't is weer woensdag.....

vandaag de hele dag m’n bond…

en nu m’n net binnen gekomen monster…

Gisteren binnen gekomen,
Een Lemania cal. 3050 uit 1950 afm. 38x50mm Tsjechisch Militair horloge met dezelfde gravering als de Longines Flieger uit 1945 op de achterzijde.





De Lemania 3050 was in gebruik bij het Britse, Duitse, Tsjechische en Zuid Afrikaanse leger voor, tijdens en na 1945.

Vandaag mijn nieuwe aanwinst (gekregen van die goede sint) : een Mido Ocean Star Captain automatic . Ik heb nu geen tijd meer, maar zal later op de dag een paar foto’s maken.
groet
Harald

Mooi horloge zeg (die Lemania vooral). Mag ik vragen wat de kastafmetingen zijn?

Ik vandaag deze:

Prachtig thema, Andre. Beide exemplaren zien er perfect uit. Ik heb een zwak voor die Longines.

Zelf draag ik een Jean Marcel Ikarus, met een Lemania 5100 uurwerk.

gr,
Hans Mennink

Vandaag mijn Camel.http://www.mijnalbum.nl/Foto-OVJPBPWQ.jpg

Om de een of andere reden nog steeds mijn skx009ks2:

Gr, Marc

Ik verbaas mij iedere week weer wat een mooie horloges hier voorbij komen!

Vandaag voor mij het zwarte monster.

Ik heb lang getwijfeld, maar toch uiteindelijk maar hiervoor gekozen:

:smiley: :smiley: :smiley:

Mooi uurwerk in die Lemania , Andre !

Vandaag de Ingersoll, eigenlijk draag ik um nooit, toch eens kijken hoe die vandaag om de pols zit.

Baassie die Zeno is mooi,ik heb zelf ook een Zeno.

Ik heb hem alweer 11/2 maand vandaag deze Roamer

Prachtig klokje, Tony! Ik snap dat niet elke dag de gelegenheid biedt om hem om te doen, maar hij is wel bijzonder mooi. Ben over het algemeen niet zo gecharmeerd van zo’n rand van de kast, maar hier past het helemaal bij. Heel mooi! :slight_smile:

Vandaag weer de Big Boss :smiley:

Ruud

Die Roamer is ook prachtig, 2006. Mooi afgewerkt ook met die band.

Deze maar weer eens. Hij bevalt me echt super en ik krijg er ook veel positieve reacties op.

Zeno 300 “lucien-mod”

De Lemania is 38mm diameter zonder de kroon en over de bandaanzetten 50mm
De Longines is 41mm diameter zonder de kroon en over de bandaanzetten 52mm
is de Bulova militair gemerkt ? en wat zijn de afmetingen ?

Groet, André

Bulova is geen militaire klok. Doorsnede is 38 mm en hij heeft geen kroon (214 Accutron uurwerk met verstelling op de achterzijde). Mocht je ooit van die Lemania afwillen…

Deze heeft mijn pols nog niet verlaten…

Yaffle