't is toch woensdag?

Voor mij vandaag een Seiko 6105-8110 uit 1974.

Ruud

Ja, natuurlijk!

Als het goed is de laatste woensdag mijn Marcello C Nettuno 3. Denk dat ik als eerste mijn horloges van het weekend ga uitpakken.:smiley:

Ik mag deze Oris Flight timer voor 2 dagen om mijn pols hebben. Ik best gecharmeerd geraakt van dit model (het liefst natuurlijk de flight timer 1945 limited maar helaas ik kan me die niet veroorloven).
Dus ik hoop dat ik deze Oris in de nabije toekomst tot mijn nieuwe aanwinst mag rekenen, maar dan wel met het leer bandje van de 1945 limited.

Tudor automaat uit 1960
tis dat het op de wijzerplaat staat,anders zou je toch denken dat het een ouwe Rolex is.

Vandaag de Revue Thommen

Wat ik me nou afvraag andre is of ze de horloges zo produceerde? Dus al gelijk met Rolex er op. Of zou de plaat later zijn aangpast toen mensen zich gingen realiseren dat een Tudor eigenlijk een soort van Rolex is? Want waar slaat zo’n plaat anders op?
Weet jij dat?

Vandaag: de Fortis 24H ( ETA 2893 caliber)

groet,

Tammo

mooie tudor andre,ik ben jalours

Voor zover ik het begrijp Henrik,zijn er vier ““soorten”” Tudor uitvoeringen.

die met een grote roos die op de wijzerplaat ligt(erg geliefd)
met een klein roosje afgebeeld op de wijzerplaat
deze met een ““hoog”” Rolex gehalte,—of deze origineel zo geproduceerd zijn weet ik niet------
en de moderne Tudor met het schildje.

Toen Hans Wilsdorf in 1945 eindelijk het merkrecht kreeg op de naam Tudor,
(tudor was al in gebruik als horlogemerk vanaf 1900)
moest er een strategie uitgezet worden om het merk in de markt te plaatsen.
dat het tot op de dag van vandaag nog steeds niet erg duidelijk is, waar Tudor nou precies staat,blijkt wel uit de gedachte bij velen dat Tudor een imitatie Rolex is,cq plakmerk.

Groet, André

tja weer de monster

Mij nieuwe werkpaard sinds vandaag…
Seiko 5 Militairy.
Gr. Pieter

Gerwin

Deze weer eens:

Niels

Effe snel op de valreep.

Marathon “Adanac” Navigator. Quartz ! Ik ben aan het denken om zijn automatische broertje aan te schaffen.

op de valreep, deze weer eens

gr
klaas