T-Lord houden of over laten gaan?

@pimobiel

Heb een PB verstuurd, kan echter niet zien of dit wel uitgegaan is.

Groet,
Alex

Sorry maar de reparaties van de Swatch Group zijn naast schandalig lang, 4 maanden is namelijk niet het gemiddelde maar 3 maanden toch zeker wel, ook nog dramatisch slecht uitgevoerd. De helft van de tijd komen horloges slechter terug dan ze heen gingen… Er is zelfs een groep juweliers die overweegt om een eigen servicecentrum op te zetten voor SGN merken, rara waarom zouden ze dit doen?? In het geval van deze T-lord zou het zeker mogelijk zijn dat er bij SGN meer kwaad als goed is gedaan. Een goede horlogemaker zou zeker een oplossing kunnen bieden, deze uurwerken zijn prima te repareren en af te stellen. En dat is naast goedkoper ook veel sneller.

Max Schreef:

Sorry maar de reparaties van de Swatch Group zijn
naast schandalig lang, 4 maanden is namelijk niet
het gemiddelde maar 3 maanden toch zeker wel, ook
nog dramatisch slecht uitgevoerd. De helft van de
tijd komen horloges slechter terug dan ze heen
gingen… Er is zelfs een groep juweliers die
overweegt om een eigen servicecentrum op te zetten
voor SGN merken, rara waarom zouden ze dit doen??
In het geval van deze T-lord zou het zeker
mogelijk zijn dat er bij SGN meer kwaad als goed
is gedaan. Een goede horlogemaker zou zeker een
oplossing kunnen bieden, deze uurwerken zijn prima
te repareren en af te stellen. En dat is naast
goedkoper ook veel sneller.

Mijn Hamilton was destijds perfect teruggekomen. Langer dan 5 weken heeft het niet geduurd. 4 maanden is imo dan ook een l*lverhaal. Ik kan me ook niet voorstellen dat een horloge in 50% van de gevallen slechter terugkomt.

Nou is mijn vrouw vandaag gebeld, en waarschijnlijk zat er iets scheef, maar dat is gekomen omdat ik het gestoten zou hebben, en dat was ook met een horloge van € 1000,- gebeurd.
En nu zou zijn eigen horlogemaker er naar kijken.
Hij was gestopt met Tissot omdat de service zo slecht zou zijn.
Het was geen garantie, en hij had dat zelf "betaald"
Mijn vrouw vertelde van de ideeen die hier rondgingen, over het kneusje voor de verkoop, en dat wij hem zo laat nog konden kopen omdat er al iets aan was geweest.
(kast vervangen), maar daar wist hij niets meer van.

Nu klinkt hij in mijn oren als een handelaar in alles wat voorhanden komt, dus is mijn keus al gemaakt.
Hij gaat mij morgen bellen en zal ik hem het “nieuws” vertellen.
Ben benieuwd hoe duur dit avontuur voor mij zal gaan worden, maar ik houd julie op de hoogte.

Bah

het lijkt net of de juwelier/horlogeslager er alles aan doet om deze tissot maar niet terug te moeten nemen!!!

ik heb nog nooit gehoord dat een juwelier een reparatie ‘‘zelf heeft betaald’’

ook vind ik het heel vreemd dat hij nu in eene niets meer kan herinneren van een vervangen kast

Ik denk dus dat deze juwelier heel incompetent is wat betreft reparaties en zelf
dus meer schade aan deze tissot veroorzaakt heeft(kroon die krak zegt en zwaar draait?) en daarom zich door allerlei bochten moet wringen om de klok maar niet terug te nemen.(en dus de klant de schuld geeft van het defect)

Ik zou dus echt wel die tissot gewoon teruggeven en zeker niet bij die juwelier verder investeren.

Edit: Mocht hij moeilijk doen ,kan je altijd nog vertellen dat je voor de plaatselijke krant werkt,en het dus totaal geen moeite voor je kost om een leuke collum te schrijven over de plaatselijke juweliers en hun service.

een soort van vergelijkend warenonderzoek verhaal van maken dus…

ook kan je vertellen dat er al verschillende fora,s op de hoogte zijn van zijn praktijken (mocht het nodig zijn)

dreski Schreef:

4 maanden is imo dan ook een l*lverhaal. Ik kan me
ook niet voorstellen dat een horloge in 50% van de
gevallen slechter terugkomt.

Mijn Longines is in 9 jaar tijd 2x opgestuurd, de eerste keer was ik hem 4 1/2 maand de tweede keer 3 maanden kwijt. De juwelier stopt met de verkoop van Longines vanwege de vele klachten over de service. Hij was wel goed gerepareerd overigens
Een vriend van mij was zijn Blancpain de eerste keer ruim 10 maanden kwijt de tweede keer 3 maanden en het horloge doet het nog steeds niet goed.
Geen ll verhaal, gewoon kt service

Nogmaals, 2 gevallen bepalen niet het gemiddelde…

Tom Koerts Schreef:

Nogmaals, 2 gevallen bepalen niet het
gemiddelde…

Dat wilde ik ook al posten maar dan wordt dit topic een topic zonder einde…

@ Tom,

Je hebt gelijk, maar bij mij rijzen de haren al te bergen als ze zeggen;

Normaal hebben we dit eigenlijk nooit, of dit is de eerste keer.

Want waarom heb ik dit.
Ben overigens nog steeds niet gebeld vanf=daag zoals beloofd.

Hmmm kom net thuis van mijn werk, en er is wel gebeld, maar helaas naar mijn vrouw.

Hij krabbelde al terug over een onderdeel dat weer besteld moest worden bij Tissot.
Waarschijnlijk gezien dat dat niet door stoten kon komen, wat overigens ook niet gebeurd is.
Maar omdat het (in zijn ogen nu ook) te erg was werd het horloge wederom retour gezonden en krijgen ik mijn geld terug gestort.
Ik ben benieuwd wanneer ik het terug heb, en dan maar weer op zoek naar iets anders, en ik denk dat ik maar weer eens blanco ga beginnen.

Dus misschien komt er toch een eco drive of kinetic (met een 5je erbij)
Gaat mijn vrouw misschien ook nog wel eens dragen,… en och,

En Alex, geniet nu nog meer van je horloge, je had een vervelende (lees dure) start, maar je hebt wel een mooi en werkend horloge.
In dit geval kost het mij (waarschijnlijk) geen geld, maar ik heb nog niets.

Aan de andere kant, ff slikken en gewoon weer genieten van het uitzoeken van een nieuw horloge. Wat zal mijn omgeving opkijken, en weer met een turkse TAG/rolex ofzo aankomen als troost.
Maar toch is zoeken zeker zo leuk, ben alleen van plan om nu zeker eens een keer een beurs te bezoeken of wat meer winkels om te “voelen”

@pimobiel

Hoi Pim,

Ik vind het erg jammer dat het zo afgelopen is en wens je succes met je nieuw zoektocht. Ik ben overtuigd dat je een nog mooier horloge zal vinden.

En wij hier wachten binnenkort op de foto’s van je nieuw klokje :).

Groet,
Alex

Het is jammer, maar wel de beste optie. Het zoeken is ook heel leuk en hier heb je nu weer mooi de tijd voor. Succes met de zoektocht.

Groet,

Frank

Veel plezier met het zoeken:) We zien de nieuwe post wel weer op het forum!

Er zitten teveel haken en ogen aan. Zoveel “toevalligheden” met 1 horloge kan gewoon niet. Ik zou voor de poet gaan en rustig afwachten totdat je oog op een ander klokkie valt. Geen zorgen, dat duurt nooit lang :wink: