T-Lord houden of over laten gaan?

Moeilijk moeilijk,

Zoals ik al wel eens heb gepost heb ik half augustus een Tissot T-Lord gekocht.

Lang naar gezocht, en per ongeluk bij een juwelier in de buurt kom ik het horloge tegen met de specs die ik zoek; 100 mtr. waterresist, automaat dag/datum.
De juwelier vertelde mij dat het horloge al uit de collecte was, maar omdat hij er een met een beschadigde kast had, en het een hele tijd duurde voor ze bij Tissot een nieuwe kast eromheen gemaakt hadden had hij er nog een.

Hij had er wel de papieren bij, maar geen doos.
Toen ik het horloge daadwerkelijk kocht zat er alleen een label bij, en hij werd in gevoerd als nieuw gekocht, met twee jaar Tissot garantie, geweldig.
(En nog een Seiko doos erbij???, nouja zo raak je de doosjes wel kwijt)

Toen ik hem kocht stond de stopwatch aan, precies op het hele uur gestart, dus ik denk dat hoort, twee dagen laten lopen, en door de discussies hier gevraagd of hij hem bewust gestart had.
Nee dat was niet het geval, en ook niet de bedoeling.
Tevens gemeld dat 's nachts de illuminatie niet erg fel was, en het niet lang volhield, maar dat was standaard.

Het horloge draagt fijn, ik vind hem mooi, en hij had een afwijking van +/- +60sec. per week.

Maar na twee weken probeer ik de stopwatch een keer, die ging met een “kraak” en de tweede keer bleef hij hangen, dus toch maar even terug.

Gelijk gevraagd om een boekje, want dat zou erbij zijn.
Boekje kon hij niet vinden en het horloge zou hij naar de horlogemaker sturen, want via Tissot duurde zo lang.

Na enkele weken maar eens gebeld over de stand van zaken, maar het was toch naar Tissot gestuurd.
Maar daarvan geen enkel bericht van de juwelier, en het duurde en duurde.
Langs gegaan; nee Tissot hier te lang en daar te kort, maar nog geen T-Lord.
Mijn vrouw al een paar keer langs geweest en al gezegd dat ze anders maar geld terug moesten geven, maar wilde ik dit eigenlijk wel?

Mochten ze het geld terug geven, jammer, maar dan zou ik zeer waarschijnlijk gaan voor een Hamilton, ook erg mooi, en was mijn eerste keus.

Maar nee, het horloge was terug, dus opgehaald, knopje getest, ja goed, en weer naar buiten,… te snel.

Want het horloge stond niet gelijk, dus even gelijk zetten, oef wat zwaar, kroon indrukken naar datum, ook zwaar, kroon verder indrukken, nee dat durfde ik niet aan, dus terug naar de winkel.
Tja dat gaat idd erg zwaar, en nu, ja en nu,… terug dat ding en laat er maar weer naar kijken. Ik krijg nu vrijdag (6 dagenlater) pas bericht wat er gaat gebeuren, want zij werkt niet op di / woe en ze vertrouwd het geloof ik zelf niet of de juwelier / winkelier zelf wel zal bellen.

Een heel verhaal, maar ik kan jullie vertellen dat ik er niet blij mee ben (op zijn zachts gezegd)
In Nijmegen zit een (volks)juwelier, ik noem het ook wel eens een kilo juwelier, die kopen en verkopen per kilo, maar die geven mij een beter gevoel dan de huidige.

Ik heb in ieder geval een paar dagen de tijd om jullie reacties te zien, en te overwegen wat het gaat worden

Zorgen dat je je geld terug krijgt en een Hamilton kopen. Dit horloge was volgens mij al een kneusje voordat je hem kocht. Dit duurt veel te lang.

Als een zaak mij geen duidelijke goede service verleent ben ik altijd direct weg. Ik “gun” ze het geld dan niet meer.

Succes met of zonder horloge,

Frank

Even dit weekend over nadenken: wil ik dit horloge écht of toch liever de Hamilton die ik éérst graag wilde? En dan daarnaar handelen. Alhoewel ik denk dat de T-Lord mogelijk niet goed in orde is, helaas. En dus ook nog eens niet goed gerepareerd. Door Tissot zelf gedaan? Is dat wel zeker? Nu ja, helaas kan vandaag de dag alles:(

Hallo Pimobiel,

Ik heb een tijdje geleden ook een T-Lord gekocht en ben er erg blij mee, loopt als een zonnetje. Ik vind juist dit model heel mooi met een beetje retro-look, classic en modern tegelijk.

T-Lord wordt tegen de tijd dat ik hem heb gekocht (januari dit jaar) niet meer geproduceerd en ALLE winkels in Europa, die ik heb gebeld of geë-maild, hadden dat al uitverkocht en niet meer op voorraad. Dus in Canada met veel moeite en tegenvallende invoerrechten gekocht.

Ik was dus enigszins verbaasd dat je het horloge nog later dan ik en zo eenvoudig “om de hoek” kon kopen en voor een schappelijke prijs ook.

Nu, gezien de afwezigheid van de doos en boekje, beschadigde kast en de problemen met het horloge, vraag ik me echter af of jouw T-Lord niet reeds aan iemand anders verkocht en door hem teruggebracht was. Als het inderdaad zo is, vind ik dat gewoon oneerlijke handel van de juwelier. Geld terug en iets anders kopen.

Hoe kan dat ook zitten, is dat in ieder geval heel vervelend voor jou. Je zoekt iets wat in jouw ogen perfect zou zijn en krijgt zo een tegenslag. Veel succes met de verdere afwikkeling en een mooi horloge (dit of een andere) toegewenst.

Groet,
Alex

Na al dit gelazer beleef je gewoonweg geen plezier meer aan je horloge, zelfs al zou de juwelier het vandaag nog voor je oplossen. Terug ermee en alsnog voor die Hamilton gaan!

Dit is overigens niet helemaal aan de betreffende juwelier te wijten, naar mijn menig.
De swatch group doet nu eenmaal lang over z’n reparatie.

@ marconi-a, eerst een vraag, kom jij uit/rond Adam, en heb jij gevaren?
Verder heb ik ook al bedacht dat het horloge eerder verkocht zou zijn, maar hij werd in de winkel ingevoerd in de pc, en naar Tissot gestuurd zodat op dat moment de twee jaar garantie inging.

Ik ben natuurlijk niet precies op de hoogte met de gang van zaken, maar kwam normaal over.

Verder is/ was hij officieel Tissot dealer, maar stopte daarmee omdat hij ondanks de aantallen die hij verkocht nooit iets als korting oid kon regelen.

Klinkt in mijn oren allemaal wel logisch, totdat er zoiets is en ik het idee krijg dat men overal omheen praat.

Ik ben er in ieder geval niet blij mee, want de Hamilton is weer een stuk duurder.
Misschien koop ik zelfs wel een Seiko, of een Citizen eco drive radiogestuurd.
En dan een 5 erbij, die vind ik ook mooi.

Want kwam een prachtige Hamilton tegen is het een replica tsss

je hebt een horloge gekocht die na twee weken kapot ging dus je kunt stellen dat het horloge bij aanschaf niet deugdelijk was ik ga ervan uit dat je hem als deugdelijk heb gekocht!!
gewoon terug brengen en geld terug eisen of een vervangend product ervoor in de plaats.

een goede service blijkt pas vaak nadat er een euvel is opgetreden…zoiets kan altijd gebeuren maar de kracht zit hem in hoe je dan iets oplost.
Verder zijn veel horlogemakers voor onderdelen afhankelijk van de importeur/groothandel(Friederichs/Alma) danwel voor het valjoux 7750 werk van ETA in Zwitserland.

Ja, ik heb een ongebruikt, nieuw horloge gekocht.
Voor het verkocht werd, hebben ze gezien dat de kast beschadigt was, en is er een nieuwe kast omgezet.
De eerste keer vertelde hij dat hij er een nieuwe kast om had gezet, de keer erop bij het kopen gaf hij aan dat dat bij Tissot was gebeurd.

En ik weet dat reparaties bij Tissot lang duren, was ik al voor gewaarschuwd hier, maar als de juwelier zegt ik breng hem naar mijn (vaste) horlogemaker, want dat gaat sneller, en als ik dan enkele weken later bel blijkt dat het horloge toch naar Tissot is verzonden.

En dan weten ze dat je niet blij bent, dan zetten ze het horloge niet eens gelijk terwijl ze weten dat ik het kom halen.
Als ik juwelier was, had ik juist voor een "minder’ tevreden klant gezorgd dat het horloge getest is, en opgewonden en gelijk staat.
Ook wilde ik het horloge zo niet terug nemen omdat je hem ook kunt opwinden, dan moet het helemaal niet zwaar draaien.

De tijd dat het horloge weg is geweest voor reparatie is niet het ergste, door alle tegenstrijdige opmerkingen vertrouw ik de juwelier gewoon niet meer.
Is het horloge wel bij Tissot geweest? Ik kan dat niet zien.

Ik heb zo’n vermmoeden dat ik hier mijn eigen conclusie al aan het tikken ben, maar nogmaals, het is een prachthorloge, draagt fijn, liep goed (loopt hoop ik)

Maar door dit akkefietje zou je al bijna niet meer een (voor mij) toch duurder horloge kopen.
Ik koop nog liever een horloge bij een forumlid waarvan ik wat posts heb gelezen (en kan terugzoeken) en weet waarom hij een horloge koopt cq. verkoopt dan bij een juwelier.

Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat ik normaal nooit problemen heb eigenlijk, maar de laatste tijd (lees jaar) steeds vaker spullen koop waar iets mee is, en kopen is gemakkelijk, maar ruilen niet echt.

Het blijft moeilijk. Als ik de post doorlees, heb je een nogal moeilijk te krijgen horloge ook! Tenminste voor degenen die er graag één willen hebben:) Misschien moet je dat ook in de afweging meenemen. Het zou zonde zijn als je over een paar jaar tegen jezelf moet zeggen: “Goh, wat stom. Zo één had ik vroeger ook!”

Het jouw beslissing maar mijn advies is: terug met die klok!!!

Door al die ergernis kun je er toch niet meer van genieten, ik spreek uit ervaring! Inzetten op centjes terug en ergens anders opnieuw beginnen.

In elk geval sterkte.

Gr. R.

tjvreeken Schreef:

Het blijft moeilijk. Als ik de post doorlees, heb
je een nogal moeilijk te krijgen horloge ook!
Tenminste voor degenen die er graag één willen
hebben:) Misschien moet je dat ook in de afweging
meenemen. Het zou zonde zijn als je over een paar
jaar tegen jezelf moet zeggen: “Goh, wat stom. Zo
één had ik vroeger ook!”

Dat is nou precies hoe ik er over denk het is en blijft een moeilijk geval
veel sucses ermee en dat jou beslissing de juiste mag zijn

gr Pieter

Vraag een: nee
Vraag twee: ja

Met garantie die op het juiste moment in gaat lijkt het wel betrouwbaar. Gewoon pech dus.

Groet,
Alex

@ Alex, bij de KM in '86?

Als je weg bent van het horloge zou ik het toch nog een keer op laten sturen, uiteindelijk zal het horloge wel in goede/nieuwstaat terugkomen.
Ga er wel van uit dat je 'em een maand of 4 kwijt bent want de swatch groep heeft het meest belachelijke service-apparaat dat er is.
Tissot zou er op z’n minst als goedmaker voor hun gekloot een boekje en doosje bij kunnen geven.

Trouwens, voor het geval dat je het nog niet wist… Hamilton, jouw eerste keus is ook onderdeel van de Swatch Group

De Swatch group heeft veel…
http://www.swatchgroup.com/
Je kan er nog moeilijk omheen. En als je dan toch iets leuks vind dat ze nog niet hebben… wedden dat er ETA in zit?!!
Succes!

Sorry maar het is echt bullshit dat iedere reparatie 4 maanden duurt. Het zal incidenteel echt wel eens voorkomen maar het is geen maatstaf.
Wat echter vaak wordt gedaan door juweliers is het afschuiven op de Swatch group wanneer ze zelf een fout hebben gemaakt.
Door de naam die de Swatch group al heeft wordt dit als geloofwaardig geacht…
Zeg niet dat iedere juwelier dit doet en dat de Swatch Group perfect is maar een beetje nuance is wel op zijn plaats…