't is weer woensdag (tu)

vandaag m’n breitling

Die is er snel bij.
Ik de 756 op een Zulu band.

Als ik ga werken waarschijnlijk iets anders, maar wat???

Jeetje, wat zijn we er vroeg bij…zit wellicht te “watchen/wachten” op een ebay veiling ? (:D(:smiley:

Ik ga voor een duikertje (omdat ik verlof heb en aan het water lig)

deze dus

Nivada Grenchen Aviator uit 1964 chronograaf & Chronometer

en ja,ik zit nog even te wachten op het aflopen van een eBay veiling van een ja, een horloge ! :slight_smile:

M’n Tag heuer Formula 1 chronograaf

Ben ik nou zo laat, of zijn jullie zo vroeg? :smiley: :smiley:
Vandaag weer mijn Sekonda Strela chrono om de pols:

groet,

Het wordt vandaag klam zweetweer, ik kies vandaag maar weer voor de Orion skeleton, Hij blijft fraai Paul jouw Sekonda.

Arjay

Natuurlijk mijn nieuwste Seiko …

Ruud

Op een of andere manier heb ik steeds weer de Black Monster om…

Omdat i nog niet verkocht is de ORSA.
Als ik naar buiten kijk kan het ieder moment gaan regenen.
En als er veel regen valt is het het horloge tot 300meter water dicht.
Ben alleen wel benieuwd hoe lang ik dit zelf vol hou!

zo vandaag maar weer eens mijn cartier horloge, maar nu met nieuwe foto’s ( zo ziet het horloge er meer uit zoals in het echt ( jammer dat ik mezelf zie met camera :frowning: )

het is het horloge dat ik kocht toen ik van de middelbare school kwam, en ik moet eerlijk zeggen, ik heb er nooit spijt van gehad en hij verveeld nooit.

Hi Mick,

Dat heb ik nou ook ,maar dan met mijn Black Mod Monster :slight_smile:

Ik had het je al eens eerder willen zeggen: deze mod is wel erg goed gelukt! (tu)

Deze vandaag voor mij :

Groet Peter

Nivada is in 1925 opgestart door W. Schneider in Grenchen-Zwitserland,en altijd een familie bedrijf geweest,
ze maakte gebruik van alle bekende calibers in die tijd, Valjoux, Landeron,Lemania, AS en ETA.
ze hebben vooral veel duikers gemaakt in de sixties en seventies. de Depthmaster (100ATM) en de Depthtomatic met ingebouwde dieptemeter in de lunette waren hoogstandjes in die tijd.
het merk was vooral populair in de US onder de naam Croton , Croton-Nivada en Nivada-Grenchen.

in 1976 werd het 50 jarig jubileum nog enthusiast gevierd met nieuwe modellen, het jaar er op ging het bedrijf failliet, zoals vele ““oude merken”” in die tijd , tengevolge van Quartz crisis.

hier een paar modellen uit de sixties:

dit Landeron 248 caliber zit in mijn Aviator, diameter is 38mm en (was ooit) waterdicht tot 200meter :slight_smile:

ML Masterpiece Phase de Lune

Vandaag een beetje formele meeting in Moscow, morgen een lange reis: Moscow - Midwest in de USA, dus dan draag ik wat eenvoudigers. Mooi excuus om vandaag nog even de Jaquet Droz van de plank te halen…

Groet
Mark

Vandaag mijn knutselproject, de Inca.

Gr., Mark