een andere keer terug te komen, dus kocht ik de BFK. :stuck_out_tongue: Een paar dagen later vond ik het minder erg dat ik voor de BFK heb gekozen. Muah, de BFK valt nog wel mee. :stuck_out_tongue: Niet supermooi, maar wel lekker stoer. En het belangrijkste: als jij je arm langzaam heen en weer beweegt, hoor je de rotor draaien, echt een lekker geluid. :smiley: En daarom zal hij nog wel een tijdje blijven. :stuck_out_tongue:

Haha, een beetje dik en groot, vind je niet. :stuck_out_tongue:

Denk je? Hoezo? Hij is van edelstaal (dat is gewoon staal toch?) en hij heeft een DLC-coating ipv PVD. Nu weet ik niet welke coating beter is…

Overgines heb ik vanacht een bericht gestuurd naar Steinhart. De urenindicators op de wijzerplaat zijn bij dat model gewoon erop gelijmd ivp erop geplaatst met zo’n chromen randje. Echt ongelofelijk lelijk. Maar de zilveren/stalen GMT versie van de Ocean heeft die urenindicators dan weer wel…>X Dus ik heb een bericht gestuurd met de vraag of het mogelijk is om de urenindicators van de GMT op de zwarte Ocean te plaatsen. Bijbetaling daarvoor vind ik geen probleem, als het maar niet te gek wordt. Niet mogelijk? Dat zal ik hem zeker niet kopen.

Hi aldin

Thanks for your mail…

Ok,.,. first the problem is, if I change the dial so you have two different super luminova…

The dial is C1 white green shiny….and the hands are green… green shiny…

So we cannot change sorry….

But we have so many different oceans I think you will found one for you

Thanks gunter

Steinhart Günter

President

phon: +49 (0) 821 - 5433800

fax: +49 (0) 821 - 5433801

http:// http://www.steinhartwatches.de/

E-Mail: mailto:info@steinhartwatches.de

…omg. :stuck_out_tongue:

Bosnialove Schreef:

Overgines heb ik vanacht een bericht gestuurd naar
Steinhart. De urenindicators op de wijzerplaat
zijn bij dat model gewoon erop gelijmd ivp erop
geplaatst met zo’n chromen randje. Echt
ongelofelijk lelijk. Maar de zilveren/stalen GMT
versie van de Ocean heeft die urenindicators dan
weer wel…>X Dus ik heb een bericht gestuurd met
de vraag of het mogelijk is om de urenindicators
van de GMT op de zwarte Ocean te plaatsen.
Bijbetaling daarvoor vind ik geen probleem, als
het maar niet te gek wordt. Niet mogelijk? Dat zal
ik hem zeker niet kopen.

Op de eerste rolex modellen werden de indices ook zonder chromen randje geplaatst. Dit is onder vintage freaks juist weer heel erg mooi. Ik heb zelf de Vintage Ocean red gehad en het staat echt wel cool. Maar ja smaken verschillen. Ik krijg overigens de pepsi gmt die wel weer opgelegde indices heeft. Ik vind echt alle sub modellen mooi van Steinhart.
en ik heb nog een vraagje wat me nu al een tijd bezig houdt. Heb je een tong fetish? :stuck_out_tongue:

dreski Schreef:

Op de eerste rolex modellen werden de indices ook
zonder chromen randje geplaatst. Dit is onder
vintage freaks juist weer heel erg mooi. Ik heb
zelf de Vintage Ocean red gehad en het staat echt
wel cool. Maar ja smaken verschillen. Ik krijg
overigens de pepsi gmt die wel weer opgelegde
indices heeft. Ik vind echt alle sub modellen mooi
van Steinhart.

Dat zijn juist de mooisten, van die lekkere dikke plakken tritium (tu)
Niet met zo’n witgouden randje erom…

Ik vind de klassieke indices ook het mooiste :wink:
Heb zelf de SKX007 die het ook heeft, en ik had hem een stuk minder gevonden als ze opgelegd waren.

Als ik jou was dan zou ik even wachten op de HLE. Heb zo’n vermoeden dat dat ook een duiker word. :stuck_out_tongue: met vriendelijke groet, patrick.

Bij twijfel altijd de Seiko.
Maar eigenlijk moet je die vraag niet aan een Seiko liefhebber stellen.

sorcees Schreef:

Bij twijfel altijd de Seiko.
Maar eigenlijk moet je die vraag niet aan een
Seiko liefhebber stellen.

Ik vind de Seiko die hier wordt getoont echt niet mooi. Een duiker moet geen cijfers op de plaat hebben. Dan wordt het een military horloge. eigenlijk stoorde dat me ook op de glycine combat. Rare gasten zijn we eigenlijk. :wink:

de combat kan nu weer wel erg mooi vinden (tu)

Muah, ik vind het dan een niet voltooid uiterlijk hebben. :stuck_out_tongue:

Tongfetish? Ja. Weet je door wie? Door Chaim Witx. :stuck_out_tongue: