… ik vind de B&R square-look prachtig !
( alleen hadden ze de vier front-schroefjes ook mogen zwarten )
Iemand ervaring met dit type ?
… ik vind de B&R square-look prachtig !
( alleen hadden ze de vier front-schroefjes ook mogen zwarten )
Iemand ervaring met dit type ?
Vind hem wel stoer, 48mm?
gr Ron
Neen, 46mm x 46mm
Groot zat, toch:D
gr Ron
Groot zat, toch:D
gr Ron
Met die korte lugs valt het volgens mij nog te doen met een gemiddelde pols.
Best een gaaf ding, alleen die band heb ik wat twijfels over. Zou ik eigenlijk een betere foto van moeten zien.
De band is meestal niet veel (bij Parnis), kun je beter een andere op zetten.
De klokjes zelf zijn goed qua prijs/kwaliteit.
Ik vind ze lelijk omdat de lompe kast in dit geval in mijn ogen overbodig is omdat de klok zelf rond is…
Als de klok (glas wijzerplaat)zelf nu ook de vierkante vorm had dan was het qua design mooier geweest.Nu heb je een klok met een stoeptegel eronder.
Ik dacht dus dat dit een Bell & Ross was. Zag pas later Pernis staan…
Stoer klokje, lijkt me (zeker omdat ie vierkant is) een forse apparaat.
Ik vind ze lelijk omdat de lompe kast in dit geval
in mijn ogen overbodig is omdat de klok zelf rond
is…
Als de klok (glas wijzerplaat)zelf nu ook de
vierkante vorm had dan was het qua design mooier
geweest.Nu heb je een klok met een stoeptegel
eronder.
Mooi & lelijk is merendeels persoonlijk. Wil je alleen nog even iets vertellen over de achtergrond van 't klokje: hij is geinspireerd door de instrumenten van een vliegtuigcockpit, zoals een bijvoorbeeld een hoogtemeter. Die hebben veelal ook een ronde wijzerplaat, maar worden met een vierkante kast gemonteerd aan het “dashboard”. op de 4 hoeken van de instrumenten en het horloge ook de 4 schoeven waarmee het geheel vastgezet wordt.
Het is persoonlijk ook niet mijn ding, maar nu weet je dat het niet geheel overbodig is in de asthetische en symbolische zin.
tja je moet er van houden. aan de ene kand vind ik de wijzerplaat wel wat hebben, alleen de kast spreekt me niet aan,beetje een lomp ding. maar gelukkig smaken verschillen, en ik wens je dan ook heel veel draagplezier.
mvg arie.
Ik vind het zelf wel een mooie combinatie-“hommage” (ahum…) maar…
Ik ben dit model een tijdje geleden tegengekomen op verschillende chinese/Fillipijnse sites, maar alle foto’s tonen aan dat de wijzers geen lichtgevende verf hebben… (enkel het tipje van de gmt wijzer) en de kwaliteit van de gebruikte lichtverf op de indexen lijkt me nogal pover…:
Zelfs gemaild met enkele verkopers en … geen enkele heeft er blijkbaar met lichtgevende wijzers.
Dus… zo’n “stoer” horloge zonder deftige Lume … foei…
Er bestaat wel een variante mét lichtgevende wijzers, maar die vind ik persoonlijk minder geslaagd:
Mocht iemand de eerste vinden mét lichtgevende wijzers, dan zou ik 'm eventueel wel overwegen…
MVG,
Chris.
En zijn die wijzers niet te “re-lumen” ? Of is dat bij dit type niet mogelijk om netjes te doen ?
Die tweede die je aanhaalt heb ik ook gezien, maar is eveneens niet direct mijn smaak.
Volgens mij is deze erg geïnspireerd door de PMLE …
Ik vind hem niet mooi, maar mening verschillen daarover …
Volgens mij is deze erg geïnspireerd door de PMLE
…Ik vind hem niet mooi, maar mening verschillen
daarover …
Dus je vind die PMLE ook niet mooi ?
Hadden jullie dan beter de fabrikanten van Parnis aangeschreven
De kast van de PMLE is toch totaal anders dan deze? Of niet?
Deze kan niet rollen hé !
Serieus nu: ik vond die vierkante B&R’s vroeger ook niet mooi.
En Panerai’s bv. waren helemaal verschrikkelijk.
Alhoewel ik nu nog een hevige Breitling fan ben ( maar niet meer van de huidige modellen ) begin ik B&R en Panerai-lookalikes meer en meer te waarderen.
Smaak kan veranderen, Mathias, echt waar.
Ik ben op de hoogte van herkomst modellenlijn.
Maar wat gemaakt is voor een dashboard van een vliegtuig moet ook daar blijven.
Ik persoonlijk heb nix met de instrumentenlook.Ik ben verzot op knappe zusters in het ziekenhuis maar ga toch ook geen zusterklokje halen.
Smaken verschillen.
Oh dat is een wandtegeltje in plaats van een stoeptegel:D